Waar zijn alle cd's en LP's gebleven?

Dat bedoel ik. Vroeger kon ik er hier op loopafstand aan komen bij de Blokker, het Kruidvat of de Supermarkt. Nu moet ik naar Handyman (die ook al niet meer zo heet) fietsen in de hoop dat ze nog CD-roms voorradig hebben. Volgens de man daar gaat dat er ook al weer uit. Wat wordt het volgende - de cloud wellicht?

De CD/DVD-R is een redelijk obsolete formaat geworden vanwege breedband internet en goedkope (en compact en snel en betrouwbaarder en herbruikbaar en meer capaciteit) USB en SD opslag dus niet zo gek dat het in de detailhandel steeds lastiger te vinden is. Er is gewoon weinig vraag naar. Maar online staan de pallets nog tot het plafond.

Mijn voorkeur gaat nog steeds uit naar fysieke winkels. Maar het wordt wel steeds moeilijker...

Ik heb nog wat CDR's voor wanneer ik bv een recovery cd moet maken, of wanneer de originele schijf van een dertiendehands game defect is, dan stop ik een werkende kopie erbij in het originele doosje. Maar op die manier doe ik wel wat decennia met 1 doosje CDR's.

Aan wie vraag je het, want ik heb het net uitgelegd voor mijn geval? Ik gebruik ze trouwens ook voor mijn eigen opnames, maar ook dat is 1 album per 15 jaar. :)

Tegenwoordig is een tweedehands cd trouwens goedkoper dan een cdr met doosje. :D

Aan wie vraag je het, want ik heb het net uitgelegd voor mijn geval? Ik gebruik ze trouwens ook voor mijn eigen opnames, maar ook dat is 1 album per 15 jaar. :)

Tegenwoordig is een tweedehands cd trouwens goedkoper dan een cdr met doosje. :D
Aan degene die de foto van de spindel met 50 poste. ;)

Er zijn op Discogs meer dan genoeg tweedehands cd's voor honderden euro's te koop.

Oh, daar wil ik best antwoord op geven.
1. Ik heb per ongeluk 50 cd's gekocht, ik dacht dat het er 10 voor 13€ waren...
2. Ik heb op m'n computer heul veul muziek, ook wat niet meer cq voor heel veel geld te koop is, terwijl ik mijn cd's en lp's heb weggegeven aan kringloopwinkels.
3. Elk album heeft ook nummers waar ik niks aanvind, die kan ik nu weglaten of de nummers van de albums die ik mooi vind samen voegen.

En zo zijn er vast nog meer argumenten te bedenken, maar dit was het zo ongeveer.

En waarom op CDr branden en niet afspelen via netwerk/wifi/hdd/sd-speler/...?

Ik speel zelf m'n geripte CD's (FLAC) gewoon af via m'n desktop PC die in de woonkamer staat (aangesloten Audioengine A5+ actieve speakers).

Maar via een netwerkshare kan ik die overal in het apartement afspelen, en ze staan ook allemaal (mp3) op een SD-kaartje op m'n telefoon.

1788852040051.png

Hierom :D

Mijn voorkeur gaat nog steeds uit naar fysieke winkels. Maar het wordt wel steeds moeilijker...
Ik kan me de laatste keren herinneren dat mediamarkt mij ook na 40 minuten samen met een vriend behoorlijk overhyped kreeg met alle tl lichten en producten. We hadden beide opeens wegwezen hier.

Ben wel blij dat ik nog een 4 track cassette deck heb. Sluit ik af en toe nog aan met genoeg cassette bandjes.

Back