Nog voornemens op muziekgebied voor het nieuwe jaar?

Je zou kunnen overwegen ipv die volgende synth te kopen, te investeren in airco. Paar jaar geleden het hele huis gedaan, goedkoper dan een OB-X8 en nu is het zelfs met 40 graden buiten nog goed toeven in de studio.

Da's waar, maar ik speel al jaren geen gitaar meer, maar elke week zoek ik wel 2 a 3 keer de bossen op om te fietsen of te wandelen, da's ook lekker.
Maar nou je het zegt; ik zou met een powerbank en een klein setje/groovebox of zo wel wat in het bos kunnen doen natuurlijk, misschien iets voor volgende zomer, maar 'ns kijken...
Heb ik toch een reden om een keer zo'n MPC One aan te schaffen. :D
MPC Live II moet je hebben voor standalone gebruik :D . Is wel leuk hoor, al moet ik zeggen dat er bij mij meestal weinig van terecht komt om in het bos muziek te gaan maken. Ik luister dan toch liever naar de vogeltjes geloof ik. Maar ik heb mijn SP-404 MKII en Aira Compacts just in case :D

Je zou kunnen overwegen ipv die volgende synth te kopen, te investeren in airco. Paar jaar geleden het hele huis gedaan, goedkoper dan een OB-X8 en nu is het zelfs met 40 graden buiten nog goed toeven in de studio.
Dit is nu precies wat hier volgende maand gaat gebeuren alleen gaat dat goedkoper dan.. nu helaas niet meer op

Ja verder met een stijl ontwikkelen, wat meer donkere electronica met vleugje melodie, en daar beelden bij schieten en editen voor op youtube. Een website maken en overwegen om soundcloud te verlaten omdat ik anders betaal voor soundcloud + website hosting, of de soundcloud gratis versie blijven gebruiken.

Verder met leren over melodie en harmonie, vaker oefenen op m'n keyboard en door met mix en master skills verbeteren...

Je kan ook naar audio.com gaan. Is ook (nog) gratis.
Ah, ziet er goed uit, nooit naar gekeken eigenlijk.

Het idee van de-platformen spreekt me ook wel aan...alles lekker in beheer op een eigen website.

Dit jaar is voor mij in ieder geval een goed jaar geweest, studio beetje heringericht en ruimte gemaakt voor nog wat meer leuke spulletjes. Maar belangrijker dat elke keer dat ik ga zitten er altijd wat leuks uitkomt. Enig punt is dat mijn voornemen om elke week een track af te maken niet echt van gekomen is, ook omdat ik een net wat andere richting ben opgegaan. Iets minder techno en wat meer melodisch (of dat laatste erbij in ieder geval). Volgend jaar dus nog meer die focus opzoek dus :)

Voor wat betreft gear, wat er nog bij komt moet inspirerend en handson zijn (en ook effectief). Wat ik trouwens nog wel van plan ben is de octatrack meer te gebruiken, nu meer voor midi sequencing, als fx en (soms) wat looping dingen. Maar wil het nu echt ook op de master out gaan zetten voor transitie en meer ‘dj’ achtige fx om tracks met afmixen net nog even dat extra spice te geven.

Niet echt een goed voornemen. Maar meer punten waar ik op focus.

- Melodie en harmonie leer
- Noise en experimenten
- Instrumenten spelen, Zingen, drummen
- Experimenten met midi controlled draaitafel.
Met dit mechanische noise, loops, locked grooves en synth sounds.
- Generative ook met mechanische opties zoals hierboven
- sound design
- Meer tracks van combi electronica en band muziek.
- diy dingen bouwen
- studio en bekabeling
- ai / machine learning voor fm patches.

- vooral geen f*ck geven om anders mening en lekker als kind los gaan.

Eigenlijk 3 focus werelden.. harde experimentele electronica, combi met instrument, puur conventionele muziek.

- kwa apparatuur de midibox sequencer leren, analog keys

Ik heb nog geen enkele synthesizer of groovebox gekocht dit jaar.. het is bijna een wonder.. :D
Jeez.. het is of de duvel ermee speelt.. :D Kort daarop een Novation Supernova gehaald ergens.. (Super!!). Gisteren alweer een synthesizer gekocht Roland XP80 (voor 75 euro!!). Kwam ineens voorbij op MP en meteen contact gezocht met verkoper.. had ook niet moeten wachten want tijdens mijn rit er naartoe hadden zich nog 2 geïnteresseerden gemeld.

Vorige week ook een DX21 opgepikt op weg naar een gig.. altijd nogeens willen hebben uit jeugd sentiment.. maar ging na de eerste avond proberen al stuk. Kon ik terugbrengen gelukkig. Verkoper laat em nu repareren en komt dan terug te koop. We gaan het zien..

