Blood Money Sex Hunger - Hard Electro/breaks liveset

Cool gedaan, veel werk aan gehad, maar ik heb toch moeten skippen, want dat beat-gestutter is geen spek voor mijn bek. Wel goed gedaan natuurlijk!

Ja dit is ook niet echt spek maar eerder spul om bloed uit je oren te krijgen.

Hahaha nee niet zo veel werk.
Alleen die video's met de audio zetten en bouncen.
De rest is soort van random :)

Anyhow thanks Jan!

Eens met Jan. Hoewel stutter-beats wel degelijk aan mij besteed zijn (ik vind het begin echt wel dope), hoopte ik rond de vierde/vijfde minuut dat de volgende passage zou komen..

Wat gebeurde er nou op het einde..? Ghost in the machine? :D

Hehe erg he.
Sta bijna met mijn onderbroek op youtube :)
Ik moet ook echt eens snel andermans tracks gaan luisteren.

Kwa live sets das nieuw voor mij.
Denk dat het zaak is om te leren fx en manipulatie te doseren.
Net dat je als drummer niet om de twee bars een fill moet doen.
Maar beter om de 8 bars of zo.
En ook een b-sectie etc.
Anyhow het is moeilijker dit natuurlijk live te doen en moet dat gewoon oefenen. openemen en terug luisteren om van te leren.

Ben dus live sets aan het leren. Ook met vinger drummen, live keys, gitaar etc.
Mijn meid vroeg net wat is dit voor muziek? Het klinkt als boeven muziek. Waarom?
Ik; j boeven muziek kan ook wel eens leuk zijn, lekker herrie om op te dansen. Muziek hoeft niet altijd mooi te zijn :)

Het klinkt als boeven muziek. Waarom?

Omdat ze teveel films kijkt? (Gokje :D)

Denk dat het zaak is om te leren fx en manipulatie te doseren.

Klopt. De truc is, om live te kunnen herkennen dat je "hebt gezegd wat je wilde zeggen".. je tijdsbesef gaat als eerste het raam uit, da's je grootste "vijand".. althans, in mijn beleving.. ik weet bijna zeker dat je tijdens het spelen die 18 minuten niet ervaarde als 18 minuten.

(Nuchter blijven helpt ook, trouwens. Zo zag je er ook uit hoor, haha.. maar het blijft een goede algemene tip, als je dat doseren goed wil doen.)

Een goede vriend van me ( geen muziekant ) zei een keer heel slim:
Als je gitaar speelt en zingt is het heel moeilijk om tegelijk te luisteren wat je doet.
Dat is eigenlijk ook een spiritueel ding. Het ontwikkelen van je 'inner observer' waarmee je dan kijkt hoe je in het hier en nu staat.
Das niet makkelijk omdat we vaak weg spacen in illusies.
Zoaals meer gear kopen. Dat ga ik zo maar doen want ben duidelijk nog niet spiritueel ontwikkeld :)

Back