Waar zijn alle cd's en LP's gebleven?

Ja snap ik, maar ik moet wel. Mn te kleine mancave studio is ook de CD verzamelplaats. Alleen bijzondere cases laat ik zoals ze zijn. Het scheelt dat ik CD cases altijd al niks aan heb gevonden 😃 tov LP hoezen. Maar de boekjes kunnen dan wel weer leuker zijn.

Ik ben dit weekend in Londen. Vroeger was dat vooral platen scoren. Nu ook nog wel in echte platenzaken, maar in de charity shops is bijna geen plaat meer te vinden.

Cd's daarentegen heel veel, vaak meerdere voor een pond en vaak gekoeg keuze uit goede muziek ipv alleen maar klassieke verzamelboxen.

Of deze. (Nude, van Camel) Maar dat gebeurt niet vaak!
Mooie plaat en de hoes ziet er ook nog keurig uit.
Ik vind het verhaal achter Nude ook prachtig, ontroerend bijna met een oude naïeve Japanner die niet goed kan bevatten waar ie in terecht gekomen is.

Mooie plaat inderdaad, een verademing na Breathless (1978) en I Can See Your House from Here (1979). Maar het wat rauwere vroege werk, Camel (1973) en Mirage (1974) is toch favoriet

CDs verzamelen is mn Corona hobby geworden. Totaal uitde hamd gelopen. Voor 1 euro is het te verleidelijk om ook de CDs mee te nemen die ik voor 5 of 10 euro niet zou kopen. Nu moest ik ze sleeven om ruimte te besparen.
Ik heb ook een poosje iets te enthousiast ingekocht. Merk ik nu dat ik een album toch niet draai, dan gaat hij weer weg. Naar de platenboer om de hoek of de Kringloopwinkel.

CDs sleeven moest ik even opzoeken, daar heb ik nog nooit van gehoord. Dat zou ik ook niet doen. Ik heb bij een packagingbedrijf op het industrieterrein kartonnen wijndozen gekocht. Die snij en plak ik op maat, zodat ze hier gevuld met CD's in de kast passen. Ook dat hoort bij de beleving 😁 Beetje frutten met karton, albums alfabetiseren en alweer vergeten aankopen ontdekken en opzetten.

LP handelaars kopen enigszins verkoopbaar spul vaak in aan 1/3 tot 1/4 van de verkoopprijs, dus 1eur per LP lusten ze zeker voor het betere werk (geen BZN, Heino en andere Nana...).

Heb de 800 cd’s en 1000 platen van m’n pa voor een €1 per stuk verkocht.
Het lijkt me heel tof als je een pa had die zo'n muziekliefhebber was, lekker samen luisteren en over muziek ouwehoeren.
Kan me zo voorstellen dat je ook wel wat voor je eigen verzameling hebt gehouden?

Het lijkt me heel tof als je een pa had die zo'n muziekliefhebber was, lekker samen luisteren en over muziek ouwehoeren.
Kan me zo voorstellen dat je ook wel wat voor je eigen verzameling hebt gehouden?
Hij heeft me wel goed opgevoed met muziek waardoor ik een redelijk brede smaak heb ontwikkeld. Ben hem daar ook best wel dankbaar voor.

Uiteindelijk heb ik alles, op een cd en een plaat na, weggegaan. Doordat ik geen huis heb en overal te wereld rondzwerf, is er geen plek voor. Daarnaast vind ik het persoonlijk veel makkelijker om dingen digitaal te beluisteren. Wel heb ik zijn Spotify account overgemeten. Hier heb ik veel meer aan, doordat ik dan fijn door de muziek kan heen bladeren die hij mooi vond. Soort van “the best of”. Tijdens de verkoop kwamen er wel herinneringen naar boven van bepaalde dingen waarvan ik nog weet dat hij het kocht. Belangrijkste vind ik dat ik de herinneringen van hem met me meedraag in m’n gedachten. Dat is anders voor mij dan materie.

