Stel je voor: Klinkske, Eurorack & n daw. (ok ok en een Korg MS muurtje)

klinkske

boeketje voor de vrouw

wat zitten kloten vandaag. Vocals uitlijnen in n daw is écht n rotklus (ik kan dat nl niet)

WIe t boeit: het zijn 4 sporen: synths en drums en fx is één spoor (ja je leest t goed, mono! ) en dan 3 sporen glitch. Alles dawless, dan in ableton wat compr, eq en wat slepen met kruimeltjes glitch. 1 mastering plugin er op. Ruist als n zieke, maar wat wil je, is n oude tape back waar alles door gaat (van dat ene spoor)
glitch is eurorack die luistert naar n niet gesyncte sq1. Waarom? omdat ik niet zou weten hoe t 1 2 3 anders te doen. Ha!
En ja natuurlijk luister ik als wederdienst wat naar andere recente posts, straks

Eurorack? Heb jij eurorack? Dat wist ik niet :-)
Ik vind hem tof.
Soort Mad Lib does Gent Techno.

Ik vind de vocals te luid, daardoor steken ze heel erg af tegen de kick en synths. Maar die klinken wel erg goed, heel donker, inderdaad nogal Kozzmozz-achtig. En hoewel ie heel monotoon is blijft ie altijd engaging.

Lol de naam alleen al

👍

Zo beuken klinske ben ik niet gewoon van u😉

Weet ik… was aan t oefenen tegen je komst 😎

Eurorack? Heb jij eurorack? Dat wist ik niet :-)
Ik vind hem tof.
Soort Mad Lib does Gent Techno.
ik heb een demora, scooper en bitrazer. Eerste keer ik de 1e 2 gebruik ooit. Staan hier al sinds 2015 of zo :D Ik had zelfs een koma komplex, dacht dat allemaal aan elkaar te knopen, kwam niks van, komplex en ik hadden altijd bugs.
Ik dacht ze te verkopen maar nu ik zo'n glitchfest heb vrees ik dat ze nog wat blijven.

Ik vind de vocals te luid, daardoor steken ze heel erg af tegen de kick en synths. Maar die klinken wel erg goed, heel donker, inderdaad nogal Kozzmozz-achtig. En hoewel ie heel monotoon is blijft ie altijd engaging.
Ja ik heb niet gelet op de mix, was zo happy dat ik m 'don't care' online gooide. Misschien moet ik m inderdaad nog even tweaken! dank
Ivm de synths: ik tweak ze héél de tijd, de modulatie enz... Dat geeft ook de variatie in de melodie (die pas op t einde weer n beetje verrassend is vind ik) zijn happy accidents uit de ms20 en ms50. Je kent me: zero edits, er valt dus véél meer uit te halen, maar dat is iets voor de DAW prins.

Laatst gewijzigd:
Ruist als n zieke, maar wat wil je, is n oude tape back waar alles door gaat (van dat ene spoor)
Dat tape-hiss ruisen geeft 'm juist z'n karakter.

Misschien ben ik raar, maar ik vind het juist wel gaaf dat die stemmen er zo hard bovenuit komen. Dat helpt ook mee om het een eigen sound te geven. Niet alles in de wereld hoeft strak gepolijst te zijn volgens de rechttoe-rechtaan gebaande wegen van keurigheid en doorsnee commercie. Vroeger heb ik wel eens met een mixing engineer gewerkt die alles glad maakte. Daar was ie serieus heel kundig in. No regrets there. Maarrrrr.... het leidde ook tot confrontaties in smaak en bedoeling. Dan had ik ergens een overstuurd solo instrument die heerlijk de subtiele achtergrond overstemde (gewoon omdat het kan), en dan werd het (aaaargh 8D ) teruggedraaid (shock), met als resultaat dat de kracht van het geheel verloren ging. Uiteindelijk vonden we dan elders wel weer een concessie zodat het 'anders' werd. Niet perse beter in mijn beleving, gewoon 'anders', met accenten elders. De gewetensvraag is dus: wil je een ruwe ongepolijste anarchist zijn of iemand die z'n tuintje netjes aanharkt en z'n overhemden strijkt? :duivels::dubbel:

Never underestimate the beauty of ongepolijste rauwheid.
Cheers & Amen. :engel::duivels:

Heel fijn. Twijfel niet: ik ben de not giving a fuck piraat in de audio wereld voor mijn eigen Tante Herrie ☺️
tenminste: de eerste upload toch hehe

3 db van de vocals, ingekort naar 4 min en n snufje magic DAWst over een flardje vocal af en toe. Heb er veel plezier aan maar wil eigenlijk nog n ander nummer maken vandaag dus ik denk dat ik stop met sleutelen aan deze.

Attachments

• Jump Motherflowers Jump! red°.mp3
    10 MB
Back