GEM WX2 nieuw lid

Stovie

Nieuwkomer
goedemiddag , bij deze een verbeterde versie van de ' nieuw lid ' aankondiging

leuk dat er nog WX2-lovers zijn . Ik heb de mijne al sinds 1995 . Ik heb er zelfs 2 . Van 2 defecte heb ik 1 goede gemaakt , echter het volgende probleem stelt zich op de beide : de draaiknop ( links naast display ) springt stappen over , echt onmogelijk om goed te kunnen werken met dit probleem . Heeft iemand daar een oplossing voor ? Tevens kan ik via MIDI geen deftige data naar de PC of laptop krijgen . Ik heb me wel een kabel MIDI naar USB aangeschaft , echter ik vermoed dat ik de juiste software niet heb op de PC . Wie kan daarbij helpen ? THX !!
In de tijd heb ik veel muziek gemaakt op dit toestel ook tot afgewerkt via de sequencer / edit . Ik heb veel materiaal in het geheugen staan alsook op diskettes . Maar ja daar stopt het dan ook , hoe krijg je dit materiaal nu nog verspreid of extern opgenomen hee :stupid. Veel zelfgemaakte liedjes ( vooral met beats ) , alsook covers en ook veel styles en songstyles

Welkom Stovie

heb me wel een kabel MIDI naar USB aangeschaft

Je bedoelt een midi interface?

Ik ben nog nooit een kabel tegen gekomen met aan de ene kant een usb stekker en aan de andere kant een midi din stekker.
Wel heb je op vandaag midi interface’s
waar de electronica zowat in de kabel verwerkt zit. Zie foto
Maar daar zou ik weg van blijven als je geen problemen wilt hebben met het doorsturen van sysex

Maar zoals je ziet heb je daar twee midi din stekkers
Een din midi out en een din midi in

echter ik vermoed dat ik de juiste software niet heb op de PC

Je moet inderdaad wel een software pakket hebben draaien die iets doet met die binnen komende midi en of die uitsturende midi

Attachments

• C84386D7-9F21-4766-AA42-7EF34DB00C82.jpeg
    C84386D7-9F21-4766-AA42-7EF34DB00C82.jpeg
    183,6 KB · Bekeken: 165
Welkom Stovie

Je bedoelt een midi interface?

Ik ben nog nooit een kabel tegen gekomen met aan de ene kant een usb stekker en aan de andere kant een midi din stekker.
Wel heb je op vandaag midi interface’s
waar de electronica zowat in de kabel verwerkt zit. Zie foto
Maar daar zou ik weg van blijven als je geen problemen wilt hebben met het doorsturen van sysex

Maar zoals je ziet heb je daar twee midi din stekkers
Een din midi out en een din midi in

Je moet inderdaad wel een software pakket hebben draaien die iets doet met die binnen komende midi en of die uitsturende midi
idd , dat lijkt me de juiste kabel te zijn die ik heb . Welk softwarepakket communiceert er met deze WX2 ?

Top dat is dan al uitgeklaard
Welk softwarepakket communiceert er met deze WX2 ?

Ik zou zeggen elke software synthesiser die als stand alone plugin kan draaien

Elke DAW enz ….

Top dat is dan al uitgeklaard

Ik zou zeggen elke software synthesiser die als stand alone plugin kan draaien

Elke DAW enz ….
neen , ik denk het niet , oftewel hebben we elkaar misverstaan . Welke externe software ( programma op PC ) , en welke driver werkt met de WX 2 ( MIDI ) , de driver moet volgens mij de juiste zijn

driver
De driver van jouw midi interface moet je installeren op jouw pc

Of het toestel gebruikt de legacy usb
midi win drivers en dan moet je niks installeren

Side note:een midi interface met eigen drivers werkt meestal beter

Welke externe software ( programma op PC )

Zoals reeds vermeld elke software synthesizer die je of the wel, stand alone kan gebruiken of als plugin in een DAW

En dus ook elke DAW( cubase, ableton , studio one enz enz )

Je hebt dus twee zaken

De driver vr jouw midi interface

En een software pakket,dit kan een DAW zijn of software synthesizer

In de DAW of software synthesizer selecteer je in de instelling de reeds geïnstalleerde midi interface

Welkom.
Ik zou een audio midi van
Bheringer kopen.
Dat zie je in je computer.

Groeten van andreos.

Ik heb me wel een kabel MIDI naar USB aangeschaft , echter ik vermoed dat ik de juiste software niet heb op de PC . Wie kan daarbij helpen ? THX !!
Wat wil je eigenlijk bereiken?
- Midi (noten enzo) sequencen?
en/of
- Sysex versturen/ontvangen (dumps of een editor gebruiken)

In het eerste geval: als Windows je 'kabel' herkent, dan kan alle software ermee overweg. In het laatste geval zou ik kijken naar een betere midi interface dan die 'kabel' die je nu hebt.

Om geluid op te nemen gebruik je een audio interface. Gebruik je momenteel een DAW? (Cubase/Studio One/FL Studio/Cakewalk/Reaper/etc. etc.

Back