Scatter jam

Montfrooij

Gepokt en gemazeld
Sounddesign en de scatter FX.
Het eerste probeer ik meer 'te doen' en dat smaakt naar meer.
De scatter FX op de 707 snap ik niet zo goed (althans, vaak klinkt het nergens naar). Maar na veel stoeien kwam er iets redelijks uit.
Zoals altijd voorzien van gedachten en met hoofdstukken, mocht je naar een volgende sectie willen skippen.

Hola Montfrooy,

Een lekkere swingtrack,ik mis wel een melody zo af en toe. :okdan:
Of een lead brass past er ook bij.

Groeten van Andreos:)

Hola Montfrooy,

Een lekkere swingtrack,ik mis wel een melody zo af en toe. :okdan:
Of een lead brass past er ook bij.

Groeten van Andreos:)
Thnx Andreos!
Klopt, hij is bewust kaal gelaten.
Ik ben een beetje aan het experimenteren met 'less is more'.
Misschien was dit een beetje 'too less' :)

Nice one. De text zorgt er voor dat je geboeid blijft luisteren. Kan me voorstellen dat dit een leuke manier van muziek maken is. Lekker knopjes draaien en dingen in en uitvoegen.
Thnx! Absoluut. Misschien net wat minder productief dan in de Daw, maar het is voor mij vaak gewoon ontspanning. (En er hoeft geen track uit voort te vloeien)

Help me even: hot pad syndrome?

Was een verwijzing naar een draadje over hot knob syndrome. Goed gespeeld, @Furious5 :D Dat draadje was zo overtuigend, dat ik dacht dat het een algemeen bekende term was, die ik destijds nog niet kende. Haha.. maar in Google krijg je het SF-draadje als eerste resultaat, en verder niet zoveel.. en "burning knob syndrome" kan je beter niet opzoeken als je op je werk zit. ;)

Mijn fout dus :)

Was een verwijzing naar een draadje over hot knob syndrome. Goed gespeeld, @Furious5 :D Dat draadje was zo overtuigend, dat ik dacht dat het een algemeen bekende term was, die ik destijds nog niet kende. Haha.. maar in Google krijg je het SF-draadje als eerste resultaat, en verder niet zoveel.. en "burning knob syndrome" kan je beter niet opzoeken als je op je werk zit. ;)

Mijn fout dus :)
Check. Die heb ik gezien idd, maar blijkbaar de term niet onthouden.
Ja, ik moet niet teveel naar m'n idiote bewegingen kijken hahahahahaha.
Maar ja. Zo zijn ze nu eenmaal.
Het is iig allemaal 'echt' en ongescript.
En soms gebeurt er niks, omdat ik per ongeluk (uit gewoonte) een cutoff knop vastpak van een synth die op dat moment niks staat te doen.
Dan zet ik het er eigenlijk wel onder als ik het terugkijk (van Peter, wat doe je hier dan, dit slaat nergens op).

Maar die maffe handbewegingen snap ik zelf niet echt. Daar denk ik dus niet bij na.
Ik gok dat het een combinatie is van super geconcentreerd (want je hoort foutjes in timing heel goed terug en vooral de release is bij mij niet zo getraind) en multi tasken. (wat gebeurt er verderop in de jam)
Bij mij iig dan, ik kan niet voor een DJ praten natuurlijk.

Ik ben er zelf net zo hard schuldig aan hoor. Nog erger: mijn hoofd gaat alle kanten op, zonder dat ik het doorheb. Ziet er niet uit.

En de knopjes idem dito. Is denk ik een reflex, je wil voorkomen dat een rustende hand andere knoppen aanraakt, zoiets. En dat handje met de "tsss-auw" helpt met finetunen (maar dat kan ook zonder de armbeweging, ghehe). Jij had 't trouwens helemaal niet met de draaiknoppen - vandaar die hot pads..

Laatst gewijzigd:
Ik ben er zelf net zo hard schuldig aan hoor. Nog erger: mijn hoofd gaat alle kanten op, zonder dat ik het doorheb. Ziet er niet uit.
Gelukkig zijn we geen gescripte spiegelgladde dubbel D-J's (ok, misschien kijk ik daar van nature toch liever naar, maar dan krijgt het hot knob syndrome ineens weer een andere betekenis ;) )
En de knopjes idem dito. Is denk ik een reflex, je wil voorkomen dat een rustende hand andere knoppen aanraakt, zoiets. En dat handje met de "tsss-auw" helpt met finetunen (maar dat kan ook zonder de armbeweging, ghehe). Jij had 't trouwens helemaal niet met de draaiknoppen - vandaar die hot pads..
Ja, ongetwijfeld.
Ik ga er toch eens op proberen te letten.
Wie weet kan ik het van het onbewuste naar het bewuste trekken zonder al te veel moeite.

Back