Waar zijn alle cd's en LP's gebleven?

Ik vermoed dat de meeste mensen hun CDs in de container hebben gegooid sinds de komst van Spotify.
2e hands zijn ze niks meer waard op een enkele collectorsitem na.
LPs daarentegen merk ik een come-back, nu ook onder jongeren.
Neem een Madonna Immaculate collection, als CD kan je m in de kliko onderin vinden terwijl een LP in goede staat al richting de 35,- gaat.

Heb ik ook gedaan, de container is een betrouwbare afnemer die nooit moeilijke vragen stelt.

Hebben jullie dan ook je hele boekenkast in de papierbak geflikkerd?

Helaas heb ik ook van zulke gevallen al gehoord. Immers je hebt toch internet op je telefoontje, wie leest er nu nog boeken...? :(

Die cds waren bijna allemaal in een staat dat ze onverkoopbaar waren en voor 1 euro ga ik de moeite niet doen om een foto te maken en een advertentie wetende dat niemand het toch wil hebben. Boeken in mijn geval waren vooral computerboeken die verouderd zijn, wat moet je er nog mee.

Hebben jullie dan ook je hele boekenkast in de papierbak geflikkerd?
Al m'n boeken zijn voor de winter toen m'n verhuizing aanstaande was naar de kringloop gegaan.
Ik bood een partij van zo'n 60 boeken aan op mp voor een paar honderd euro in één koop en sommige boeken waren tweedehands al zo'n 4 a 5 tientjes maar niemand die alles in één koop wilde en ik had geen zin en tijd om te leuren.
Ik heb nog wel wat bijzondere stripboeken die ik graag wilde houden en wat kunst en design boeken en that's it, bij elkaar een doos of 5 vol.

Bij de rest van die 12 cd's zat onder meer Marc Cohn, U2 Boy remaster, Simon & GF live, Joe Cocker en de best of van Europe gekozen door Bruce Dickinson. Nu dacht ik altijd dat die man enigszins perfect was ;) maar hij heeft Rock The Night er niet op gezet. Wat een misser, een pilaar van eighties krullebollenstadionrock. Gelukkig heb ik hem nog op vinyl.

Kringloop ftw.

Ik kijk toch altijd even.
1000013732.jpg

Of deze. (Nude, van Camel) Maar dat gebeurt niet vaak!
1000013180.jpg

Zoals al eerder gezegd: nu is de tijd om CD's te scoren (voor een paar euro of nog minder per stuk), want mensen doen ze nu met bakken tegelijk weg in de illusie dat streamen van internet veel slimmer/beter is. Dus niet over een jaar of tien a twintig gaan klagen dat die ouwe inmiddels nostalgische en zeldzame CD's zo duur zijn geworden, maar nu kopen als je ze graag wilt hebben. ;)

De belangstelling voor bepaalde geluidsdragers gaat in golven. Als je slim bent koop je het type geluidsdragers dat je wilt hebben op het moment waarop de grote massa ze juist massaal van de hand doet. Dan kun je er gemakkelijk aan komen en zijn ze goedkoop. Je kunt natuurlijk ook wachten tot de inmiddels zeldzame CD's ook door de meute weer als begeerlijke artikelen worden gezien en het volle pond betalen...

CDs verzamelen is mn Corona hobby geworden. Totaal uitde hamd gelopen. Voor 1 euro is het te verleidelijk om ook de CDs mee te nemen die ik voor 5 of 10 euro niet zou kopen. Nu moest ik ze sleeven om ruimte te besparen.

Back