Vintage prijzen aan het zakken of stijgen?

Een juno 6(0) heeft geen midi. Polysix en poly 61 ook niet
Klinkske Ik ben niet van de vintage maar ik heb hier een Casiotone MT-70 op het bureau zonder midi wat is dat nu nog waard?

Uiteraard gaan de prijzen van vintage zakken, mensen willen er vanaf, niemand wil het nog hebben. Het is gewoon klaar met vintage. :W
Als er iets aan kapot is of ontbreekt.

Klinkske Ik ben niet van de vintage maar ik heb hier een Casiotone MT-70 op het bureau zonder midi wat is dat nu nog waard?
80 -100 euro

zie 'argus' of klik er op en scroll.

IMG_4986.jpeg
Een of andere vandaal had n gouden stift die hij absoluut wou uitlaten. Miste vast zijn hond.🐕

De reissue prijs is nieuw minder en amper verkoopbaar

Ik zie toch ook met enige regelmaat vintage spul dat stukken goedkoper is geworden tov de jaren na corona. Moet wel zeggen dat ik alleen het forum en marktplaats in de gaten hou en geen reverb, das volgens mij meer voor wie NU iets wilt hebben en dan is de prijs daar ook naar.
Ik vind het interessant hoe mensen dit dus totaal anders ervaren. Ik had, lang geleden, wel eens het gevoel dat de verkooprubriek hier een plek was waar je realistischer prijzen tegenkwam dan op grote verkoopsites. Ik heb echter steeds meer het gevoel dat, wanneer het op verkopen aankomt, ook hier en zeker op MP, verkopers ineens wat vertroebeld raken in hun perspectief en Reverb z'n stinkende adem voorbij komt. Daarnaast kom ik geregeld via Google hier terecht als ik een indicatie probeer te krijgen wat ongeveer voor item"x' betaald wordt. 2eHands prijzen lagen een jaar of 10 terug erg vaak duidelijk lager dan nu. Ook voor die JV-1080's en Korg 05R/w's en Roland R8's die je bij bosjes tegenkomt. Ik kan het idee dat zaken goedkoper zijn geworden dus vanuit eigen gevoel niet echt onderschrijven.

(maar heb zonet wel een deal met een mede-forummer gedaan war ik dan weer heel tevreden over ben :-D )

Prijzen van vintage gear zullen net als de AEX index op de lange termijn altijd blijven stijgen. Soms gaat de trend misschien een tijdje naar beneden maar op de lange termijn gaat deze omhoog. Geadverteerde vraagprijzen op 2e hands verkoopsites zijn onbetrouwbaar omdat je niet weet voor hoeveel het echt is verkocht. Alleen op Ebay de "SOLD FOR" geeft de echte verkoopprijs aan.

1000003232.jpg

In 1996 kocht ik inderdaad een keurige Juno 106 met originele doos voor 525 GULDEN
=238,24 EURO:)

Jep. En de Batavia kostte geschat en na omrekening 9 miljoen euro. Toch is er geen hond die dat schip wil hebben of voor het onderhoud wil opdraaien. Je kan dus niet klakkeloos inflatie meecalculeren ;-)

Ik vind kostprijs berekenen gewoon het meest realistisch. Dus als syntaur.com bijvoorbeeld al 20 jaar synths opkoopt, opslaat en van 3 modellen weer 1 goede maakt met 25 uur werk ja dan mag dat best wat kosten.

Maar voor “het vintage geluid” hoeft het niet meer.

Er zit hoe dan ook weinig ratio achter metalen dingen met elektronica erin die de lucht laten trillen op een manier die wij als prettig ervaren. Gewoon kopen dus die shit als je het gaaf vindt en het geld er voor (over) hebt.

Die wilde ik vroeger altijd. Maar nu.. geen idee.

wow.. ja. Weleens naar gekeken in de tijd dat ik een Airbase had.. tof ding was dat ook. Maar lang terug.. 15 jaar ofzo.. en toen ook al prijzig en mega zeldzaam natuurlijk en ergens 2-3k als ik het me goed herinner.
Aan de andere kant, tegenwoordig is er zoveel analoog aanbod, zo een prijs gaat niemand er meer voor neerleggen vrees ik.. Dus ik denk dat dit aanbod wel gaat/moet zakken als het doel een koper vinden is.

Soms heb ik ook het idee dat er gewoon veel te koop staat voor teveel geld. Zodat ander aanbod van hetzelfde item voor de halve prijs, en toch ook over the top qua prijs dan weer goedkoop lijkt.

Laatst gewijzigd:
Ik post het eigenlijk ook uit verbazing hoor.. Heb er vroeger ook naar gekeken uiteraard..

Ik heb me weleens laten vertellen dat de firmware in de Sunsyn aan de brakke kant is (sowieso niet de sterkste kant van Jomox), maar ik heb er zelf nooit eentje beroerd of zelfs in het echt gezien geloof ik. Lijkt me wel een vet ding.

Back