[Tech House - Acid] October 31st

Nightly Build

Go for what you know
Eindelijk weer eens een tech house nummer gemaakt.
Ben benieuwd naar de reacties en de eventuele verbeterpuntjes:

Last edited by a moderator:
Lekkere strakke drums. Klinkt zelfs vol en diep uit mijn bescheiden laptop speakertjes, en da's niet vaak.

Als ik een comment mag geven, dan mis ik nog een langer opbouwende climax ergens in de tweede helft. Bijvoorbeel dat de 303 (als dat het is) veel verder over de zeik gaat met opzwepende drums eronder en ratelende glitches in je stem. Maar misschiend is dat ook wel cliché (ik zit zelf niet zo in de techno en house, dus als ik raaskal dan moet je me maar terug tussen de geraniums zetten) :W

Heb je het zelf ingerapt/gezongen?

Hey, dank voor je reactie @Dorian Urac

Ik ben het met je eens dat ik de track nog spannender kan. En ook dat er in het 2e gedeelte nog iets moet gebeuren in de vorm van een climax.
Alleen gaat het niet een over de kop gedraaide 303 worden. Niet omdat het cliché is want ik heb niet zo'n moeite met cliché' maar ik wil het toch ook een beetje ingetogen houden. In elk geval dank voor de tip! Ik ga er nog eens naar kijken.

En nee, ik heb het niet zelf ingezongen maar samples gebruikt voor de vocalen.

Ik mis af en toe een clap!
Kan die stem niet dunner? Laag er wat uit, beetje interessanter maken?
Ik zit hier op de maat op mijn stoel dus da's n goed teken
Ergens voorbij 3 min wat uitkleden, en n geluidje wat echo saus geven en dan n build?
Na 4 min is ie saai,duss idd nog wat variatie er in of inkorten :D (ja mijn dj oren zijn kritisch, niet dat ik t zelf waar maak hoor haha)
Komt helemaal goed

Hoi @klinkske Dank voor de feedback. Die stem is een goeie inderdaad, heb wat laag eruit geveegd.
Er zit een clap in en ook best luid maar ook 3 breakbeats dus daarom valt hij misschien een beetje weg.
Zal kijken of die clap harder kan.

Ik moet me nog beraden over het gedeelte naar de 3 minuten.
Ik denk aan snare rolls of misschien Endless Smile van Dada Life of iets in die geest.
Heb even geen SoundCloud Pro dus kan de file niet updaten maar als ik hem verbeterd heb upload ik hem opnieuw

Productie en sound design zijn heel goed, ik begrijp ook dat je het niet echt naar een climax wil toewerken, maar ik vind de eerste twee minuten wat richtingloos. Afwisselend wel, en altijd wel interessant, maar het lijkt wat richtingloos. Vanaf 2:40 is er wat meer richting en opbouw, maar daar kan je dan misschien net iets meer in variëren. Maar zelfs in de huidige vorm werkt het heel goed om 3 am ;-)

Hola Nightly Build,

ik vind de drums strak hoor,heet een Fade out maken,het breekt plotseling af.
Ja ik vind het wel goed zo,er hoeft niet altijd een hoogte punt te zijn. :okdan:

groeten van andreos:)

@metatron dank!
31 October is Haloween maar het is ook gewoon omdat ik een titel zocht en ik gewoon een thematisch woord heb gepakt dat in de lyrics zat. misschien leuk om te streven naar 31 october als release datum :)

@Kobboi
Ik snap wat je bedoeld met richtingloos.
Om twee redenen:
1 - Het nummer is een samenraapsel van verschillende stijlen. Deep Tech, Hiphouse, Breakbeat, Funky House, Tech House en Acid. Een soort collage als het ware.
2 - Er zitten twee acid lijntjes in die een beetje tegenstrijdifg aan elkaar zijn. Ik denk dat het nummer sterker wordt als die lijnjets elkaar meer compelemteren.

Eigenijk heb ik dit nummer te snel gepost. Er moet nog een hoop aan gebeuren. Toch vind ik het leuk om de track in deze vorm te laten staan. Het is wel wat er spontaan uit kwam. Wie weet is het geen ik er van ga maken helemaal niet zo leuk als dit

Verder dank allen voor de reacties. Helpt mij echt enorm. Werk aan de winkel dus!

Ik denk dat hij nu klaar is om naar labels te sturen:
Ook deze vind ik goed, maar net als de vorige versies. Misschien is dit de meest volwassen versie, hoewel ik het eerste gedeelte boeiender vind dan het tweede.

Ook deze vind ik goed, maar net als de vorige versies. Misschien is dit de meest volwassen versie, hoewel ik het eerste gedeelte boeiender vind dan het tweede.
Yep, ben ik met je eens.

Ik denk ook nog steeds dat deze track beter kan maar zie op dit moment niet hoe.
Wat dan het beste is om hem met rust te laten en over een week of twee weer eens te luisteren.
Soms valt dan ineens het kwartje.

@Peter118 Ik denk dat ik het gefixt heb:
vanaf 04:08 de bas weggedraaid. Die ging de hele tijd maar door.
Nu is er een spannende break waarna alles weer los gaat.
Eigenlijk ook een beetje het idee van Endless Smile maar dan 'hand made' 😃

Back