Vragen voor ToneBoosters (voor podcast)

bombario

Gepokt en gemazeld
Dag forummers,

Komende week neem ik een podcast op met ToneBoosters-oprichter Jeroen Breebaart. ToneBoosters is onder andere bekend van zijn prima VST-effecten en zijn nieuwe bass-synth Lowtone.

Hebben jullie vragen over ToneBoosters? Deel ze dan hieronder. Ik beloof niet dat ik ze allemaal stel gezien de beperkte tijd, maar ik doe mijn best 👍

Groet,

Rutger

Ik ken niks van software, dus ik zou vragen:
-hoe moeilijk is t om dat te maken, op een schaal van 1-10
-wat is zijn favo vst
-(gemene vraag) hoe lang blijft ie bruikbaar voordat software / hardware updaten de vst obsolete maakt? Is dat een aandachtsdingetje of eerder een verdienmodel?

- Hoe kijkt hij tegen de ios App Store aan. Is het makkelijk voor een software ontwikkelaar of ……..

- Is er voor hem meer te verdienen aan verkoop van vst/au op desktop of op de ios?

- Er is veel te krijgen, hoe zoek je naar interessante plug-ins om maken.

- Hoe houdt hij zijn prijzen zo laag? De concurrentie vraagt meer voor vergelijkbare functionaliteiten.
- Zijn er nieuwe plugins/synths in ontwikkeling? Wat kunnen we verwachten?
- Hoe kijkt hij naar het (hoge)kosten voor ontwikkelaars om apps uit te brengen in de Appstore?
- Hoe kijkt hij naar het Android ecosysteem m.b.t. muzieksoftware?
- Ervaart hij (veel) druk van gebruikers om functionaliteit toe te voegen of aan te passen in zijn software? Hoe gaat hij daar mee om?

1. Kunnen we nog meer softsynths verwachten en in welke richting?
  2. Welke plug-in is het meest populair?
  3. Ziet hij positieve effecten in bv de verkoop als er een artikel in een vakblad gestaan heeft of door iemand op een YouTube kanaal er aandacht aan besteed is?
  4. beetje gemeen, hoe ziet hij TB plug-ins in kwaliteitsverhouding tov het andere bekende Nederlandse product Fabfilter? Bijvoorbeeld de EQs en limiter en compressors?
  5. In welke taal programmeert hij de plug-ins
  6. Hoeveel tijd besteedt hij gemiddeld aan TB per week naast zijn andere werk?
  7. Maakt hij zelf ook muziek en heeft hij releases op zijn naam
  8. Wat is zijn favoriete DAW en besturingssysteem om op te ontwikkelen?
Succes en veel plezier Rutger, ik ben erg benieuwd!

- Welk plugin formaat (VST, VST3, AAX of AU) vind je het beste voor te ontwikkelen ?
- Waar gaat er meeste resources/tijd naar toe , ontwikkeling van een plugin of de support nadien ?
- Is er iets dat je graag zou ontwikkelen, maar bepaalde restricties (bvb programmeertaal die iets niet ondersteunt, patenten, ...) dit momenteel nog niet toelaten ?

Deze bedacht ik nog:

1. Hoe test/beoordeel je het geluid van je plug-ins. Doe je dit vooral op je gehoor (waarop luister je dan af, hoe ziet die keten er uit: soundcard, monitoren). En/of gebruik je analyse tools. Reference je aan hardware en/of andere plug-ins?

Oké, om het af te leren:
  1. Kijkt hij ook naar AI mogelijkheden in zijn plug-ins?
  2. In de ToneBoosters headphone correction software Morphit zitten meer dan 566 modellen. Hoe krijg je alle Karakteristieken van zoveel modellen in je software? Hoe werkt dat?

ik ben heel benieuwd hoe tbreelbus in elkaar steekt en wat de design filosofie erachter is , en hoe het realisatie proces eigenlijk in elkaar steekt

Kewl, ben benieuwd!

Back