Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Een tabel met hoe lang iets te koop staat voordat verkocht wordt lijkt me ook interessant..
worden topic titels nu afhankelijk van de jaren? De titel slaat toch op het moment van starten en niet ‘een samenvatting van wat er de afgelopen 80 pagina’s bediscussieerd is’?
@Toon Ik snap je redenering maar als er al sprake was van een daling in prijzen door corona destijds, is (was) dat waarschijnlijk tijdelijk.
Vandaar dat ik de topic naam nu beter vind.
Als ik op Reverb kijk is de vraagprijs van een 808 in goede staat nu gemiddeld 6k (prijzen van rond 7k en 8k zijn er ook bij)
. Volg jij prijzen al jaren? Ik denk het niet. Ben je een paar dagen naar Reverb en eBay aan het kijken? Die prijzen zijn hoger. Kijk lokaal , vergelijk, zeker niet te snel iets kopen. Juno 106 is aan het zakken ... zakken
.Dat is maar de vraag. Kan ook zijn dat hij onder andere deze draad napraat. ChatGPT en zijn broertjes zijn geen orakels maar papegaaien.Zou ChatGPT dat in de gaten houden?
Die schraapt dagelijks het hele internet af naar info en die zegt dat de trend van prijzen stijgende is.
@Toon ik snap jou wel hoor, jij probeerde natuurlijk met deze topic de prijzen kunstmatig laag te houden![]()

@Nap ja ben ik met je eens wat ChatGPT betreft. Maar ik laat me niet leiden door AI antwoorden.
Eerst komt mijn gezonde verstand en die zegt mij dat het logischer zou zijn dat vraag en aanbod leidend is in een markt.
Dan kan je redeneren dat op den duur het 'vintage' aanbod zal slinken en de prijzen dus grosso modo zullen blijven stijgen.
Dan speelt inflatie nog een rol waardoor prijzen alleen maar hoger zullen worden.
Dan nog terugkijkend zie je ook dat de prijzen steeds hoger werden in een steady stijgende lijn waarbij Corona misschien de boel wat terugschopte.
En dan dat rijtje waar ChatGPT mee komt is ook best plausibel ookal moet je het niet lettelijk nemen.
(Increased Demand for Analog and Vintage Sounds, Rarity and Condition, Collector Interest, Influence of Modern Reproductions, Specifically Hot Models)
En zelf heb ik er ook geen belang mee om prijzen op te drijven omdat ik ook wel eens gear koop en ik geen handelaar ben.
Ik stoorde mij enkel aan de topic titel en dat is nu aangepast dus wat mij betreft klaar
je schrijft veel maar ik heb de indruk dat t een mening is.. Een Jupiter 8 kostte 5 jaar geleden 25K nu nog steeds.