Audrey II

Audrey II komt van Synthux, gevestigd in Rotterdam. Dit brengt herinneringen naar boven hoe ik experimenteerde met feedback loops door de outputs van m'n mixertje terug te sturen naar de input. Het was moeilijk controleerbaar wat ik even fascinerend als frustrerend vond. Met deze synth is er juist controle op te krijgen. Met de ingebouwde filters, reverb en delay zijn er prachtige resultaten te krijgen, al vind ik het persoonlijk jammer dat er geen input is om je eigen audio te voeren. De prijs is stevig wat mij betreft; €299 excl. BTW voor de kit, en €399 excl. BTW voor een reeds gebouwde versie.

1740560826375.png

Last edited by a moderator:
Erg vet. Als je het goedkoop wil houden kan je zelf ook wat knoppen aan een Daisy solderen. En ze hebben nu 50% op kits en kant en klare met cosmetische defectjes.
(daar is een aparte video over)

Laatst gewijzigd:
vet aparaatje! zelf ook wel met deze princiepes zitten experimenteren op de minifreak wat inderdaad tot erg bizare geluiden kan leiden

inderdaad wel een gemiste kans om zelf audio in te voeren of bv een microfoontje volgens mij zou dit echt heel vet zijn met natuurlijke geluiden uit een bos ofzo
Er zijn kennelijk al mensen mee bezig:
Screenshot_20250226_211110_Discord.jpg

Erg vet. Als je het goedkoop wil houden kan je zelf ook wat knoppen aan een Daisy solderen. En ze hebben nu 50% op kits en kant en klare met cosmetische defectjes.
(daar is een aparte video over)
Ben voor een 50% korting B-stock kit gegaan. Ben benieuwd wat voor horror-scapes ik er uit ga krijgen! :D

Zo, even gezeik gehad met DHL (leek er op dat ze het pakket ongeveer direct na overhandigen waren kwijt geraakt ..), maar met ruim een week vertraging dan toch ontvangen.
Was echt een heel erg prima build en het ding klinkt echt best extreem :D

Nu nog een setje mini-naar-grote-jack kabels regelen, want ik zit nu met een hele schakeling aan converters wat nou niet echt handig is :#

Het spijt mij, maar met mijn HFG BJ82 generator en de Korg Monotron Delay kan ik dezelfde herrie maken, want ik vind het echt GEEN muziek maar HERRIE.

Het spijt mij, maar met mijn HFG BJ82 generator en de Korg Monotron Delay kan ik dezelfde herrie maken, want ik vind het echt GEEN muziek maar HERRIE.
Zeker geen fan van Merzbow? 😆

Ik verwacht wat logische structuur. Met een hele dot aan galm lijkt het overal op. Voor zo`n prijs wil ik weten wat het doet. Dat het er mooi afewerkt uit ziet is voor mij niet doorslaggevend.
Die geluiden kun je ook met een op de kringloop gevonden Commedore64 maken.

Laatst gewijzigd:
Back