Nieuw lid, op zoek naar PMC 100 cassette

aTc

Nieuwkomer
Hallo,
Hoofdreden om te registreren is omdat ik op zoek ben naar de cassette die bij die Philips PMC 100 zat.

Ik heb sinds kort een Philips PMC 100 in bezit en heb een converter geschreven die de data piepjes van tape inleest en omzet naar een midi bestand.
Het is allemaal nogal basic op het moment, maar ik heb het grootste gedeelte van het data formaat uitgezocht.
Waar ik nog naar wil kijken is of het mogelijk is om zelf custom user styles te maken. Op de cassette die bij de PMC geleverd werd moeten twee user styles staan die ingeladen kunnen worden.
Helaas zat die cassette niet bij mijn PMC.

Dit forum is de enige plek die ik kan vinden waar ooit een link naar het audio bestand van de tape stond, maar dat is een topic uit 2006 en doen de links het niet meer.
Dus als iemand mij kan helpen aan de audio van de tape dan kan ik proberen de PMC 100 iets minder nutteloos te maken.

Welkom. Dit zal niet veel verser dan 2006 zijn, maar ik had een vraag aan Philips gemaild over een eind jaren 60 Philicorda en kreeg tot mijn verbijstering een uitgebreid antwoord inclusief technische documentatie. Niet dezelfde tijd, maar misschien een poging waard. En voor de leuk: ik had toen hij uitkwam een PCM 100 gewonnen in een prijsvraag of zo, helaas ook alweer heel lang weg.

Hmmm, we hebben een PMC100 op de hackerspace, maar daar zit zeer zeker geen bandje bij. Verder wel volledig functioneel en wist niet dat er een speciaal bandje bij hoort.

Zou wel gaaf zijn om de originele data nog te vinden (en op archive.org te zetten?)

Heb hem bij de introductie via de Philips winkel gekocht - mijn broer was in dienst van Philips, dus kon ik hem met korting krijgen. Was een leuk ding, maar toch snel weggedaan.

Hier staat er een te koop voor een paar tientjes met cassettebandjes, niet helemaal duidelijk of ook de tape erbij zit die je zoekt maar misschien de moeite waard na te vragen.

Back