Moog matriarch velocity en aftertouch in

musicheaven

Ouwe rot
Hoi,
weet iemand hoe ik velocity, aftertouch en modwheel messages die via midi binnenkomen (dus niet van het klavier van de matriarch zelf) op de matriarch kan gebruiken?

Voor zover ik aan de achterkant zie, kan je enkel de velocity en aftertouch als mod source gebruiken als deze van het klavier van de matriarch zelf komt. Klopt dat?

wil dat zeggen dat de matriarch helemaal geen externe velocity slikt? dat kan toch niet,...

hoi Vinnieq,
thanks voor je response.

Maar waar is die aftertouch/velocity+modwheel info dan 'beschikbaar'? Ik heb dat al meermaals aan de achterkant van de matriarch proberen aftappen (kb velocity out met een kabeltje routen naar bv filter env amount input) maar ik krijg het niet werkende

vandaar dat ik in mijn initiele post schreef: "kan je enkel de velocity en aftertouch als mod source gebruiken als deze van het klavier van de matriarch zelf komt"

Ik kan de vraag ook herformuleren: hoe kan ik met externe velocity/aftertouch/mod wheel info mijn filter aansturen? :)

Schijnbaar zit er een bug in de huidige firmware waardoor het niet via midi kan. Zou gefixt worden in volgende versie. Bron heb ik niet maar las het ergens op Gearspace.

Tsja, het blijft een Moog he. Mooie dingen maar als er ook maar iets van een microprocessor in de buurt komt gaat het mis.

Back