Pet Shop Boys - West End Girls

LocalTrack19

Stamgast
Volledig opgenomen en gemixt in de MPC One, mijn laatste cover van mijn favo synth act Pet Shop Boys, hun klassieker West End Girls.

De typerende bas is mijn Moog Grandmother, gelayered met de DX7 standaard patch “Log Drum” voor extra harmonics en laag.

Strings zijn de standaard Marcato Strings die onderdeel zijn van een van de synths van de MPC One en ingespeeld zijn via de DX7 als master keyboard.

Drums zijn DMX samples aangevuld met 727 percussie samples.

Trompetje is een MPC One keygroup die ik heb gemaakt van een online opgescharrelde sample van de Emulator II.

Choir is ook een patch die standaard op de MPC One zit.

Attachments

• Pet Shop Boys - West End Girls.mp3
    9,5 MB
Ferm!
Bas zou hier en daar nog ietske puntiger/droger/korter mogen. Voor de rest: wow!
Op de trompetje een tikje delay toevoegen?
Strings en koortje zijn top. Drums ook.

En mooi uitgedrukt, “ferm” 😃
Dat wilde ik ook zeggen. 8)

Maar heel goed gelukt. Enige dat me opvalt is dat de snare me net een beetje te punchy (ofzo) klinkt. Niet dat daar iets mis mee is, maar misschien wijkt het op dat punt iets te veel af van hoe het nummer in mijn herinnering klinkt. Die plastic trompetjes zijn ook top.

'Suburbia' sla ik overigens een paar keer hoger aan dat dit nummer, maar dat geheel terzijde. :P

Dat wilde ik ook zeggen. 8)

Maar heel goed gelukt. Enige dat me opvalt is dat de snare me net een beetje te punchy (ofzo) klinkt. Niet dat daar iets mis mee is, maar misschien wijkt het op dat punt iets te veel af van hoe het nummer in mijn herinnering klinkt. Die plastic trompetjes zijn ook top.

'Suburbia' sla ik overigens een paar keer hoger aan dat dit nummer, maar dat geheel terzijde. :P
Thanks!

De DMX snare wisselt af tussen een clap op de 2e tel en een tamboerijn op de 4e tel, misschien iets te agressieve / enthousiaste compressie op de clap 😬. Suburbia is inderdaad ook grandioos, ook leuk om een keer te proberen 😉

Super tof toch.. ik kan roepen dat de snare bass en potjes tambourine sounds meer saturation nodig hebben zodat ze meer in de mix wegvallen maar eigenlijk is het zo super leuk.

Ja vet. Tamboerijntje steekt er idd wat bovenuit, beetje eq kan helpen.. als 'ie er niet in zit, da's de mix, die is fijn

Laatste cover van de Pet Shop Boys? Of laatste cover, en hierna eentje van jezelf?
Laatste als in “latest” 😉. Ben wel wat met eigen tracks bezig maar die vind ik nog verre van goed genoeg om buiten mijn home studio te delen 😂.

Thanks voor je feedback

Heel mooi gedaan. Gebruik je de plugins (instrumenten) van de MPC ook?
Thanks Montfrooij. Zeker, de strings en de voice pad zijn standaard patches op de MPC One, volgens mij van de Hype synth. Alle het trompetje is een keygroup die ik gemaakt heb van een Emulator II sample. Alle MPC partijen zijn ingespeeld via mijn DX7 die ik als master keyboard aan mijn MPC heb hangen

Hahaha oké dan! Zie mijn opmerking over mijn eigen tracks hierboven, nog niet goed genoeg
Gewoon doen. Hoofdzaak is dat je er gewoon plezier aan hebt. Iedereen die een beetje van muziek afweet weet ook dat speelplezier en authenticiteit altijd doorklinkt in hetgeen je maakt. Bovendien zitten hier best veel mensen die je verder willen/kunnen helpen als je dat vraagt

Iedereen die een beetje van muziek afweet weet ook dat speelplezier en authenticiteit altijd doorklinkt in hetgeen je maakt.

Dit.

Op SF worden tracks erg goed op waarde geschat, vind ik... als je er nog niet zoveel ervaring mee hebt, hoef je niet bang te zijn voor een bak aan kritiek hoor.. Enthousiasme wordt altijd goed ontvangen, no worries.

Back