Super lekkere (secret) synthwave song

MacGyverGear

midi-life crisis
Eerder vroeg ik hier onder of iemand misschien wist van wie deze track is.
Heeft tot zover iets opgeleverd dat nu weet dat de vocalen, slechts 2 zinnen, meer voor demo doeleinden zijn ingezongen.. niemand weet wie.. Streaky reageert ook niet.. Toch, het ging niet meer uit m'n hoofd.. Na reacties daar schijnt het een royality free track te zijn die door een zangeres is ingezongen, compleet andere melodieën en timing maar ik vind deze melodieën véééééél mooier en beter passen.. Dus...

Na eerder wat met de sax erop gedaan te hebben begon ik steeds meer de melodie te zingen en vorige week wat op de schaarse, bestaande tekst voortgeborduurd.. en zojuist maar eens een poging gedaan het in te zingen.. Er moet nog een een soort bridge achteraan en dan de chorus weer..
Maar echt zo lekker.. zingen is iets wat ook super te gek is om te doen.. en helemaal op zo een te gekke track.. :luv: gewoon in Cubase 5 opgenomen..

Wie vind dit ook een mooie track?? :)

Attachments

• Streaky's secret Synthwave song.mp3
    5,4 MB
Laatst gewijzigd:
Ik vind de coupletten wat erg volgepropt met tekst. Daardoor klinkt het heel gehaast en is wat je zingt moeilijk te volgen. Pas bij het refrein komt er meer rust in, terwijl dat juist een moment zou zijn om wat meer energie in je track te brengen. Ik zou daarom flink schrappen in de coupletten, zodat je echt op kunt bouwen naar de refreinen, die zijn namelijk inderdaad erg catchy en verdienen het om helemaal in de spotlights te staan.

Toevoeging: de frasering maakt het ook moeilijk te volgen. Het lijkt of de klemtonen van de tekst niet matchen met de accenten in de muziek.

Laatst gewijzigd:
Bedankt voor het checken. :okdan: Eigenlijk ben ik het helemaal eens met wat je zegt over de coupletten.. Wat zal ik zeggen?? Liefde maakt doof?? :D Nee.. serieus.. De refreinen weet ik niet van hoe ze getimed zijn in de muziek.. De verses is geen audio van. Wel zit er één zin bij (als audio), die twee keer wordt gezongen.. hij lijkt heel freely getimed.. (te beluisteren in de bijlage).. Omdat ik echt als 'n malle ben gaan zoeken naar een spoor van deze track.. omdat ik em gewoon compleet wilde horen, maar niet kon vinden heb ik deze, nogal losse timing een beetje proberen te benaderen.. Ik krijg deze zin trouwens op geen enkele manier passend in mijn DAW maar als iemand dat met Logic wel zou kunnen? Projectfile schijnt in de volgende link te zitten: Streaky The Weeknd Vocal Project

Vanuit het songstructuur oogpunt moet een refrein er idd uitspringen maar meer qua toonhoogte.. maar refrein en verses staat idd wel haaks op elkaar nu.. ben het zeker eens met je.
Ik kan alles wat minder hoekig timen.. en idd ook klemtonen komen er nu nogal gehandicapt (oid) uit. Helemaal mee eens. Ga proberen een beetje balans te zoeken en de timing in de regels wat uniformer, natuurlijker te krijgen.. Thanx! :)

Attachments

• VOX_DGS_90_vocal_hook_dry_telling_myself_lies_Fm.mp3
    283,2 KB
Laatst gewijzigd:
Klein foutje:
De refreinen weet ik niet van hoe ze getimed zijn in de muziek.. De verses is geen audio van. Wel zit er één zin bij (als audio), die twee keer wordt gezongen.. hij lijkt heel freely getimed.. (te beluisteren in de bijlage)..
Dat moet zijn:

De verses weet ik niet van hoe ze getimed zijn in de muziek..

Verder hoorde ik dat ik alweer een fout heb gemaakt in de reproductie van de Chorus.. :o: Ga het allemaal in ere herstellen.. :mega:

Ik krijg deze zin trouwens op geen enkele manier passend in mijn DAW maar als iemand dat met Logic wel zou kunnen? Projectfile schijnt in de volgende link te zitten: Streaky The Weeknd Vocal Project

Ik kan vandaag niet bij m’n daw, maar mijn eerste poging zou zijn om het woord ‘break’ op de eerste tel te laten landen. De reden is dat ze dat woord het sterkst benadrukt. Aangezien de eerste tel in een (niet-gesyncopeerde) vierkwartsmaat ook de zwaarste tel is, is dat de plek die er het meest logisch bij zou passen. De volgende meest logische keuze zou de derde tel zijn.

Maar goed, misschien wijkt het daar juist expres van af, dat kan natuurlijk ook :D

Ik kan vandaag niet bij m’n daw, maar mijn eerste poging zou zijn om het woord ‘break’ op de eerste tel te laten landen. De reden is dat ze dat woord het sterkst benadrukt. Aangezien de eerste tel in een (niet-gesyncopeerde) vierkwartsmaat ook de zwaarste tel is, is dat de plek die er het meest logisch bij zou passen. De volgende meest logische keuze zou de derde tel zijn.

