Eens iets heel anders dan jullie van mij gewend zijn

Ook niet helemaal mijn muziek, maar petje af hoor, sowieso dat je dit als oefening hebt gedaan, nice. Kan zelf nog niet helemaal de vinger erachter leggen, waarom ik 'm nog niet helemaal natuurlijk vind klinken.. zijn de velocities en timing "menselijk", in die midi-files?

Ah, en een simpele tip die ik ooit kreeg, als het gaat om drumsounds pannen (met als doel het enigszins realistisch te doen klinken), is om van de opstelling van een drumstel uit te gaan - zoals deze:

Drum_set.svg.png

(Drumstel - Wikipedia)

En dan ga je uit van jezelf in het publiek (de drummer heeft natuurlijk een gespiegeld stereobeeld), en dan zou de floortom dus wat links van het centrum moeten zitten, kick idd in het midden, hihats rechts, ride links, enz enz.. uiteraard aanpassen naar smaak - maar vond 't zelf wel een goeie, toen ik 'm destijds hoorde...

Zit goed in elkaar @NorthernLightX. Niet helemaal mijn ding, maar wel verrassend en tof dat je je zelf uitdaagt en niet in dezelfde 'sound hoek' blijft.
Volgens mij kan ik nog veel van jou leren op het vlak van mixen en masteren want het klinkt echt mooi gepolished en in balans op mijn speaker set. 🙏🏻

Idd geïnspireerd door Cirque du Soleil en heel mooi gedaan... :okdan: :okdan:

Tja, dubbele stereo basskicks gaan gelijk je nummer vullen...
Buiten dat ie L/R staat, wordt zo'n kick al gauw een tom...
zeker als ie ook minder bass heeft...

Maar verder is het een zuivere opnamen...:okdan:

(of neem je ons in de zeik?:D)
Eerlijk waar niet. Ik heb een brede muzieksmaak en ben groot van van Cirque du Soleil. Ik heb het 2022 contest nummer van @Othar opnieuw mogen mixen en dat vond ik erg leuk, ik wil wel vaker in de weer met orchestrale stukken, maar zelf een heel stuk schrijven gaat me nog te ver. Dus dan is het verherbouwen van zo'n MIDI file the next best thing. De leads zijn cheesy as fuck maar ik vind de orchestrale geluiden echt leuk gelukt. Maar ik merk ook dat er op het forum niet zo gek veel animo voor is, dus zal de volgende keer gewoon weer een dansplaat delen :dj:

Back