Waar zijn alle cd's en LP's gebleven?

Gisteren weer een mooie buit CD's en (maxi)singles op een rommelmarkt. Op CD onder andere Aphex Twin, Underworld, Prodigy, Chemical Brothers, Moby. Tweede Miami Sound Machine maxi, nu heb ik Conga en Dr Beat. En dan nog wat singletjes oa rhythm is a dancer. En dan nog 6 REM CD's om de collectie completer te maken, ik wist niet eens dat ze zoveel albums hadden.

Gisteren weer een mooie buit CD's en (maxi)singles op een rommelmarkt.

Dat gevoel is leuk he? Dat je door bakken rommel grasduint op zoek naar die ene schat, en die dan nog vindt ook. Voor mij is dat de helft van de lol. En je waardeert dingen meer als je er moeite voor hebt gedaan, blijkt uit onderzoek. Een biertje smaakt lekkerder na een lange wandeling. En Snap misschien wel mooier na een zoektocht 🍻

Een paar jaar geleden heb ik al mijn cd's weggedaan 🫣 omdat ik alles en meer op de computer heb staan maar sinds ik dit heb:
20260907_120127.jpg

IMG-20260904-WA0001.jpeg

Kom ik weer in de kringloopwinkel op zoek naar cd's en ben ik ook weer begonnen met het branden van audio cd's 😇

Mag ik sfeerspons zijn en een tip geven? De DAC die je gebruikt lijkt heel erg op een no-brand of rebrand versie van de Prozor DAC. Ik heb hem zelf ook*. En dit artikel heeft gelijk, ook zonder vraagteken. Zalig artikel trouwens, de auteur fluit in zijn microfoon en haalt een zuiverder sinus dan de DAC. :kroon: Je hoort het niet echt als het inputsignaal zwak is, maar als je input iets meer het volle bereik van een lijnsignaal benut, gaat hij helemaal in de vervorming. En dan heb ik het niet over audiofiele oortjes geneuzel. Gewoon harde vervorming. Dus zowat elke mogelijk en onmogelijke DAC die niet verdacht hard op deze lijkt zal de job beter doen.

*Ik heb hem echt zelf ook. Aan een xbox360 ging het nog enigszins, maar in andere toepassingen is het echt een drama. Als ik Elvis was, had ik erop geschoten. Hier is er meer info over hoe je het klaarblijkelijk kan oplossen maar met een risico (geen mute circuit meer). Ik heb me daar zelf niet in verdiept, ik heb gewoon een veel betere gekocht.

Laatst gewijzigd:
Het is een Aliexpress ding geloof ik, ik zal de komende tijd eens goed luisteren ( althans zo goed als tinitus dat toestaat 😑). Buiten dat denk ik niet dat hij vaak zal draaien....
Verder gaat het signaal van de cd's rechtstreeks naar de DAC, iig zonder voorbehandeling met volume en/of toonregeling.

Mogelijks heeft jouw exemplaar deze fout niet, en dan is hij zeer aanvaardbaar. Er zijn versies in omloop waar de ontwerpfouten uit gehaald zijn. Mijn exemplaar heeft deze fout zeer duidelijk wél.

Back