Maar goed, misschien wijkt het daar juist expres van af, dat kan natuurlijk ook :D
Hey.. Heb al even een beetje geëxperimenteerd.. Alhoewel ik heel nieuwsgierig ben ga ik het gewoon sowieso aanpassen. Kan ook morgenavond pas opnemen.. Maar het liedje en de zinnen spelen de hele dag in mijn hoofd.. Om gek van te worden..😁

Kon het toch niet laten om em toch nog ff te zingen met de vereenvoudigde timing.. tweede couplet weet ik nog niet helemaal.. maar dat refrein!! Zo heerlijk om te zingen.. nu kan ik zeker lekker slapen.. :D

Attachments

• Streaky's secres Synthwave song.mp3
    5,4 MB
Laatst gewijzigd:
Klinkt lekker. Wat klinkt dat synthmelodietje mooi!
Hey, ja!! Wat een te gekke track he!? Ik was ook gelijk verliefd.. :) Maar ook die zanglijn van de chorus.. ik zal er morgen wel weer mee opstaan.. hahaha.. :D
Ik zie nu dat ie in de trackhoek is geplaatst maar ik had em gisteren in een ander forum gepost.. het is niet mijn track maar slechts één die ik heel mooi vond.. ;)

Kon het toch niet laten om em toch nog ff te zingen met de vereenvoudigde timing.. tweede couplet weet ik nog niet helemaal.. maar dat refrein!! Zo heerlijk om te zingen.. nu kan ik zeker lekker slapen.. :D
Hij is heel erg mooi. Klinkt professioneel! Veel plezier ermee.

Gloomy

Hey.. Heb al even een beetje geëxperimenteerd.. Alhoewel ik heel nieuwsgierig ben ga ik het gewoon sowieso aanpassen. Kan ook morgenavond pas opnemen.. Maar het liedje en de zinnen spelen de hele dag in mijn hoofd.. Om gek van te worden..😁
Ik denk dat ik wel weet waarom je er niet uitkomt met de timing. De instrumental is namelijk 115 bpm en de vocal 90 bpm :) Dat laatste kun je eigenlijk al afleiden uit de bestandsnaam. Blijkt uit deze sample pack te komen: Splice

Heb even een voorbeeldje gemaakt met de sample op 90 bpm en op 115 bpm. Kun je met deze kennis vast zelf, maar ach, was nou toch al bezig ;)

Attachments

• Telling myself lies.mp3
    1,6 MB
Ik denk dat ik wel weet waarom je er niet uitkomt met de timing. De instrumental is namelijk 115 bpm en de vocal 90 bpm :) Dat laatste kun je eigenlijk al afleiden uit de bestandsnaam. Blijkt uit deze sample pack te komen: Splice

Heb even een voorbeeldje gemaakt met de sample op 90 bpm en op 115 bpm. Kun je met deze kennis vast zelf, maar ach, was nou toch al bezig ;)
Wow.. het zijn dus idd gewoon vocals die voor demo purposes uit een sample library zijn geplukt? Crap!! :D Die chorus line is echt super goed passend..
Bedankt voor het in Logic zetten.. ga zo even luisteren hoe hij het ingedeeld heeft qua timing. Ben heel benieuwd.. :engel:

De zang lijkt erg op Marc Almond van Softcell en erg goed dus. De bas is te hard en klinkt niet lekker.
Dankje wel! :) Ik heb de track niet zelf gemaakt. Wel een multiband compressor op het geheel gezet.. om de zang meer in de mix te krijgen. Thanx voor de tip. :okdan:

Wow.. het zijn dus idd gewoon vocals die voor de vorm uit een sample library zijn geplukt? Crap!! :D Die chorus line is echt super goed passend..
Bedankt voor het in Logic zetten.. ga zo even luisteren hoe hij het ingedeeld heeft. Ben heel benieuwd.. :engel:
even voor de goede orde: ik heb niet zijn project gebruikt, want ik gebruik ableton 😊 Gewoon even jouw files gedownload en mee geëxperimenteerd. En toen dacht ik: wat als ik op Splice zoek op VOX-DGS? Die was meteen raak hehe

even voor de goede orde: ik heb niet zijn project gebruikt, want ik gebruik ableton 😊 Gewoon even jouw files gedownload en mee geëxperimenteerd. En toen dacht ik: wat als ik op Splice zoek op VOX-DGS? Die was meteen raak hehe
Ah.. ok. Ik wist niet dat dit soort materiaal online stond.. :o: Maar nu is de illusie helemaal weg, dat iemand deze zang ooit bedacht heeft op deze track, en hij nog ergens compleet rondzwerft.. :dubbel:

Ah.. ok. Ik wist niet dat dit soort materiaal online stond.. :o: Maar nu is de illusie helemaal weg, dat iemand deze zang ooit bedacht heeft op deze track, en hij nog ergens compleet rondzwerft.. :dubbel:
Ik vrees het. Misschien een mooie basis om zelf een nieuwe tekst op te schrijven, melodie iets meer eigen te maken?

Als je op splice zoekt op 'fallin' en de zoekresultaten filtert op 115 bpm, vind je ook de rest: Splice

Back