Windows 7 was de laatste versie die nog een beetje deugde, denk ik.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
van usb-poort gewisseld? Oudere midi hardware heeft misschien nog drivers die per usb-poort geinstalleerd moeten worden .. oid.MIDI keyboard wordt door Windows 11 ineens niet meer herkend
ReaImGui had je vast al gezien.hoe geef ik die synth een fraaie GUI die behalve onder Linux ook op Windows
maar als je nog uren in je dag over hebt
zou andersom ook nog kunnen misschien met Blue Cat's Angelscript plugin, en Yabridge.van usb-poort gewisseld? Oudere midi hardware heeft misschien nog drivers die per usb-poort geinstalleerd moeten worden .. oid.
ReaImGui had je vast al gezien.
Ik zou doorgaan met Faustmaar als je nog uren in je dag over hebt
zou andersom ook nog kunnen misschien met Blue Cat's Angelscript plugin, en Yabridge.
Als bridge zou ik daarvoor een pluginhost kunnen gebruiken die Linux LV2 plugins (compleet met GUI) omzet in Windows VST plugins. Ik heb Carla en Ildaeil geprobeerd die dat zouden moeten kunnen doen, maar dat werkte slechts deels.
dat geldt overigens voor alle plugin formats: ze moeten voor het uitvoerende besturingssysteem gecompileerd zijn.Een LV2 plugin moet eerst voor Windows gecompileerd worden
Ik krijg de indruk dat Reapers eigen scripting frameworks (ReaScript, ReaImGui, JSFX) 'vanzelf' werken op alle besturingssystemen waar Reaper voor beschikbaar is.Welke progjes kun je daarmee van een GUI voorzien?
Het bijzondere van LinVst en dus Yabridge is dat hiermee voor Windows gecompileerde plugins toch uitgevoerd kunnen worden in een Linux plugin-host (incl GUI, oa mbv Wine/Proton).
Aan de windows kant is er WSL2 om voor Linux gecompileerde programmas te draaien, blijkbaar inmiddels ook met GUIs (WSLg). Misschien dat Carla daar native Linux plugins kan hosten?
Ik krijg de indruk dat Reapers eigen scripting frameworks (ReaScript, ReaImGui, JSFX) 'vanzelf' werken op alle besturingssystemen waar Reaper voor beschikbaar is.
desc:MIDI Synth
@block
while (midirecv(offset,msg1,msg23) ?
(
status = msg1&240; // get the status, i.e. e.g. 8*19 for note off, 9*19 for note on
(status == 8*16 || status == 9*16) ?
(
note = msg23&127; // extract the note# (ranging from 0-127)
vol = ((msg23/256)&127) / 127; // extract velocity (ranging from 0 - 127) and divide through 127 to give it a range from 0-1
freq = 440 * 2^((note-69)/12); // convert from MIDI note to frequency
waveSpeed = (2*$pi*freq)/srate; // calculate waveSpeed
wavePos = 0; // reset wavePos
status == 8*16 ? vol = 0; // mute sine wave on note off
):(
midisend(offset,msg1,msg23); // pass other MIDI events
);
);
);
@sample
spl0 += sin(wavePos)*vol;
spl1 += sin(wavePos)*vol;