E-Mu e64 uit Canada

Soundtrooper

Lieutenant Korg
Ik heb zojuist m'n e64 uit Canada ontvangen, en nu vroeg ik me af of ik 'm gewoon op 230v kan aansluiten zonder vervroegd vuurwerk dit jaar (heb er geen manual bij).
Er staat op 100-250 VAC, dus ik zou er van uit gaan dat het geen problemen geeft.
Maar aangezien ik ooit eens een compressor had waar hetzelfde op stond, en waar toch wat rook uit kwam....:erm:
(bleek dat je 'm intern moest omsolderen bij de trafo, stond ook niet in de manual :stupid )
Ben nu toch wat voorzichtiger.

Dus als iemand meer weet....ik hoor het graag !

Thx Slipper !

Ik had al voor mezelf besloten om het gewoon te proberen, en nadat ik je reply las heb ik 'm ingeplugd --- en jawel ; hij doet het gewoon zonder Bengaalse vuurpot 8o)
(heb trouwens geen manual)

Bedankt Yoozer,
ik was nog te druk lui dus geweest om zelf te zoeken op het net.
Eigenlijk heb ik niet echt een maual nodig, aangezien ik al 6 jaar met een e4K werk,
maarre....eigenlijk toch weer wel, want : ik vond dat er na een paar minuten toch wel een verdacht luchtje via de fan naar buiten kwam (meende zelfs een hoog gepiep te horen, wat wijst op een -bijna- exploderende elco (denk ik).
Ik heb 'm toch maar weer snel uitgezet.
Ik moet er nu vandoor, maar ik zal later op de avond de kast openschroeven en tevens die manual raadplegen.

Ik post hier m'n verdere bevindingen nog.

een ezel s....:bekdicht:

UPDEET

UPDEET

Poeh, het was vals alarm gelukkig :)
Ik heb de e64 opengeschroeft, bleek dat 'ie best wel stoffig was aan de binnenkant.
Even flink geblazen (*kuch kuch*) en nog eens aangezet. En jawel hoor : weg brandlucht.
Het hoge gepiep wat ik hoorde, blijkt trouwens de voeding te zijn. Komt wel vaker voor bij schakelende voedingen.
Had ik wel eerder kunnen bedenken, maar in combi met de geur van aangebrand stof wordt een mens lichtelijk para 8D

Bottomline: e64's uit de VS/Canada werken ook gewoon op 230v :geslaagd:

Back