Nee hoor, tijd dat je de betere kerstbieren leert kennen! Amber, blond, tripels, dubbels echt alles te krijgen hier en zeker niet mierzoet!Naar mijn idee altijd mierzoet en een beetje de bockbier kant op.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Nee hoor, tijd dat je de betere kerstbieren leert kennen! Amber, blond, tripels, dubbels echt alles te krijgen hier en zeker niet mierzoet!Naar mijn idee altijd mierzoet en een beetje de bockbier kant op.
Ik heb ook niets met Kerst, maar dit zijn bieren die eenmaal per jaar door de Belgische brouwers worden gebrouwen. Vaak niet in de winkel verkrijgbaar. Zo'n 2300 bier genieters bepalen in twee dagen welk bier de titel beste Kerstbier 2024 krijgt. Beetje prestige projectje van de brouwers. Mooie bieren en heel gezellig zonder 'gezuip'.

Hard passzonder 'gezuip'.

Een heel zoete oud bruin?! Ik dacht dat oud bruin al zo'n beetje de zoetste was...?
Een heel zoete oud bruin?!
Ik snap de vergelijking met oud bruin, toch is het net wat anders. Hoewel het qua zoetheid meeviel, de smaak is verder niet zo heel bijzonder. Zal deze niet weer meenemen, denk ik.Jonge Orval is vaak veel fruitiger en hoppiger. In oude Orval (vanaf 6 maanden tot zelfs 5-10 jaar) heeft gist langer de tijd gehad om aroma's sterker te maken. Dit heeft te maken met de rest suikers in de fles. Oude Orval is dus in theorie minder zoet. Ze ruiken allebei verschillend. Jonge is fruitiger, oude is wat 'aardser'. Oude is vaak wat droger en heeft meer bitters. Uiteraard per persoon en smaak verschillend. Maar dat ze verschillen is duidelijk.Is een oude Orval simpelweg een Orval die je een tijd bewaard hebt?