Ladik komt met een integrator module!!

En deze grafiek is niet helemaal correct:

Op_Amp_10_06.JPG

Zoek de fout. ;-)

Nee hoor - de fout in het uitgangssignaal zit bij de neergaande flank van het ingangssignaal. Bij de steile opgaande flank van het ingangssignaal vertoont het uitgangssignaal een knik, en dat klopt want op die manier verandert daar de helling (= de afgeleide naar de tijd) van het uitgangssignaal sprongsgewijs. Bij een integrator is de helling van het uitgangssignaal recht evenredig met het ingangssignaal, want integreren is de inverse bewerking van differentiëren.

int.jpg

In de tekening staat abusievelijk het uitgangssignaal dat je zou hebben bij het rode ingangssignaal niet bij het zwarte ingangssignaal...

Ja - strikt genomen krijg je de geïnverteerde integraal omdat dat met een OpAmp makkelijker te doen is.

Dit is volgens mij het correcte uitgangssignaal (de rode lijn):

int2.jpg

Dus Uuit daalt steeds met een boogje en niet met een recht lijntje.

Totdat je een integrator met 7400 serie chips moet maken 🤔😉
Een weerstand bij de ingang met daaraan een condensator die verbonden is met min of wel aarde. Met daarachter een z.g. discriminator.
Boven een bepaalde waarde + 1 aan onder een bepaalde waarde (in volt) een - 0 uit Als het nodig is er achter een invertor.
De condensator houd een hoeveelheid coulomb (energie eenheid) vast al naar gelang de hoeveelheid oplading.

Ik heb ladik toevallig precies dezelfde vraag gesteld gisteren? Ik wil eigenlijk best wat van hun modules kopen, maar ga geen gebruik maken van PayPal om iets in Tsjechië te kopen. Mocht ik over een andere betaal mogelijkheid horen dan deel ik die hier.

Een vriendelijk forumlid heeft ze toen voor mij besteld. Misschien zijn er nog andere forumleden die ook weer wat Ladik modules willen aanschaffen en kunnen ze er dan tegelijk ook voor jou bestellen? Ik doe zelf nog steeds niet aan internet bankieren.

Ik woon in Duitsland en betaal geregeld met paypal. Gaat eifenlijk altijd goed, of mis ik iets,

Ik geloof best dat PayPal werkt en ik doe ook prima zaken via internet bankieren met mijn bank of als het niet anders kan met een credit card. PayPal wil ik echter niet gebruiken. Als er nog andere leden zijn die Ladik zouden willen kopen voor mij en eventueel andere geïnteresseerden hoor ik dat graag. Ik wil natuurlijk best aanbetalen als je serieus bent.

Back