Behringer GO droom gas / ontlading draad (upload jouw mooiste euro set in 2x140hp)

ja ok.. dat dacht ik al.. nou dan zou dit zomaar kunnen gebeuren. Lijkt me heel gaaf met strings namelijk.
Wat een frankenstein case :D

Screenshot 2024-01-13 at 13.42.52.png

Er blijken nog goedkoper cases op de markt te zijn, zie foto
Dit filmpje is wel 7 jaar oud. Dus wellicht is er een update. Gezien het ontwerp denk ik dat 2x 140hp op aanvraag te verkrijgen is.

Ik snap niet waarom je caseruimte zou verspillen door er hokken in te zetten die al met een eigen behuizing komen (Kobol, Solina, West Pest). Zeker zo'n Solina die je toch polyfoon wil bespelen en bedienen en waar het modular (als je 6 patch puntjes modular mag noemen) maar weinig toevoegt imo.

Ik snap niet waarom je caseruimte zou verspillen door er hokken in te zetten die al met een eigen behuizing komen (Kobol, Solina, West Pest). Zeker zo'n Solina die je toch polyfoon wil bespelen en bedienen en waar het modular (als je 6 patch puntjes modular mag noemen) maar weinig toevoegt imo.

Ik heb geen plek. De 2x140hp kan ik op een keyboard statief zettten. Dat zou nog kunnen vandaar. Puur praktisch. (west pest is gone..) 2x stuk gegaan. Klaar mee.
Zo zie je maar alles mag. Wat zou jij doen?

P.s. de solina en 914 zijn wel bewust bij elkaar trouwens.

Alle Behringers wegflikkeren en een mooi smaakvol skiffje met een paar topmodules maken. Welke? Geen idee. Nooit echt in verdiept en ga ik ook niet doen, modular is niet mijn ding.

De 2x140hp kan ik op een keyboard statief zettten. Dat zou nog kunnen vandaar. Puur praktisch. (west pest is gone..) 2x stuk gegaan. Klaar mee.
Zo zie je maar alles mag. Wat zou jij doen?
Ik zou ook die Solina niet in je case plaatsen, als je echt geen plek hebt om 'm ergens neer te zetten en je wil toch graag strings wilt neem dan bijv een goede plugin, dan heb je dat probleem opgelost.
Ik zou net als Nap al zegt er wat leuke modules inzetten maar als je een beetje op je portemonnee wilt letten dan moet je wel grenzen stellen want topmodules kost topgeld natuurlijk.
Zijn een paar van die TipTop Buchla modules niet wat voor je, die klinken goed en zijn redelijk in de prijs of bijv alleen die spectral processor want die heeft wel wat speciaals vind ik en dan laat je de ruimte verder nog even open en denk je daar nog even over na, misschien als je dan een paar maandjes met dit spul lekker bezeig bent dta je dan ook beter weet wat je er nog bij wilt.
P.s. de solina en 914 zijn wel bewust bij elkaar trouwens.
Ik heb de 914 gehad maar vond het niet echt bijzonder, hij kost niet veel maar ik heb 'm na een paar maanden weer verkocht, kan ook aan mijn oren liggen natuurlijk. :D

Ik zou het denk ik vooral zoeken in bijzondere sequencers en CV manipulators waardoor je dingen kunt die op 'gewone' synths niet kunnen of niet voor de hand liggen. Of dat dan bijvoorbeeld een Maths of de Behringer ripoff is maakt niet zoveel uit, al zou ik voorkeur hebben voor 'the real thing'. Misschien nog wat leuke FX erbij. Die Mutable Instruments dingen lijken me ook wel tof.

Solina zou ik sowiso met hardware eq/filter willen bewerken.
En ik heb echt geen plek. Ik moet nu al dingen plaatsen verplaatsen de hele tijd. Vandaar dat dit draadje niet uit de lucht komt vallen.
Tiptop/buchla staat zeker weer op de lijst nu ook de westpest afvalt. Voor wie de draad niet kent Dikste Oscillator nu te koop, liefst met sub 2 vco

Daar plaats ik "Smaakvolle" modular.

