[novation] NOVA vraagkje

miketv

Stamgast
paar vraagjes:

vriend van me wil een novation nova kopen.
is het een aanrader? we hebben al een nordrack, en we zoeken naar een goede aanvulling, maar wel een qua performance vergelijkbare synth.
wat erg ok is aan de nord, is dat ie 4 verschillende geluiden tegelijkertijd kan aansturen. weet iemand of dat mogelijk is met de nova?

thnx

thomas/qb

www.quickandbrite.nl

Je hebt bij de Nova 6 patches tegelijk tot je beschikking in de performance mode. Tevens heeft de Nova 3x2 individuele outsputs. Check even Marktplaats, daar heb ik een ad neergezet.

Arv

nova vind ik zelf persoonlijk een hele goede synth, super geluid en iedere part zijn eigen effecten. maar wat jij eigenlijk ff zou moeten doen is naar de dichtsbijzijnde muziek winkel gaan en m ff zelf uitproberen. dat is echt het beste wat je kan doen. dan kan je zelf oordelen of dat hij bij jou setup past enz

tuurlijk, ik moet m sowieso eens even goed beluisteren, het ging me puur om die outputs en wat andere mensen voor ervaring met het beetsje hebben.

maar bedankt voor je reactie

thomas
www.quickandbrite.nl

Topsynth, zeeer geschikt voor trance/techno.

Supernova II heeft zelfs 8 outputs en 2 inputs
met een fantastische 42 bands vocoder....

gr. Mario

hmm trance/techno? ik zoek wel een bak die wat rauwere sounds kan maken (en dan bedoel ik niet korg prophecy style ;-) ) ...

th

De Virus klinkt wat rauwer in mijn oren.

De Nova is weer wat zachter qua klank.

Maar je kunt zachte klanken uit een Virus halen en omgekeerd natuurlijk.

De Virus heeft de mogelijkheid tot filter->distortion->filter, en dat kan weer niet met de Nova.

Ben overigens niet zo'n Nova kenner.

hmm trance/techno? ik zoek wel een bak die wat rauwere sounds kan maken (en dan bedoel ik niet korg prophecy style ;-) ) ...

Rauw is Clavia. Neem de Nordlead 2 of nog beter de 3 !!!

gr. Mario

ik heb al een nordrack 2 en een modular keys, dus dat zit wel goed :-)))

thomas

Ahaa, dan zou ik eerder voor een Virus gaan. Heb ze ook
beide gehad en weer verkocht want ik heb iets tegen de
synths clavia.... Viel op het uiterlijk maar zeker niet op de
sound!

gr. Mario

Back