lastige tijd om synths te verkopen? recessie?

je zou je wellicht eens wat meer kunnen verbazen Nap ipv oordelen.

Oh, ik zie Naps punt wel, alleen is het voor mij niet belangrijk genoeg om veel energie te steken in mijn verkooptechnieken of gebrek eraan.

Ik heb hetzelfde, en als er 1 iemand is die een slechte deal via mij gehad heeft mag je dat hier posten. Ik gun mn mede forum leden echt wel wat hoor.

Ik vind het gewoon grappig om iets op m’n kussentje te leggen en dan hier te koop zetten. Ik vond zelf m’n vintage soldeer ook wel geinig.

Ik denk dat vintage spullen gewoonweg amper verkopen zonder enigszins goede foto’s van rondom de unit. Dit zijn uiteindelijk allemaal liefhebbersobjecten geworden (waarom zou je in godsnaam anders ouwe meuk kopen nu alles perfect geemuleerd wordt…) en het woord zegt het al; liefhebbers willen gear welke zo net mogelijk is.

Laatst gewijzigd:
De Synthi die hier op het forum te koop staat zakt 1000 euro per week in prijs. Gaat kennelijk ook niet zo snel. Maar 17000 euro is natuurlijk wel een hoop centjes.

De Synthi die hier op het forum te koop staat zakt 1000 euro per week in prijs. Gaat kennelijk ook niet zo snel. Maar 17000 euro is natuurlijk wel een hoop centjes.

Ik weet niet of van de verkoop van 1 zo'n uniek ding op een plaform met een redelijk beperkt (lokaal) bereik conclusies kunt trekken. Daarvoor is Reverb dan toch meer geschikt. Er is wereldwijd vast wel 1 kapitaalkrachtige liefhebber of verzamelaar die dat wil en kan betalen.

je zou je wellicht eens wat meer kunnen verbazen Nap ipv oordelen.

Als je mij zou kennen zou je weten dat die vintage kabel prijs een grap is. Sterker nog ik refereer ook niet per se naar mijn sf verkoop. Ik heb naast sf ook gewoon leuk contact met kopers en verkopers van gear online.

Ik hou me aan de forum regels door niet voor alles een aparte draad te maken. Als je gewoon je hersens gebruikt en je ziet wat je kunt gebruiken stuur je gewoon een pb.

Zo heb ik ook een super klein star wars accessoire uit m’n jeugd op MP staan. Met een heel verhaal en een belachelijke vraagprijs. Denk je dat het mij boeit? Nee maar de berichten die ik krijg van krampachtige verzamelaars zijn hilarisch
Hey, jij klaagt toch dat je je spul niet kwijtraakt... Ik geef alleen aan wat mij opvalt aan jullie ads waarom ik denk dat het niet zo vlot gaat. Maar "all part of the plan" dus als ik het zo lees. Vooral zo doorgaan dan!

“Vooral zo doorgaan dan!” nou dat bepaal ik dus zelf Nap. Gek he.

Bedenk dat Nederland een relatief kleine markt kent voor liefhebbers van gebruikte synths & hulpstukken.
Daardoor is deze markt lokaal en niet heel liquide.
Mijn indruk is dat in Duitsland de omloopsnelheid hoger ligt.

Goede foto's & een duidelijke beschrijving van de plussen en minnen, opgesteld in correct Nederlands, vind ik zelf wel belangrijk, maar weet ook dat dit best wat tijd kost.
Heb er >2 jaar over gedaan om een Macbeth M3X te verkopen via Reverb, en dat was voordat bij Behringer de kraan open ging.
Waarom zaken die nu nog massaal geproduceerd worden voor 90% v/d nieuwprijs te koop gezet worden, heb ik nooit begrepen.

