Breathing Oceans

Hola Stoter.

Je noemt het golven,maar ik vind het toch ook storm erin hebben!
Maar Mooie track :okdan:

Groeten van Andreos:)

Het viel me op dat ik heel nerveus was. Maar bij nader inzien was het gewoon de trigger dat ik nog meer crave naar weed. En dat maak een mens wat slechtgezind. Toch proficiat dat je zulke dingen kunt maken. Succes!

Gloomy

Dank voor jullie reacties!

@vink en @Fifth Bot fijne woorden, dank mannen - doet me deugd!

Haha @andreos, maar uiteindelijk kwam het weer goed toch? Of bleef je met wilde haren achter..?

@e-Gloomy-nations ahw da's niet tof, zal een volgende keer [ambient] erachter zetten, dan weet je wat beter waar je aan toe bent. En hang in there - zal ook weer es wat energiekers uploaden, beloofd

Lekker dobberen.

Het kan wat gaan golven - maar geen zorgen..
Als het golft dan golft het goed
Niet te stuiten, niet te sturen
Duurt het dagen, duurt het uren
Als het golft dan golft het goed… (de Dijk)

En dat gevoel gaf je track me ook, alsof ik in een klein bootje moederziel alleen in een storm op de oceaan zit, niet wetende hoelang het nog duurt....mooie soundscapes btw.

Net iets te poppy naar mijn smaak.
(grapje)
Mag ik vragen hoe je dit gemaakt hebt? Klinkt als extreme time-stretching, en deed me ook denken aan deze track:
Maar die van jou is wel wat minder digitaal.

@Bahamut , @rvanommen , @peterdh - dank jullie wel!! supergaaf om te lezen :)

@krautrock1958 dank, zo mooi omschreven! Heb er hetzelfde gevoel bij, maar dan wel een strijdbare. Captain Dan midden in de storm, haha

Net iets te poppy naar mijn smaak.

't Was de auto-tune eh, die 'm de das omdeed? ;) volgende keer iets zweverigs

deed me ook denken aan deze track

oh wauw, inderdaad.. mooie muziek zeg, bedankt voor het delen!

Mag ik vragen hoe je dit gemaakt hebt? Klinkt als extreme time-stretching

Zeker.

Geen time-stretching, maar dat had inderdaad gekund.

Je hoort in de basis een Pittsburgh Modular Taiga, en een Make Noise 0-Coast. Heb met die twee een patch gemaakt, met als doel een soundscape in de woonkamer te hebben, die zachtjes op de achtergrond de hele dag zou kunnen opstaan. Audio-behang. Hoorbare Febreze. Dat idee.

Redelijk eind mee gekomen. En daarmee een jam opgenomen. Rustig laten rollen, op z'n eigen clock - en 't langzaam aan opgebouwd. En dan mocht het ook wat intenser worden dan alleen het behang.

Daar vervolgens een zo passend mogelijk tempo "naast" gezocht in Ableton, en het aangekleed, met de akkoorden/bassline-combo (TAL Bassline + Cherry Audio Miniverse), en effecten.

En daarna zat de meeste moeite in het ervan af blijven. Handjes-omhoog-niks-meer-aan-doen en daarin proberen te geloven. Dat maakt de reacties hier des te fijner. Voelt goed. Nogmaals dank, allen!

Laatst gewijzigd:
Audio-behang. Hoorbare Febreze.
:D da's een mooie!

Toffe track, misschien kan je een paar van die patches multi-samplen om te bewaren. Ofwel, noot voor noot opnemen, kan 30 min duren :P maar dan heb je ook wat. Heb al behoorlijk wat van m'n modular (en analoge monosynths) gemultisampled, dat klinkt me een partij vet daarna!

Dank voor het compliment @Sander02 !

Geen slecht idee, dat multi-samplen. Ipv multi-samplen doe ik aan multi-tracken. Dus geen losse noten opnemen, maar de losse sporen van een patch die bij een project hoort. Dan staat de inspanning meer in het teken van een project dat al begonnen is, en kan ik evt later daar nog momenten uit plukken voor een ander project.

Kan me goed voorstellen dat zo'n sample-bank vet klinkt, maar bij een schone lei krijg ik voor nu meer inspiratie bij een "lege" modular, een bak kabeltjes en een kop koffie. Heerlijk. Mocht daar de nieuwigheid vanaf raken - neem ik je tip zeker mee, dat kan wat GAS schelen.

Erg lekker zo zonder beat, maar zou dit ook met een beat willen horen. Misschien maakt dat verlangen de track alleen al beter zonder beats erin. Mixed emotions dus, maar heerlijke geluiden opbouw etc!

Lekker Ambient/soundscape...
Metalig zoet en toch dark.
Goede opnamen.

20230727073706738030.png

Erg lekker zo zonder beat, maar zou dit ook met een beat willen horen. Misschien maakt dat verlangen de track alleen al beter zonder beats erin. Mixed emotions dus, maar heerlijke geluiden opbouw etc!

Dank je wel zeg, mooie reactie! Ik herken de afweging.. denk dat hier mijn opmerking vandaan kwam, over "handjes-omhoog-niks-meer-aan-doen" en daarin geloven.. even op de tong bijten en de vingers kruisen..

En ik heb deze ontelbare keren gehoord, dan ga je vanzelf "een beat" erin horen.. zo is de titel eigenlijk ontstaan, het deed me (naast het gutsen van de oceaan) denken aan het ritme van ademhalen..

Toch benieuwd.... wat voor beat dacht / hoopte je te krijgen?

Lekker Ambient/soundscape...
Metalig zoet en toch dark.
Goede opnamen.

20230727073706738030.png

Yeahhh, nice, thanks @Googol! Toffe omschrijving! En een sticker krijgen geeft nog steeds een goed gevoel :D

Back