Polybrute Polyfonie: 6??

robbie50

ferkeert lit
Héél vroeger had ik een Roland JX10 met een polyfonie van 12 toetsen, daarmee kwam ik wel eens in de problemen tijdens het spelen......
Ik ben nu heel erg onder de indruk van de prestaties van de Polybrute van Arturia maar......
loop je met een polyfonie van 6 toetsen niet gauw vast dan?:engel:
Of moet ik op een nieuwere versie wachten waar misschien meer polyfonie beschikbaar is? (of zijn er "trucks"?)

Graag reacties,

Rob

Attachments

• roland_super_jx10.jpg
    roland_super_jx10.jpg
    27,4 KB · Bekeken: 151
Is mijn vraag niet duidelijk genoeg, of niet te beantwoorden?:eureka:
Rob

Het lijkt me niet heel aannemelijk dat er een polybrute met meer polyfonie uitgebracht wordt, maar je weet het nooit. Je zou Arturia direct kunnen vragen of ze daar plannen voor hebben. Voor zover ik weet is het vrij normaal voor een analoge synth om tussen de 5 en 8 stemmig te zijn, waarbij er de laatste jaren wel wat synths uit gekomen zijn waar je ook voor 16 stemmig kan kiezen (Moog One en Sequential Rev2).

Kobuz,
Dank voor je reactie, duidelijk...
Maar ik vindt met linkerhand accoorden spelen en rechts solo met 6 stemmen wel wat weinig....of speel je dit soort synth's alleen solo? (of een klein basloopje erbij?)
Ik had eigenlijk wel zin om de "houtkleurige" te bestellen, misschien toch nog even nadenken....

groet,:)
Rob

Is mijn vraag niet duidelijk genoeg, of niet te beantwoorden?:eureka:
Rob
Die beantwoord je zelf toch eigenlijk al? Je geeft aan dat je 12 noten soms te weinig vindt, dus met de helft daarvan zal je daar nog veel eerder en vaker tegenaan lopen. Dus of een synth met meer polyfonie kopen of jezelf een andere speelstijl aanleren.

truuk is als je maar 6 voices hebt om te multi tracken.
Dus iedere track met 6 voices opnemen.
Met 6 noten kun je leuke muziek maken.
ik heb zelf 2 6 voice poly synths.
Doe je wilde dingen kappen de noten af. soms klinkt dat soms niet,

Voor mij liever 6 mooie voices dan 12 mindere.

Dank voor jullie reacties......
Ik ga "nadenken":eureka: over mijn aankoop....

Rob

Je kunt natuurlijk ook een digitale synth kopen, polyfonie is daar meestal ruimer dan bij analoge synths (want minder duur dan bij analoog)

Daarom vind ik de Waldorf Kyra zo'n heerlijke synth. 128 échte voices. En weinig synths die zo 'donker' klinken.
Een echte nachtraaf.

Back