Waar zijn alle cd's en LP's gebleven?

Is dat reinigen iets dat je vaak doet/zou moeten doen? Ik bewaar mijn platen netjes in hun hoezen en berg ze na het spelen meteen op. Dus de stofaangroei zou minimaal moeten zijn.

Is dat reinigen iets dat je vaak doet/zou moeten doen? Ik bewaar mijn platen netjes in hun hoezen en berg ze na het spelen meteen op. Dus de stofaangroei zou minimaal moeten zijn.
Ik deed het alleen als ik vieze tweedehands LP's had. Met nieuwe en voorzichtig gebruik vind ik het niet aan de orde.

• Duimpje
Duimpjes: Nap
Is het niet slecht voor de labels, al die vloeistoffen?
De Knosti beschermt het label grotendeels, maar ook het deel dat wel nat wordt lijkt er niet onder te lijden. Maar dat is als je het eenmalig doet. Wekelijks Knosti'en lijkt me geen topidee.

Ik ga er maar eens mee aan de slag. Ik heb een ontzettend gore 3-LP set (Consequences van 10cc) die een enorme knol bagger achterliet aan de naald bij het draaien, een stapel 7 en 10 inch schijven uit de Baltische Staten en Roemenie die ik vooral vanwege de hoezen heb gekocht (Melodia) maar onder de as en reuzel zitten, en wat platen van mijn ouders en vrienden die tijdens feestjes ook nogal onteerd werden (de platen dan). Al mijn eigen platen, tot van 50 jaar terug zijn nog fris.

Ik stond dit weekend op de rommelmarkt, en daar werd iemand enigszins kwaad dat ik een item in een doos op de grond had gezet en toch een prijs naar waarde vroeg. Zijn mening was dat als ik wist wat het waard was, ik het op mijn tafel moest zetten en niet in een doos eronder. Ik veronderstel dat ik zijn finder's high verpest had. Of zijn vrouw vertelt hem in welke volgorde hij zijn visspullen moet opbergen ofzo.

Je moet ook niet lopen rommelen op een rommelmarkt natuurlijk :D. 2ehandsdictators die even voorschrijven hoe jij je moet gedragen of wat je moet vragen voor je bezit. Benieuwd hoe zulke types een huiis of een auto kopen ('nee garagist, als je hem zo parkeert, kan je er niet de catalogusprijs voor vragen')

Verkopen is heel simpel: de verkoper bepaalt de prijs, de koper of die dat er voor over heeft. En allebei doen ze dat precies op de manier die ze zelf kiezen.

Hahaha wat een zeikerd! Waar ik mij zelf aan stoor zijn verkopers die nieuwe bootlegs van bijv Nirvana te duur verkopen aan beginnende verzamelaars die geen idee hebben dat ze geflest worden. Prima als je het verkoop, maar wees dan eerlijk en vraag er geen 30 euro voor.

Je moet ook niet lopen rommelen op een rommelmarkt natuurlijk :D. 2ehandsdictators die even voorschrijven hoe jij je moet gedragen of wat je moet vragen voor je bezit. Benieuwd hoe zulke types een huiis of een auto kopen ('nee garagist, als je hem zo parkeert, kan je er niet de catalogusprijs voor vragen')

Verkopen is heel simpel: de verkoper bepaalt de prijs, de koper of die dat er voor over heeft. En allebei doen ze dat precies op de manier die ze zelf kiezen.
En dat soort mensen heeft nog stemrecht ook.

2e hands platen doe ik bijna altijd wel. Je maakt met schoonmaken meestal je platen wel anti statisch..

Wel vervang ik de binnenhoezen met plasticen-papieren binnenhoezen

Back