Trappist in de koelkast?

Van de week La Trappe Puur geprobeerd, best wel lekker voor een pils-achtige biertje. Kan ik Rotterdam nergens Tannenzäpfle vinden. Daar wil ik een keer een kratje van halen.

Voor wat lekkere ipa en barrel aged Donkers..
Leuk winkeltje in rdam centrum
Ja bier is duur..

Bij de Spar in Oostenrijk. Prima Helles.

Attachments

• IMG_1925.jpeg
    IMG_1925.jpeg
    146 KB · Bekeken: 104
Een Trappist uit de koelbox deze keer, een koelkast heb ik hier niet.

De keuze is gevallen op een Chimay blue.

Hij bevalt errug goed. :)

Bij Kaapse op de Nieuwe Binnenweg hebben ze wel Tannenzäpfle als huispils op de tap

Al eerder in het draadje genoemd, maar zelf nog niet geprobeerd:

HJGP.jpg

De Hertog Jan Grand Prestige prijst men op Bierista zo ongeveer de hemel in, dus moest het er natuurlijk een keer van komen. En het smaakte goed, zal het vast nog wel 'ns een keer nemen. Voor een biertje van 10% drinkt het opvallend gemakkelijk weg, dat zal te maken hebben met de zoetige smaak. Dat is ook precies wat het net niet een echte topper maakt, denk ik. Vooral de nasmaak is vrij zoet, had het liever wat minder nadrukkelijk gehad en iets meer bitter. Maar voor de rest, prima.

Die was voor mij inderdaad ook een prettige verrassing. Ik kende Hertog Jan vooral als de betere pils voor feesten en partijen, niet als een speciaal bier voor fijnproevers. Maar deze is zeer geslaagd. Hij is er ook in een imposante kruik:

Ziet er heel leuk uit, maar in zo'n kruik zit mij net iets te veel om in een keer te nuttigen. ;)

Dat zal mij op zich ook wel lukken, maar ik houd ook na een flesje speciaal bier graag mijn hersens erbij. En dat wordt dan wat lastiger.

Drinken op werkdagen is sowieso een goed idee. Als je dan een kater hebt de volgende dag, word je er tenminste voor betaald.

Al eerder in het draadje genoemd, maar zelf nog niet geprobeerd:

Bekijk bijlage 3838359

De Hertog Jan Grand Prestige prijst men op Bierista zo ongeveer de hemel in, dus moest het er natuurlijk een keer van komen. En het smaakte goed, zal het vast nog wel 'ns een keer nemen. Voor een biertje van 10% drinkt het opvallend gemakkelijk weg, dat zal te maken hebben met de zoetige smaak. Dat is ook precies wat het net niet een echte topper maakt, denk ik. Vooral de nasmaak is vrij zoet, had het liever wat minder nadrukkelijk gehad en iets meer bitter. Maar voor de rest, prima.
Ga ook eens naar de brasserie van de brouwerij als je in de buurt bent: Proef het bourgondische leven | Hertog Jan Proeverij

Maallust-Tripel.jpg

Vanavond deze gehad, van brouwerij 'Maallust' te Veenhuizen, uit eigen provincie. Het viel op na het inschenken dat er weinig geur was te bekennen en had weinig verwachtingen. Maar bij het proeven werd het anders, een prettige en iets zoete, fruitige smaak, met daarna een bittere afdronk die heel mooi daarmee in balans was. Deze smaakte me goed, flesje was leeg voordat ik er erg in had. :D Kom je deze tegen waar jij je bier koopt, probeer het 'ns. Vond deze van alle bieren tot nu toe één van de betere.

Daar zal ik voor bij de slijter moeten zijn, of anders bestellen. Bij mijn supermarkt is die in elk geval al niet...

Heb 'm op mijn lijstje bijgeschreven. ;)

Back