Waarom zijn er hier eigenlijk nog dingen te koop zonder foto erbij? Is het filmrolletje juist op?
Of er word bij gezet “foto’s op aanvraag” of “foto’s volgen nog”. Waarom niet direct in je verkooptopic? Nu iedereen deze tijd toch wel een mobiel heeft waar je een fatsoenlijke foto mee kunt maken, snap ik niet zo goed waarom je er geen foto van dat gene wat je wilt verkopen er bij plaats. Ook zo iets, wat ik hier op MP zie gebeuren, is het plaatsen van een foto van de fabrikant of winkel. Waarom niet gewoon een foto van je eigen apparaat? Wat heb je te verbergen?

Waarom zijn er hier eigenlijk nog dingen te koop zonder foto erbij? Is het filmrolletje juist op?
Ja, dat snap ik ook niet zo.

Mijn persoonlijke ergernissen (waar ik me overigens zelf ook vast weleens schuldig aan heb gemaakt):
- Geen foto's, 'foto's op aanvraag', onduidelijke foto's of een screenshot van een promoshot dat niet het betreffende exemplaar is;
- Vermelden dat het product kan/moet worden opgehaald, maar dan geen woonplaats vermelden in ad of profiel;
- Hele verhalen waarom je hoge vraagprijs gerechtvaardigd zou zijn. Nobody cares, de koper bepaalt wel of dat zo is;
- (Fors) meer vragen dan de nieuwprijs voor iets dat nog in productie is omdat er een wachtlijst is ofzo;
- 'Het staat niet in de weg' - ok, waarom verkoop je het dan? Als je niet wilt onderhandelen over prijs, zeg dat dan gewoon;
- 'In goede staat' gevolgd door allerlei mankementen of beschadigingen;
- Mankementen benoemen met daarbij de opmerking dat het eigenlijk niet erg is - ook dat bepaalt de koper, niet jij;
- 'In goede staat' en mankementen of beschadigingen verzwijgen;
- Als er meerdere producten te koop zijn en er wordt een en ander verkocht niet in de laatste bump een overzichtje van wat er nog wél te koop is.
- Constant nieuwe dingen toe blijven voegen in dezelfde advertentie;
- Bij ruiladvertenties niet duidelijk formuleren welke je nu zelf hebt en welke je nog zoekt.

Doe er je voordeel mee :D

Laatst gewijzigd:
Als ik om 23u30 een synth te koop zet heb ik echt geen tijd en energie om er nog fotos van te maken. Ik maak ook,graag fotos in de woonkamer op de vloer naast de grote raam zodat daglicht de foto verlicht. Omdat je anders niks ziet, toch. Met zo n flits of reflectie of schaduw… en vermits je pas zoveel dagen later wat kan toevoegen aan je verkoopstopic komen de fotos vaak wat later.

Het is dus een knoop hakken, net zoals een aankoop. Plots denk je, hop de knoop is gehakt, de verkoop in.

Zie het helemaal voor me… het is 23:29, je bent tot de conclusie gekomen dat je die synth toch wel wilt verkopen, eigenlijke wil je ook naar bed en bent bang dat je niet kunt slapen als je dat ding niet direct op MP knalt. Gevolg is dat je om 23:30 de ad plaatst, in plaats in alle rust de volgende dag…. Ik snap je, ik begrijp je 😉😋

Ik verwacht op dit forum kenners en beginners.

Ik drop m’n spul eerst hier en later pas op grotere platformen. Sterker nog ik pb soms leden eerst met ik heb dit of dat te koop voor ik het überhaupt te koop zet.

M.a.w. dit forum is speciaal voor me

Daarnaast heb ik nooit winst gemaakt behalve op een EMU emulator Rack 3 omdat ik die weer tot leven gewekt had

Ik verwacht op dit forum kenners en beginners.

Ik drop m’n spul eerst hier en later pas op grotere platformen. Sterker nog ik pb soms leden eerst met ik heb dit of dat te koop voor ik het überhaupt te koop zet.

M.a.w. dit forum is speciaal voor me

Daarnaast heb ik nooit winst gemaakt behalve op een EMU emulator Rack 3 omdat ik die weer tot leven gewekt had
Als je er maar nooit bij zet :
'de kenner weet wat het waard is'
😄

Back