Je laatste geannuleerde voorgenomen aankoop en waarom?

Als Roland de System-1 nou eens de TR-1000 behandeling zou geven ...
Zit in de tr1000 alles ingebakken, of is er ook van dat system plugout cloud own nothing and be happy gedoe bij?

Wat mis je in de system-8? Ik heb er 0 ervaring omwille van een cloudallergie.

Zit in de tr1000 alles ingebakken, of is er ook van dat system plugout cloud own nothing and be happy gedoe bij?

Wat mis je in de system-8? Ik heb er 0 ervaring omwille van een cloudallergie.
Enige TR-1000 connectie met Cloud dingen is de optionele TR-1000 App, maar die is gewoon gratis (wel Roland Cloud account nodig, maar onbetaald).

Ik vind bij de System-1/8 met name de hardware matig. Plastic, lelijk design, matige knoppen/faders, slechte keyboards, geen aftertouch etc. Qua sound en UI zijn ze prima. Een mono en/of polysynth met zowel analoge circuits als de ACB modellen in stijlvolle, premium hardware lijkt me geweldig.

Laatst gewijzigd:
kawai heeft van die rare resonantie pieken als je de cut off naar beneden draait met wat resonantie er op...dat is cool , net alsof een ruimteschip naar beneden dondert ... de teisco kan dat niet
Kom hier dan als je wilt by Zingo

bovenstaande link, dub, dichter en wat bas improvisatie op de 100f. Deze bak gaat nooit weg, veels te leuk om op te spelen.

Ik had een deze week een Matrix 6r en een Juno 6 in mijn mantje.
Die eerste vanaf gezien vanwege de prijs die tweede tja wellicht ooit.

De Matrix 6r heb ik meerdere keren bijna gekocht. Maar nu lijkt de prijs weer wat gezakt en heb ik er een van reverb.

goed?
echt ieder keyboard speelt weer anders.
moeilijk aan te wijzen wie wint.

als je synths speelt heb je ook niet echt gewogen nodig terwijl een rhodes of piano je veel controle over de dynamiek van je spel geeft.

nou ja heb er verder geen verstand van.
Ja, dit is ook mijn ervaring.

Rhodes / Piano moet goed zijn qua keys en hier is vaak redelijk veel overeenstemming tussen verschillende muzikanten. Ik heb ook vaak gemerkt dat een matig klinkende piano op een keyboardje ineens veel beter lijkt te klinken als je het speelt vanaf een midi keyboard met hamermechaniek.

Voor synths komt het minder nauw en het valt me op dat iedereen van andere keys houdt. Ik kan zelf niet goed tegen sommige semi-weighted keys. Die zouden meer gebalanceerd moeten zijn maar ze zijn vooral stroever. Ook de keys die Roland in veel keyboards stopt vind ik irritant doordat ze moeilijk scharnieren als je wat hoger op de toets speelt. De minikeys van de Microkorg XL en Reface vind ik dan wel weer fijn. Lekkerste voor synths vind ik de Fatar toetsen die in Uno synth pro en Mopho keys etc. zitten.

Chroma Polaris en Juno 6.
vanaf gezien voor de veelste keer.
Vanochtend had ik een Moog One 16v in mijn reverb mandje maar heb er toch vanaf gezien.
Waarom? De sound spreekt me niet aan.

Ik ben ceel demo's aan het luisteren en kom dan tot de conclusie dat de Quantum met multisamples juist helemaal mijn ding is.
Model D erin een man man...Moog one killer.

:-)

Back