Ook na mijn bericht dat ik geen last van GAS heb nog 'n groovbox gekocht.. met defecten helaas, zou nieuw zijn.. verkoper voelde zich niet verantwoordelijk. Al het bewijs via film aangeleverd door mij, verkoper zegt; was niet bij hem.. zijn conclusie, komt door de vervoerder... Lekker dan... dat haalt de GAS accelarator er wel een beetje af ofzo.. :(

Vooralsnog liljkt de synthesizer die ik gisteren heb opgepikt het goed te doen. En is zeker leuk om te ontdekken. De D20 was mijn eerste synth en workstation.. .. daarna een D70 van Roland, dat was toch een stuk minder.. maar dit lijkt een heus 2.0 workstation. :) Ik heb nog geen issue's kunnen ontdekken maar ga er vanavond weer mee kutten.. back to the ninetees.. 8)

Ja ik blijf ook shit kopen. Ben dan wel verslaafd. Ondanks dat dingen wel gebruikt worden.
1 aankoop heeft zichzelf geannuleerd en is nooit aangekomen.
Daar is een wat duurdere bak voor in de plaats gekomen.
1 aankoop was meer een gok of ik die kon fixen. Maar klinkt zo goed dat hij niet meer weg gaat. Voorlopig niet iig ...

Ja ik blijf ook shit kopen. Ben dan wel verslaafd. Ondanks dat dingen wel gebruikt worden.
1 aankoop heeft zichzelf geannuleerd en is nooit aangekomen.
Daar is een wat duurdere bak voor in de plaats gekomen.
1 aankoop was meer een gok of ik die kon fixen. Maar klinkt zo goed dat hij niet meer weg gaat. Voorlopig niet iig ...
Ja.. soms is het gewoon fxcking confronterend en word je gewoon op je nummer gezet door je eigen koopziekheid.. :D Dan denk je van, gaan we niet meer doen (!!) en dan... :D

Ja.... Zegt toch iets over persoonlijk groeien. Er is werk aan de winkel.
Heb intussen de laaste 3 aankopen ff geupdate :)
Maar ff serieus.
Acceptatie// erkenning is de eerste stap.

Iedereeen alvast de beste wensen!

Ik heb na 25jaar dit jaar lijkt wel het meest geleerd. Ben ook weer wat actiever op het forum dus wellicht dat dit geholpen heeft.
Afgelopen zomer was ik van plan om echt helemaal in the box te werken en heb flink in software geïnvesteerd.
En ik heb het echt geprobeerd:

Ik ben blij dat ik van Eurorack af ben al klinkt het fantastisch. Mijn conclusie is dat ik toch echt hardware (met presets) nodig heb in combinatie met software.
En ik heb me ook neergelegd dat ik niet meer iets hoef uit te brengen zelfs niet op soundcloud enzo, laat staan optreden. Ik heb zelfs al mijn platen verkocht die ik sinds mn 12e heb verzameld en tot een paar jaar terug wekelijks draaide.

Ik heb nu een klein buro'tje vol met gear en ben nog nooit zo content geweest.
Als iemand had gezegd je eindigt met een FM synth op je desk had ik je voor gek verklaard maar zie daar de MegaFM.
Verder heb ik nu voor het eerst een analoge synth met modulatie matrix waar ik me dus vanaf nu en in 2024 heerlijk in ga verdiepen.

Mijn voornemen is dus niet veel meer gear maar wat ik heb hybride (hard/soft) gebruiken en layeren layeren layeren. Zowel midi als sounds, en dikke samples maken voor in mn drumlogue.

Verder heb ik nog een Touche LE die ik verder wil gaan leren gebruiken.
Mn beste leermoment was wel een SUB woofer aanschaffen. Had ik 20 jaar eerder moeten doen.

Ik denk dat ik nog 1 dikke analoge synth wil kopen in het nieuwe jaar. (ik heb nog een standaard liggen)
En hopelijk maakt ssl nog een mooie adat box voor aan mn ssl12.

Daarnaast hoop ik dat we nog veel kennis kunnen delen hier op het forum.

🎉

Oh ja nog 1 ding..
Ik wil mn sounds van deze afmix kwaliteit krijgen... (yt compressie effe vergeten)

Ik denk dat ik nog 1 dikke analoge synth wil kopen in het nieuwe jaar. (ik heb nog een standaard liggen)
En hopelijk maakt ssl nog een mooie adat box voor aan mn ssl12.

Daarnaast hoop ik dat we nog veel kennis kunnen delen hier op het forum.

🎉
🪰Een vlieg zit overal.

Back