Trappist in de koelkast?

Ik heb IPA drie keer een kans gegeven (en ja ook versies die niet bitter zouden zijn) en alle keren heb ik het goedje op een paar slokjes na vol afschuw door de gootsteen gespoeld. Deze ezel heeft zich dus al drie keer aan de zelfde steen gestoten, nog meer keren lijkt mij overdreven.

Ik ben niet zo van de IPA's en de 'craft' bieren, er zijn er zo vreselijk veel en het lijkt soms wel of een spitsvondige naam of uitdagend etiket meer waard is dan het goedje dat erin zit. Er zitten wel lekkere bij, maar de hit-miss ratio is wat mij betreft niet echt in balans. Geef mij de classics maar.

Zojuist ook een duvel gedronken, maar bij mij ziet het er meestal ook zo uit. Net dat laatste beetje met die bolling dat hij zo schuimt bij mij. Desondanks smaakt hij mij wel altijd goed.
Volgende keer eerst je glas ff spoelen met water voor het inschenken. Kan schelen.

Oh - dat pas nog in een video door een biermeester ten strengste verboden! :smeris:

Voor sommige soorten kun je het dan misschien beter wel doen. Eentje die bij mij nogal schuimde was de Karmeliet, als omspoelen helpt om dat een beetje tegen te gaan?

Was nu toch te nieuwsgierig naar de inhoud van dat merkwaardige donkere bierflesje dat mij bij het boodschappen doen steeds maar aanziet. Ik weet niet meer of ik die al eens geprobeerd heb:

Een bier met een verhaal dus, zoals dat in de wereld van de speciale bieren ook hoort. Maar nu nog: hoe smaakt die...?

Aardig gelukt denk ik, 2 vingers (verticaal)

1703965483396.jpeg

Ik kom hier alweer lezen… ben nog steeds niet aan t drinken… is maart nog ver?
de nachtwinkel heeft zeker westmalle fris staan. Kan ik t?

Ja maart is nog best ver, zou mij niet echt lukken wat jij doet denk ik.
Ervaring leert dat gemis iets langer duurt dan n maand. Daarna is t gemis voorbij. Nog dikke 2 weken te gaan

OK - heb 'm op. De Omer heeft een volwassen, ietwat prikkelende en kruidige smaak. Een stevig speciaal biertje van 8%. Vakwerk! Toch denk ik dat ik het niet vaak meer zal kopen, maar dat ligt geheel aan mijzelf. Ik houd meer van wat zoetige bieren. Niet dat de Omer nu zo bitter is, maar de zoete toets ontbreekt.

1703969669045.png

Ik denk dat ik nu twee passies gecombineerd heb om op een foto te zetten. Ben zo iemand met een hele Untappd verzameling.

Het bier is een La Chouffe Bokbier (De 6666). Een donker bier met een wat zwaardere smaak. Niet verkeerd. Denk voor deze weersomstandigheden wel een goede keus is geweest. In de zomer zou hij mij niet gesmaakt hebben of het zou een natte zomerdag moeten zijn.

Back