Teenage Engineering EP–133 K.O. II

Kwam deze tegen op YouTube, filmpje was een uur oud, ziet er prima uit, prijs €299.
Wat vinden jullie van deze?

Attachments

• maxresdefault.jpg
    maxresdefault.jpg
    127,3 KB · Bekeken: 17.507
Ja, ik goed om te horen. Ik heb ook niet veel nodig maar dit leek me zo weinig. Context: ik zet graag loops van kringloopvinyl van 8-10 seconden op een sampler en kies dan stukjes ter plekke in de oefenruimte om met een bandje te jammen. Het is dan fijn om een sample of 70 bij je te hebben om uit te kiezen.
Roland SP-404 MKII zou dat prima kunnen.

Ik doe het nu met m’n Digitakt, nog altijd de beste sampler wat mij betreft (op de mkII na allicht). De 404 mkII zou ook prima zijn voor doel inderdaad (ooit even de mkI gehad, verbazingwekkend dat die geen chromatische modus had… anyway off topic)

Kwam door de akai sample terecht op vergelijkingsvideo's met de ep-133 en werd daar ineens veel enthousiaster voor. Heb 'm nu een weekje binnen maar wat een leuk ding! Het concept dat je 4 groepen hebt (bijv. percussie, bass, melodie en overig) maakt dat je heel snel leuke variaties kan maken. De patterns zijn per groep, de effecten ook... Daardoor kan je dus heel makkelijk allemaal variaties maken van je beats, los van je bass etc en die on the fly wisselen en fx toepassen op 1 of meerdere groepen voor leuke overgangen en variaties. Dit werkt echt leuk en als je het door hebt blijf je niet in een loopje hangen. Het is wel een instrument wat je moet leren spelen. Makkelijk om mee te starten maar best een uitdaging om echt te masteren, dat maakt het wel aardig verslavend :) Gisteren de p6 eraan gekoppeld voor nog wat extra sporen en polyfonie, en was positief verrast dat veel effecten ook iets doen met de midi die naar de p6 gestuurd werd. Leuke combi ook!

Back