Vandaag was het 1.50 per CD, dat is meer dan ik gemiddeld geef. Maar voor een Nina Simone en Ozark Henry - the sailor not the sea, mocht het wel. Die laatste wordt her en der als moeilijk/ontoegankelijk omschreven, maar zo ervaar ik het niet.

Nieuw record: 2.50 aan een CD gegeven! Nounounou. Enya - Memory of Trees. Die heeft natuurlijk 6 triljard CD's verkocht, maar sommige albums zoals deze zijn toch niet heel courant per toeval tweedehands te vinden (dus geen MP/Discogs/platenzaak). De collectie is weer wat completer.

Nieuw record: 2.50 aan een CD gegeven! Nounounou. Enya - Memory of Trees. Die heeft natuurlijk 6 triljard CD's verkocht, maar sommige albums zoals deze zijn toch niet heel courant per toeval tweedehands te vinden (dus geen MP/Discogs/platenzaak). De collectie is weer wat completer.
Dat is een hele fraaie. Zie ik ook niet heel vaak liggen.

Op Amarantine en Dark Sky Island na heb ik afgelopen 2 jaar alle Enya albums bij mn vaste kringloopadresjes gevonden. Haar eerste 3 vind ik bijna elke week.
Maar de 1e Cranberries moet ik nog tegen komen , terwijl die 2e er bijna ook altijd wel is.

Op Amarantine en Dark Sky Island na heb ik afgelopen 2 jaar alle Enya albums bij mn vaste kringloopadresjes gevonden. Haar eerste 3 vind ik bijna elke week.
Maar de 1e Cranberries moet ik nog tegen komen , terwijl die 2e er bijna ook altijd wel is.
In elke kringloop ligt er altijd wel één.
Ze is dan ook altijd opmerkelijk succesvol geweest met verkoopcijfers.

De laatste jaren vind ik zelf het geluid van haar albums te "dik". Te "vol".

Inderdaad, de tweede Cranberries vind je veel en de eerste bijna nooit.

Ik heb de afgelopen tijd Dark Sky Island en Amarantine op rommelmarkten/kringlopen gevonden. Uitzonderlijk. Meestal is het The Celts, Paint The Sky of het vinyl singletje van Orinoco Flow.

Wedstrijd: probeer in een kringloop een Vangelis CD te vinden die niét 1492 is. :)

Dieptepunt van de afgelopen zoektochten: Geer zijn No More Boleros. Dan zou ik toch kiezen voor een klassiek-bij-koffiepak CD. :D

Inderdaad, de tweede Cranberries vind je veel en de eerste bijna nooit.

Ik heb de afgelopen tijd Dark Sky Island en Amarantine op rommelmarkten/kringlopen gevonden. Uitzonderlijk. Meestal is het The Celts, Paint The Sky of het vinyl singletje van Orinoco Flow.

Wedstrijd: probeer in een kringloop een Vangelis CD te vinden die niét 1492 is. :)

Dieptepunt van de afgelopen zoektochten: Geer zijn No More Boleros. Dan zou ik toch kiezen voor een klassiek-bij-koffiepak CD. :D

Geen cd, maar wel deze plaat van Vangelis een paar jaar geleden gescoord bij de lokale kringloop (waar normaliter alleen orgel muziek te vinden is)
Screenshot_2023-09-02-10-42-39-252-edit_com.discogs.app.jpg

Dit is mijn audio- en videotheek (zonder vinyl).
De CD's moeten even opnieuw geordend worden (links op de foto), de ruimte werd te klein en is inmiddels vergroot.
Een leuke klus voor in de wintermaanden :D
De blu-ray's in het midden van de foto hebben deze zomer eindelijk hun eigen plekje gekregen en rechts in beeld de DVD's.
Voor de geïnteresseerden, het zijn allemaal Billy boekenkasten van Ikea, wel met de nodige extra planken die los verkrijgbaar zijn.

IMG_2610.JPG

Back