Ben benieuwd naar de volgende 2x140 tips and tricks ;)

Screenshot 2024-01-14 at 14.14.23.png

@Nap @krautrock1958 en anderen. Als je eurorack wilt gaan combineren met FX of uitgebreide CV modulatie zonder leeg te lopen zou je kunnen investeren in een module die met vcvrack/cardinal/ca volt werkt zoals de ES-8 (ik heb hier persoonlijk goede ervaring mee)

IMG_4226.jpeg

Zelf doe ik het nu met cvtools binnen Ableton en cv gaat ook via dc coupled geluidskaarten.

Zo kun je bijvoorbeeld eerst testen voordat je iets in je Rack zet en moet kopen.

Ps es-8 is wel 2x de prijs van een B GO 🥳

@Nap @krautrock1958 en anderen. Als je eurorack wilt gaan combineren met FX of uitgebreide CV modulatie zonder leeg te lopen zou je kunnen investeren in een module die met vcvrack/cardinal/ca volt werkt zoals de ES-8 (ik heb hier persoonlijk goede ervaring mee)

IMG_4226.jpeg
Zelf doe ik het nu met cvtools binnen Ableton en cv gaat ook via dc coupled geluidskaarten.

Zo kun je bijvoorbeeld eerst testen voordat je iets in je Rack zet en moet kopen.

Ps es-8 is wel 2x de prijs van een B GO 🥳
Zo doe ik het met de opt-x waar ik het eerder met je over had, 8x adat in en out, dan kan er ook cv vanaf Ableton naar m'n rack.
Ik kan ondertussen een update geven van m'n rack want die Erica joystick en drumsampler van ze heb ik besteld en dat komt de komende week binnen.
Door dat topic van @ProgHead over die joystick zie je mooie reakties van mensen en ja hoor; even wat op youtube gekeken en kon het niet laten. :D
Vooral de combinatie van die twee deed me overstag gaan. joystick

Zo ziet het er de komende week uit;
modulargrid_2147499 (1).jpg

ja klopt! Die opt-x is zeker mooi ik heb alleen adat in dus das iets wat peeps wel mee moeten nemen in hun aanschaf/overweging.

Hele gave case! Ja joystick blijft vet. Moet zeggen dat mogelijkheid tot record van je beweging wel een toevoeging is.

Hi ik zie de joystick niet? Komt ie in deel 2 post als ie binnen is
*edit (zie hem nu rechtsonder)

Laatst gewijzigd:
Van laag naar hoog :) wat frequency shifters en wavefolder
Zie het wel zitten om de uitgang van solina te spliten en dan 1 door bode shifter en dan door 914/ andere door 914 en dan door bode shifter..
Behringer swing erbij.. ;) nee die gaat me te ver..

Screenshot 2024-01-14 at 22.39.27.png

Geinspireerd net als @krautrock1958 en de opmerking van @Nap over moduleren...
Hands on is idd lekker en als je toch ruimte hebt, why not :okdan: Deze case heeft hoog speel factor, vandaar ook de cheape FX ;)

Die transients van future retro zijn echt het checken waard!
Verder 3 voice instruo vco.
2 joysticks leek me ook wel leuk
Rechts beneden wel redelijke Eq summing mixer.

Screenshot 2024-01-15 at 08.31.06.png

Ik vergat nog te zeggen dat ik indertijd een tweedehandse Mutant Brain midi to cv converter voor 130 euro heb gekocht, daarmee kan ik ook vanuit Ableton nog wat modules aansturen, die is nog steeds nieuw te koop voor rond de 200 euro.
Zag ook nog een midi to cv module die een stuk goedkoper is dan die van ES (300 euro) eentje van Noise Engineering, misschien is dat iets voor je;

Handig natuurlijk voor bijv vcv intergratie met je modular maar zeker ook omdat sequencers duur zijn en plek innemen in je rack en bijv in M4L heb je een aantal hele aardige sequencers die je zo aansluit op je rack.

Mijn Go is een mengelmoes cq stalplaats. Ik heb de rails losgemaakt en schuifmoeren toegevoegd, ook gebruik ik (zelf gemaakte) voeding split kabels om meer modules te kunnen aansluiten.

Attachments

• 1000003891.jpg
    1000003891.jpg
    197,2 KB · Bekeken: 112
Ah jaaa.. je dure spul staat eronder ;)

Behoorlijk experimenteel! Wat doe je zo al? sounddesign of iets anders?

Screenshot 2024-01-15 at 19.43.20.png

Back