CollApril 2023 - DRe & SB-SIX

In den beginnen was er niets. Toen had “dre” een idee om te starten , we zouden allebei een genre uitkiezen en die combineren. “Dre” zou 10 genres opstellen.. maar dat liep anders. SB-SIX had al het genre gekozen voor ik het had op gesteld. SB koos diephouse en drum&Bass , dre koos klassiek om het ff gemakkelijker te maken ( beetje expres) Drum&Bass werd al snel geschrapt. Dre besloot om cello samples te maken en die zou SB dan aan gort ging knippen.. en zo gebeurde het. Binnen drie dagen lag er al een track. Maar die klonk als een jaren 90 track die zoetsappig was, best leuk hoor maar een beetje melig oubollig en gedateerd ( Robbert Miles gevoel gaf het mij) maar het was een beetje saai. Dus ging SB nog een keer knippen tot stabs. De vingers gingen over het toetsenbord met 3 sneltoetsen per sec waar ik een beetje duizelig van werd. ( het knip plak stretch niveau verschil was wel duidelijk). Waarbij mijn ableton de grootste moeite had om in de maat te blijven met de samples die ik kreeg. Allemaal glitches die niet de bedoeling waren. Besloot ik maar een paar uurtjes te gaan samplen bij SB.
Met een drankje en een hapje van SB was het eigenlijk zo gebeurd. Dus hadden we het over nieuwe synths oude synths samplers outboardFX in the box out (of) the box (denken) mixing modular threatment kabels vloer resonantie weet ik veel niet wat allemaal de Revu heeft gepasseerd , allemaal op de bank bij SB. Dre ging weer naar huis en ging wat rommelen met de mix. Maar eigenlijk was het al stiekem voor 99% gedaan. Het was erg leuk om te doen. Nu denken jullie waar is die track dan.. “die posten we één dezerdagen”.
Groetjes vAn-Dre.

Laatst gewijzigd:
Ja , haha

Laatst gewijzigd:
Ik betrapte mezelf op hardop zeggen op 't einde "Man man, fantastisch hé"

Leuke track met dub sfeertje, klinkt lekker!

Waarbij mijn ableton de grootste moeite had om in de maat te blijven met de samples die ik kreeg. Allemaal glitches die niet de bedoeling waren.
Herkenbaar, dit soort dingen herinnert me weer aan vorig jaar dat je met z'n tweëen zo nu en dan tegen problemen op kan lopen.
Maar jullie hebben het toch tot een goed einde gebracht.

Lekker hoor, die phaser op de hihats en snare is ook lekker, subtiel, maar toch wat beweging.

Oeh, dit is heerlijk retro klinkend. Het zijn mooie geluiden die jullie gemaakt hebben. De ruimte die er in het nummer is bevalt me goed. Uit nieuwsgierigheid, jullie zijn bij elkaar geweest om @SB-SIX 's synth te sample'en, toch? Wat hebben jullie zoal gesampled?

Thanks voor de leuke reacties!

Oeh, dit is heerlijk retro klinkend. Het zijn mooie geluiden die jullie gemaakt hebben. De ruimte die er in het nummer is bevalt me goed. Uit nieuwsgierigheid, jullie zijn bij elkaar geweest om @SB-SIX 's synth te sample'en, toch? Wat hebben jullie zoal gesampled?
In het begin heeft DRe piano en cello riedeltjes gestuurd, die heb ik geknipt en gelayerd tot dubby akkoordenstabs. Bij mij thuis hebben we de jp8080 die DRe had meegenomen opgenomen, dat is die arpeggiated bass sound die er op een kwart ongeveer in komt. De rest is diva en pigments met heel veel modulaties/fx/random uit Bitwig

Back