lastige tijd om synths te verkopen? recessie?

Maat van me heeft voor 1200,- één Playdifferently model 1.4 kunnen kopen 2 jaar oud. Thuis gebruik.

Merk wel dat het echt ligt aan wat je probeert te verkopen. Meeste recente verkopen van moderne, niet al te dure, synths gingen best vlot, maar ben nu met wat 90s/00s romplers bezig en daar is toch duidelijk minder interesse in op dit moment. Blijkbaar is de coronahype voor deze nostalgiebakken ook een beetje voorbij. Uiteindelijk raak ik ze wel kwijt voor een redelijke prijs (inmiddels 2 van de 3 verkocht), maar het duurt een stuk langer dan ik gewend ben.

Laatst gewijzigd:
Bij de ene synth is de coronabult ook veel uitgesprokener dan bij de andere. De meesten komen gewoon terug uit waar ze net voor corona zaten. Sommigen een beetje eronder. Sommige echte classics ietsje erboven. Benieuwd wat "gewoon oud budgetspul" gaat doen dat tijdens corona plots "vintage" was (bv de minder interessante DX modellen, D10, Poly800...). Zakt dat nu ook weer terug richting de lage waarden van voordien of is er een blijvende meerwaarde? Gezien het aantal nieuwe budgetbakken vind ik oude budgetbakken nu minder relevant.

Ja, tegenwoordig koop je voor een habbekrats ook prima nieuwe synths. Dat zal ook niet meehelpen inderdaad.

Merk wel dat het echt ligt aan wat je probeert te verkopen. Meeste recente verkopen van moderne, niet al te dure, synths gingen best vlot, maar ben nu met wat 90s/00s romplers bezig en daar is toch duidelijk minder interesse in op dit moment. Blijkbaar is de coronahype voor deze nostalgiebakken ook een beetje voorbij. Uiteindelijk raak ik ze wel kwijt voor een redelijke prijs (inmiddels 2 van de 3 verkocht), maar het duurt een stuk langer dan ik gewend ben.
Het valt mij op dat die hype een beetje over is. De expansion cards verkopen voor veel minder. Misschien dat iedereen die het spul echt wil hebben het gewoon al heeft?
Zie nu een JD990 met vintage expension op marktplaats staan voor 1000 euro al een paar dagen. Dat was een paar jaar geleden wel anders.

Het zal een combinatie zijn van post-corona en een waterval aan nieuw materiaal. En wellicht ook een shift in interesse bij mensen. En/of verdwijnende generatie die spulletjes uit de 70s/80s/90s wil hebben. Op zich goed nieuws als je nog graag eens iets in huis haalt uit die tijd.

Het valt mij op dat die hype een beetje over is. De expansion cards verkopen voor veel minder. Misschien dat iedereen die het spul echt wil hebben het gewoon al heeft?
Zie nu een JD990 met vintage expension op marktplaats staan voor 1000 euro al een paar dagen. Dat was een paar jaar geleden wel anders.

Gezien de vintage kaart alleen al ca 200 - 250 is dat het zeker wel waard. Alleen bij combideals wil men toch niet teveel betalen en 1000 euro voor een module blijft in die zin dan wel veel. Als ze je ze los voor 900 en 200 verkoopt gaat het sneller denk ik.

ja soms moet je geluk hebben met een liefhebber.
ik mijn xv5080 met alles erop en eraan in 1x verkocht. goede prijs denk ik wel.

Track begonnen met OB-EZ, was laatst gratis. Heb andere Obi emulaties, maar kreeg van deze pas goed kippenvel.

ik denk dat tijdens corona mensen meer tijd hadden om influencer filmpjes te zien die oud bakken hypten... Met GAS als gevolg.
Espen Kraft ging n deel vd yt video's deleten.

Ik verkoop m’n spullen altijd redelijk snel via Reverb, en ook tegen een nette prijs. Dit jaar prima m’n spullen kunnen verkopen die hier op het SF nul reacties krijgen haha… Nederlanders praten altijd maar over geld en niet over beschikbaarheid en de staat, maar in veel andere landen hebben ze gewoon graag net spul en betalen daar ook voor. Hier moet alles zo goedkoop mogelijk en doet men net of men niet om de staat geeft ;)

• Duimpje
Duimpjes: Vic
Ja, SF is echt geen succesverhaal voor verkoop, dat zegt mijn vriend zelfs élke keer. 2e hands en reverb gaat vlotter. Zelf verkoop ik hier af en toe wel iets maar veel vaker elders ondanks t hier online staat voor MINDER. Ach, maakt niet uit, mijn vroegere andere hobby verkocht internationaal ook veel makkelijker dan benelux ondanks t gedoe met import enz.

Ik verkoop m’n spullen altijd redelijk snel via Reverb, en ook tegen een nette prijs. Dit jaar prima m’n spullen kunnen verkopen die hier op het SF nul reacties krijgen haha… Nederlanders praten altijd maar over geld en niet over beschikbaarheid en de staat, maar in veel andere landen hebben ze gewoon graag net spul en betalen daar ook voor. Hier moet alles zo goedkoop mogelijk en doet men net of men niet om de staat geeft ;)

Klopt wel, ik koop liever iets 10% - 20% onder 'marktprijs' met een deukje of krasje dan 10%+ mint. Denk dat ik dan denk dat ik een koopje heb ofzo. :D

Ik verkoop doorgaans op Marktplaats beter dan hier, maar toevallig verkochten die laatste 2 romplers juist wel weer via SF. Mijn Roland Expansion ga ik denk ik maar wel op Reverb zetten, want dat schiet zowel hier als op MP voor geen meter op. Die XV-5080 raak ik nog wel kwijt vroeg of laat.

• Duimpje
En dan raak je ineens in 1 dag de XV-5080, System-1m en wat los spul kwijt dat al dik 2 maanden stond de verpieteren op de verkoopsites. Raar hoe dat gaat soms.

Geduld is een mooie zaak :beard:

Nu is er weer plaats voor.....?

• Duimpje
Duimpjes: Nap
Niks helaas :( Ik had ze al afgekoppeld en weggezet na mijn switch naar de huidige opstelling.

• Duimpje
Ik heb al n poos een mooie polysix te koop met dikke midi in. Had net eergisteren de 2e man met interesse. Heeft allemaal geen haast. De synth die ik wou bijeensparen blijkt (nog) niet te koop. Dus dat kan ook :)

Mijn XV-5080 is verzonden naar een verzorgingstehuis in Emmen. Ik ben benieuwd of ze daar voor 90s rave gaan of meer Enya achtige zweeftapijten. Of misschien heeft de beste man een stapel orgelpartituren in MIDI. Ben toch wel heel benieuwd eigenlijk.

Back