Waar zijn alle cd's en LP's gebleven?

Op rommelmarkten vond ik vroeger alleen Gerard Joling en Helmut Lotti gratis van bij de koffie CD's, maar de laatste jaren heeft CD helemaal afgedaan en vind ik er ook leuke muziek. En nog meer bagger dan vroeger.

Dus het blijft een mentale opgave om doorheen die schoendozen te zoeken naar goud tussen de kerstcompilaties en Zanger Rinus zooi. Net zoals een platenbak die met Alle 13 Goed en BZN begint. De twaalfde van die ochtend. Tegen 11u vind je jezelf in de foetushouding op een straathoek, jezelf schor schreeuwend aan de kreet "no more bolero's".

als ik vinyl draai dan luister ik vaak actief. album na album.
je zet een plaat op en 25 min later moet je hem omdraaien.
plaat af ... goed nadenken wat ik nu wil horen...en zo luister ik dagelijk gemakkelijk 3 of meer albums af.

heb onlangs mijn tweeters van nieuwe domes en ferrofluid voorzien en mijn set is goed geschikt voor katten gaat van element tot speaker to ver in hoog 40Khz.
En mijn speakers zijn fijner dan bv mijn Senheiser hd650's.

1744925802021.png

Oogst eerste dag Roadburn

Onrechtstreeks verbonden met LP-CD.Radio1(vrt).Heeft de afgelopen paasvakantie de classics top 1000 uitgezonden.
Nr1 is Imagine van John Lennon geworden.Waarschinlijk door de vele oorlogen is dit vredeslied uitgekozen geworden en voor mij terecht.
Vele nrs van de classics heb ik op mijn collectie cd's staan en die ik nog alleen kan spelen in mijnt auto die als enige nog een cd lader heeft.
De volledige top 10:
  1. Imagine - John Lennon
  2. Wish you were here - Pink Floyd
  3. Troy - Sinead O'Connor
  4. Les yeux de ma mère - Arno
  5. Martha - Tom Waits
  6. Sultans of swing - Dire Straits
  7. Heroes - David Bowie
  8. Shine on you crazy diamond - Pink Floyd
  9. Feeling good - Nina Simone
  10. Bohemian rhapsody - Queen

Deel 2, mét poster net tussen de Francis Goya, Mantovani, Alle 13 Goed, James Last en Richard Clayderman weggevist... Echte 80s geluidskaas. Oh
1000018387.jpg
yeah.

Deel 2, mét poster net tussen de Francis Goya, Mantovani, Alle 13 Goed, James Last en Richard Clayderman weggevist... Echte 80s geluidskaas. OhBekijk bijlage 3861740 yeah.
Die twee LP's had ik in 1984 ook op mijn draaitafel liggen.

Ik had dus een platenspeler gekocht om een beetje obscure oude kringloopplaten mee te samplen.

Inmiddels zijn we een maandje verder ongeveer en heb ik alweer een paar honderd euro uitgegeven aan nieuwe platen. En nog geen sample gemaakt.

Jeuj, nog een verslaving erbij.

Ik had dus een platenspeler gekocht om een beetje obscure oude kringloopplaten mee te samplen.

Inmiddels zijn we een maandje verder ongeveer en heb ik alweer een paar honderd euro uitgegeven aan nieuwe platen. En nog geen sample gemaakt.

Jeuj, nog een verslaving erbij.
Zo ook hier, en toen ontdekte ik óók nog eens dat veel oude persingen beter klinken dan de recente reissues. Discogs is voor mij een héél gevaarlijke site geworden...

Ik moet bekennen dat ik, ondanks dat ik nog een paar 100 cd's heb en enkele tientallen lp's, dat ik er niet heel vaak voor ga zitten om eens een albumpje te luisteren.

Het meeste luister ik op werk en in de auto.
Ik ben een paar jaar geleden op spotify gegaan maar ik vind in toenemende mate dat streamen niet ideaal is en mis de mp3 speler... Er is veel wat ik leuk vind wat niet op spotify staat... Tidal... Zelfde verhaal... Ook heb ik niet veel zin om heel veel werk te stoppen in het maken van playlists, want als ik ooit van spotify afga dan ben ik ze weer kwijt...

