Waarom toch een €25000 mic kopen.

Misschien zou je niet alles zelf moeten willen doen. Je kan ook de weg door het midden nemen: Zorg voor een goede kwaliteit van je demo, en maximeer je budget.

Toegegeven, dat ik me absoluut niet zelf houd aan bovenstaande :D zeg het eigenlijk tegen mezelf.. maximeer je budget, en 'spaar' het geld uit voor de Studio en Mastering, en studies/cursus, etc.

Misschien zou de vraag van het topic kunnen zijn: waarom zelf zo'n dure mic kopen?

Weer een origineel deel erbij waar ik de andijvie in kan laten uitlekken.

Attachments

• image.jpg
    image.jpg
    149,9 KB · Bekeken: 90
Andijvie komt hier altijd op het bord in de vorm van stamppot rauwe andijvie, dan heb je zoiets helemaal niet nodig.

Ik heb een aantal jaar geleden een paar dure mics gekocht.

2x Shure KSM137 voor +- 500 euro
2x Neumann KM184 voor +- 900

Nu happen al mijn andere condensor mics stof.
Echt duur zijn ze niet.

Een goede mic koop je door het goed kunnen lezen van de specs.

Andijvie komt hier altijd op het bord in de vorm van stamppot rauwe andijvie, dan heb je zoiets helemaal niet nodig.
Ooooow, lekker met uitgebakken spekjes en een drupje azijn.
Terug naar het onderwerp, dankzij AI zijn er geen microfoons meer nodig, of toch nog wel?
Gelukkig heb ik mijn mpm-1000 nog ergens in een kledingkast liggen.

Ik gebruik al jaren 2 antieke Sennheiser MD431 profi powers die ik ooit gratis kreeg. Die zijn beter dan mijn vocale skills.

Een sm58 voor zang is oke en veelzijdig inzetbaar . Ook voor bv sax erg fijn
Voor een stap beter ( ruimtelijkheid/frequentieverloop )gebruik ik m’n all round akg 414b-uls
kwestie van smaak , vrienden zweren bij een tlm-103. Inmiddels is tot ca 1000 euro veel keuze .( rohde nt, de oude bv)
wil je goedkoop bv een akoestische gitaar opnemen denk dan bv ook eens aan kleinmembraan electrects/condensators.ca 100 euro / st
Een u87klinkt natuurlijk geweldig, maar de prijs tov de 414 is dusdanig hoger dat ik dat er niet voor over heb , laat staan 25k voor welke mic dan ook😁
let er overigens wel op of iemand vaardig en voorzichtig (!)is voordat ik een mic ervoor zet, anders kom ik gauw weer terug op de sm58. (Als ze tikken op de mic weet je al genoeg )
als speciale hobby voor m’n mondharmonica heb ik ooit nog een shure 520d ( rauw) en een astatic jt30 (clean ) aangeschaft tot groot genoegen .allemaal geen rib uit het lijf.

Overigens is hoe de microfoons neer te zetten ook nog een verhaal apart. Op site van bv akg zijn fijne artikelen daarover te vinden .

Laatst gewijzigd:
Hela, Ik ben deze draad niet begonnen. Maar een cheap shuretje is voor het synthforum goed genoeg. Het is eigenlijk een beetje het zelfde zeggen moog systeem 15 is het zelfde als een iPad system 15.

Attachments

• IMG_2248.jpeg
    IMG_2248.jpeg
    85,7 KB · Bekeken: 78
Hela, Ik ben deze draad niet begonnen. Maar een cheap shuretje is voor het synthforum goed genoeg. Het is eigenlijk een beetje het zelfde zeggen moog systeem 15 is het zelfde als een iPad system 15.
Als je het zo stelt voel ik opeens sterk de neiging alsnog voor die u87 te gaan , bedankt 👍

Je kan je geld maar één keer uitgeven. 10x beter synths van kopen.

Precies, en aan m’n behringer vc 340 vind ik een sm58 toch al heel aardig staan.

Laat het inderdaad maar even zo👍❤️

Als je het zo stelt voel ik opeens sterk de neiging alsnog voor die u87 te gaan , bedankt 👍
The case is constructed of aluminum for light weight and ruggedness, with a steel grille and durable black finish. voltages of 12 and 48 volts, and the proposed 24-volt 50 to 15,000 Hz (see Figure 1) standard. (Models PSI and PSlE2) are available for providing simplex power to the SM85.

Als je dus zingt wil je wel 20,00hz gaan ook al kan men dat niet horen.
Ik als zanger krijg geen goede resultaten de sm

Als je dus zingt wil je wel 20,00hz gaan ook al kan men dat niet horen.
Ik als zanger krijg geen goede resultaten de sm
Nou dat eerste dat betwijfel ik ten zeerste

Dat tweede , ja als zanger is vaak de relatie met de bij jou passende microfoon een heel persoonlijk iets inderdaad.

Neemt niet weg dat de sm58 een kwalitatief goede en betaalbare alround mic is . Het proximity effect , de opname/ dempingshoek ,etc

Sommige bekende van me preferen een sm57 , een akg bt330, etc , er is veel keuze.

Een of twee redelijk geprijsde mics helpen je decenia voorruit, ook zonder die 25k uit te geven .

Back