Trappist in de koelkast?

hert-stout.jpg

De vorige keer zag ik deze over het hoofd in de supermarkt, dus nu maar meegenomen. Een imperial stout van brouwerij Hert Bier uit Putten, met een percentage van 9,5%. Mooie balans tussen zoet en bitter, dat wel, maar de eigenlijke smaak valt wat tegen. De 'Dikke Toon' blijft favoriet.

Ja - het kaas topic is inmiddels wel heel ver weggezakt!

Voor wie het nieuw leven wil inblazen: Kaas!

Onderwijl schenk ik mijzelf een Brand Oud Bruin in. :D
Over kaas gesproken:

HOE veel beter is het om bij een kaasproeverij BIER te drinken in plaats van die eeuwige dooie wijn? Ik weet nog dat ik honingbier kreeg bij een zachte bittere kaas, op een proeverij van De Librije (ja ik ken snobs). MAGISCH.

Laatst gewijzigd:
Ben nu aan de Leffe Bruin bezig, en ik vind m' lekker. Ik dacht dat ik Leffe niet lustte maar deze dus wel. Het gaat zo wel erg druk worden met speciale bierglazen in mijn keukenkastjes... :D

Duchesse du Bourgogne moet bij Mitra verkrijgbaar zijn, die wil ik ook nog proberen. Maar Bacchus zag ik niet staan.

Ik heb graag dat de zaken er fraai en leuk uitzien, dat geeft het genieten toch net iets extra's. Daar hoort bij voorkeur ook een mooi en karakteristiek bierflesje en een stukje geschiedenis bij. En uiteraard een bijpassend bierglas! :mega:

Ben nu aan de Leffe Bruin bezig, en ik vind m' lekker. Ik dacht dat ik Leffe niet lustte maar deze dus wel. Het gaat zo wel erg druk worden met speciale bierglazen in mijn keukenkastjes... :D
Leffe Bruin is echt een goed biertje hoor! Heb hem ook liever dan de Blond. In Utrecht op de tap bij Olivier.
Hm , ziet er interssant uit. Ga ik proberen, is ‘ie een beetje verkrijgbaar?
Sommige supermarkten hebben hem zelfs. Het is geen super gelimiteerd onbekend biertje.
Ik heb graag dat de zaken er fraai en leuk uitzien, dat geeft het genieten toch net iets extra's. Daar hoort bij voorkeur ook een mooi en karakteristiek bierflesje en een stukje geschiedenis bij. En uiteraard een bijpassend bierglas! :mega:
Bier smaakt altijd beter als het:
  1. Uit een grote fles komt (tenzij vers uit tap bij lichtere bieren, dan altijd tap!)
  2. Uit een bijpassend glas gedronken wordt

Ik zit nu aan een trappist van The Swaen, deze biertjes ga je bijna nergens tegenkomen, is een beperkte voorraad van een klant van me. Als dank voor wat werkzaamheden een pakketje per post gekregen met deze verassing.

20240113_203038.jpg

20240113_203107.jpg

Je kan wel malt bij The Swaen kopen, dan kan je je eigen bier brouwen, als je dat zou willen.

Gaat wel per 25Kg.

Of per double sized big bag. :okdan:

Oh, en hij is lekker!

20231205_130021.jpg

Laatst gewijzigd:
Belofte maakt schuld Jason: DIPA staat nu voor me. Vond 'm best duur, maar smaakt zeker niet verkeerd voor een IPA! Specifieke bittertje zit er in, maar fruitig, lichte, volle smaak... ik kan hier wel wat mee :)
Ja toch? inderdaad duur maar mooie omschrijving van je, ik vind ook de textuur anders dan andere IPA's, beetje stroperig lijkt het maar aangenaam. Top dat je hem toch nog lekker vind. Ik was ook geen IPA fan maar ben het na deze toch nog wat meer weten te waarderen.

Back