Langzamerhand ben ik weer aan t terugschakelen naar mn mp3 collectie (op mn telefoon) en overweeg misschien zelfs een nieuwe Digital Audio Player.
Misschien een keer de tijd nemen om mn favoriete albums te rippen in betere kwalitiet (flac) en dan op goede kwaliteit speler zetten
Ik heb early zero's mn hele collectie geript als 192Kbs mp3...mega-klus destijds... Heb de meeste meta data handmatig in zitten typen lol... Kwalitiet is prima voor in de auto of m'n bluetooth speaker op werk.

Zit ook een beetje te spelen met MediaMonkey om te kijken of ik daar misschien wel de tijd voor zou willen nemen om nieuwe lijstjes te maken voor de langere termijn...

Fysieke cd's en lp's zijn ook harstikke lekker om eens voor te zitten, maar de mp3 tijd vond ik het lekkerste muziek luisteren.

LP en CD vind ik erg prettig. Tapes ook wel, maar ben ik al een tijd niet meer voor gaan zitten. Ik luister meestal in de keuken bij het koken. (8 mensen in mijn gezin...meestal meerdere gerechten....) Lekker LPs en CDs jagen in de kringloop is dan ook een prettige bezigheid. Daarbij ben ik wel wat vaker gaan bestellen online,omdat sommige werken nu eenmaal schaarser zijn hier. Maar dat houdt het jagen ook
weer leuk.
1000016126.jpg

image.jpg
Bij mij aan de muur en in m’n expedit eronder, ik heb wel zo’n controller om mp3’s mee afgeslepen maar moet toegeven dat ik alleen nog maar met platen draai

Zijn er nog moderne hifi met CD lader te koop?

Zijn er nog moderne hifi met CD lader te koop?

Langzamerhand ben ik weer aan t terugschakelen naar mn mp3 collectie (op mn telefoon) en overweeg misschien zelfs een nieuwe Digital Audio Player.
Misschien een keer de tijd nemen om mn favoriete albums te rippen in betere kwalitiet (flac) en dan op goede kwaliteit speler zetten

Heel herkenbaar! MP3 is handiger en goedkoper, maar de collectie staat op mijn laptop. Dan moet ik weer een audiokastje aansluiten, de juiste ingang kiezen op mijn tuner en dan hoor ik toch geen geluid. Oplosbaar, maar irritant.

Ik heb ook een netwerk caster. Daarmee kan ik muziek streamen van mijn telefoon en ook de laptop, met alle eigen MP3-albums. Dat gaat op zich wel oke.

Gewoon een cd'tje opzetten werkt toch het allerfijnste. Tuner op CD, geen gedoe met wifi en netwerk errors. Gewoon Open > CD erin > Play en gaan 😊

Ik heb early zero's mn hele collectie geript als 192Kbs mp3...mega-klus destijds... Heb de meeste meta data handmatig in zitten typen lol... Kwalitiet is prima voor in de auto of m'n bluetooth speaker op werk.

Oei, heb ik destijds ook gedaan op 320 kbps. Ik hoor het verschil tussen 320 en Flac in de huiskamer niet en ik heb echt goede speakers.

Zit ook een beetje te spelen met MediaMonkey om te kijken of ik daar misschien wel de tijd voor zou willen nemen om nieuwe lijstjes te maken voor de langere termijn...

Kodi is ook leuk, en er zijn meer van die tools. Zie je ook allemaal mooie virtuele hoesjes. Maar Foobar werkt na 30 jaar ook nog steeds prima.

Geen CD-spelers meer?! Ah - vandaar dat er bij ons in de Kringloop steeds meer naar CD-spelers geïnformeerd wordt...

Geen CD-spelers meer?! Ah - vandaar dat er bij ons in de Kringloop steeds meer naar CD-spelers geïnformeerd wordt...

Het liefst die oude Philips cd spelers , die DAC chip stoppen ze nu diy projecten

Back