Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Een controller met knoppen doet net hetzelfde met software als dedicated hardware.dat is waar, echter dan heb je nog we synths waarbij je echt de hands on feel hebt, mooie knoppen om aan te draaien, lekkere toetsen om te bespelen (bv een prophet 5 of 10), de DD is dan toch wat ielig.....
Nou, zelfs een hele goede analoge emulatie als Diva of Repro kan nog niet tippen aan een echte analoge VCO bak hoor (misschien tot 80%?). En software is ook nog steeds niet zo goed in overdrive en distortion als hardware fx (zelfs goedkope pedaaltjes), al komt bijvoorbeeld Rift wel heel ver. En dan bedoel ik niet in droge A/B testjes met oscillator vergelijken, maar echt in gebruik met modulatie en knoppen draaien etc. Het hangt natuurlijk ook beetje af van welke stijl/sound/sfeer muziek je wil maken, naarmate het voller en vieziger moet klinken krijgt de software het steeds moeilijker. In elk geval krijg ik de sounds die ik uit mijn analoge poly's haal niet uit een VST, en ik heb de meeste toch wel geprobeerd inmiddels.Je zou zelfs wel kunnen stellen dat hardware eigenlijk helemaal niet meer nodig is. Gezien de kwaliteit vd VSTs anno 2023.
Ik sta ook aan die kant vh spectrum.Nou, zelfs een hele goede analoge emulatie als Diva of Repro kan nog niet tippen aan een echte analoge VCO bak hoor (misschien tot 80%?). En software is ook nog steeds niet zo goed in overdrive en distortion als hardware fx (zelfs goedkope pedaaltjes), al komt bijvoorbeeld Rift wel heel ver. En dan bedoel ik niet in droge A/B testjes met oscillator vergelijken, maar echt in gebruik met modulatie en knoppen draaien etc. Het hangt natuurlijk ook beetje af van welke stijl/sound/sfeer muziek je wil maken, naarmate het voller en vieziger moet klinken krijgt de software het steeds moeilijker. In elk geval krijg ik de sounds die ik uit mijn analoge poly's haal niet uit een VST, en ik heb de meeste toch wel geprobeerd inmiddels.
Goh, ik heb hier analoge Oberheim shizzle staan. Maar ook bv de OB-E. En weet je wat? De sounds zijn helemaal hetzelfde, maar anders.In elk geval krijg ik de sounds die ik uit mijn analoge poly's haal niet uit een VST, en ik heb de meeste toch wel geprobeerd inmiddels.

LOL. Maar dus ontopic. Ik wil een DD. En ik geef graag 2500€. Voila.Maar ik maak muziek vooral voor mijn eigen plezier, en niet voor dronken chicks op dansvloeren.
De OB-E is een emulatie van een 8-voice SEM (EVS)Goh, ik heb hier analoge Oberheim shizzle staan. Maar ook bv de OB-E. En weet je wat? De sounds zijn helemaal hetzelfde, maar anders.
En dat komt gewoon omdat het 2 verschillende technologiën betreft. Voor mij klinken ze identiek, maar anders.
Finaal hoort niemand in je productie waar de sound vandaan komt. De enige die daar mogelijk belang aan hecht, ben je zelf.
Niet die dronken chick op de dansvloer die lekker swingt op mijn zoveelste hit... She has no idea what so ever. En dus ben je er mooi aan met je 50K voor een CS80.![]()
Alleen zijn de DD nu 4900 euro. Maar dat is maar geld. Of bedoel je de Diy versie.LOL. Maar dus ontopic. Ik wil een DD. En ik geef graag 2500€. Voila.
Eh proficiat ! Blijft een leuk ding.De gelegenheid deed zich voor. Ik heb toch maar de Deckard's Dream Mark 2 gekocht.... van een vriendelijk forumlid. De prijs is belachelijk, ook tweedehands, maar het geluid en de expressiemogelijkheden zijn fantastisch. Ik heb nooit een CS-80 bespeeld, wel de 30 en de 40M gehad. Ik hoor wel overeenkomsten, Ik had kunnen wachten op Behringer maar ik weet niet hoelang ik nog te leven heb en de orkestrale muziek waarvoor ik een CS-80 nodig heb, moet een keer mijn hoofd uit en worden opgenomen.
Ik ben nog op zoek naar het system exclusive-commando om de geluiden zonder pc en editor te dumpen.
Heb je echt 4K betaald???? Op de website van DD is ie dan wel 250€ goedkoper!!De gelegenheid deed zich voor. Ik heb toch maar de Deckard's Dream Mark 2 gekocht.... van een vriendelijk forumlid. De prijs is belachelijk, ook tweedehands,
Heb je echt 4K betaald???? Op de website van DD is ie dan wel 250€ goedkoper!!
Juist ja. Overpriced. Er wordt imo teveel door Black Corporation teveel gerekend op kopers die uit pure nostalgia 2K teveel (of extra) willen neertellen. Ik zit echt niet in die club. ;-)En transportkosten neem ik aan. Bij Thomann 4.899 en bij Music Store 4.950. Ook op Reverb kom ik hogere prijzen dan 4.000 tegen voor de Mark 2.