Trappist in de koelkast?

AHI_43545239373437393631.jpg

Had deze nog staan, een tijdje terug meegenomen van Lidl, maar bijna vergeten. Met 11% een vrij stevige tripel en het is opvallend sterk schuimend. Smaakt goed, maar weinig bitter of andere opvallende smaken. Ik zet 'm in dezelfde categorie als de Steenbrugge en Arend tripels, daar lijkt het wel wat op. Niet eentje om 'ns goed te voor te gaan zitten, maar zoek je een tripel die wat sterker is voor bij het eten, dit zou 'm kunnen zijn.

De Grand Prestige was voor mij ook een grote verrassing! Hertog Jan associeer je niet zo snel met speciale bieren, maar de Grand Prestige is heel geslaagd!

Ik was een tijdje terug in Duitschland en werd meegenomen naar zo'n typisch Duits restaurant waar ik de lekkerste schnitzel ooit voorgeschoteld kreeg met, en nou komt ie, een Altbier.
Ik weet niet of het de entourage was of dat ie echt lekker was. Als een (oude) Palm, maar wat luchtiger.
Kan nergens hier in Nederland een Altbier vinden... iemand?

Ik zie dat er een Nederlands altbier is van Lindenboom uit Venlo, maar verder lijkt er inderdaad niet erg makkelijk aan te komen hier, ook niet bij de gekende Nederlandse online bierhandels. Misschien (online) bestellen in Duitsland?

Zwaar geschut! Afgezien van de Westvleteren's ken ik ze ook niet. Laat ons weten hoe het bevalt...

Ik doe vandaag ook eens stout (pun intended)... ;)
Deze kende ik nog niet, smaakt naar Haagse Hopjes. Erg zoet, wel lekker.

Dit is vandaag wel de eerste en de laatste, want ik heb morgenochtend een hardloopevenement :D

Cheers!

20240127_170104.jpg

Westvleteren flesjes zijn wel weer wat professioneler geworden nu ze ook meer zijn gaan produceren. Ik herinner me nog een vintage flesje bij Mr. Hop in Venray, daar zat een label op wat met een dot matrix printer geprint was. Meer dan 100 euro vroegen ze er voor, da's ook weer geen knettergekke prijs....maar toch maar laten staan :)

Westvleteren flesjes zijn wel weer wat professioneler geworden nu ze ook meer zijn gaan produceren. Ik herinner me nog een vintage flesje bij Mr. Hop in Venray, daar zat een label op wat met een dot matrix printer geprint was. Meer dan 100 euro vroegen ze er voor, da's ook weer geen knettergekke prijs....maar toch maar laten staan :)
Denk dat de koper hem inmiddels voor het dubbele wilt slijten :D : ≥ Westvleteren 12 (1984) — Biermerken — Marktplaats

Vanavond in Neurenberg deze hefeweizen gedronken, zo lekker dat een 2e er al snel achteraan kwam.
1000004241.jpg

Zwaar geschut! Afgezien van de Westvleteren's ken ik ze ook niet. Laat ons weten hoe het bevalt...
Net de Martha en de Barista op. Martha vind ik erg lekker, lijkt een beetje op een grand Prestige en die zijn altijd goed. De Barista is wel extreem chocoladerig, lijkt op een toetje, heeft ook wat weg van Kees Chocolate fudge stout. Meer dan deze 2 drink ik niet, de een is 12 en de ander 11% namelijk, maar beide niet verkeerd.

• Duimpje
Duimpjes: Nap
Je moet er van houden, ik vind dit fantastisch :). Moersleutel is goed in dikke bieren met veel smaak, waarmee het meestal niet erg chemisch smaakt, wat je soms wel hebt met bepaalde ‘smaak stouts’. Als freeze distilled is dit wel weer een ander level dan de 10-12 % stouts. Het is heel geconcentreerd en ook echt een ‘nip biertje’ ;)

Overigens is dit wel de categorie heeeeeel soms. Deze stond me al een jaar aan te kijken en meestal is een 17% bier niet hetgeen dat je zoekt op een avond :dubbel:

Net de Martha en de Barista op. Martha vind ik erg lekker, lijkt een beetje op een grand Prestige en die zijn altijd goed. De Barista is wel extreem chocoladerig, lijkt op een toetje, heeft ook wat weg van Kees Chocolate fudge stout. Meer dan deze 2 drink ik niet, de een is 12 en de ander 11% namelijk, maar beide niet verkeerd.

Dan is die Martha voor mij ook het proberen waard.

Back