Jamless dawwing met Reason

Montfrooij

Gepokt en gemazeld
Diagonaal anders dan wat ik normaal maak en dus ook 100% Reason.
Hij duurt nog veel langer, maar de beelden waren op van vanavond.

Het is een combinatie van een stukje oude muziek die ik ergens vond (Joseph Joachim), via Grain en een ketting aan effecten onherkenbaar gemaakt.
Verder hoor je de YC61 met de Felt piano, wederom vol in de effecten (o.a. Fragments, extra reverb en een reversed laagje er onder)
De Moog Subsequent 37 zorgt voor de bas en de drumloop is een stock Reason REX preset, maar wederom dik door de mangel gehaald met distortion, delay, reverb en een filter.
Er zit een laagje 'buitengeluid' onder, via Grain en Fragments wat ritmischer gemaakt.
En ik speel een Grain preset, ook weer met de nodige FX (filter, pitch shifter, compressor en BBD delay (Arturia) en een reversed laagje er onder.

Hola Montfrooy,

Past goed bij de video en ik hoor ook nog een kerklok,of verbeeld ik mij dat!
Mooi gemaakt :okdan:

Groeten van Andreos:)

Hola Montfrooy,

Past goed bij de video en ik hoor ook nog een kerklok,of verbeeld ik mij dat!
Mooi gemaakt :okdan:

Groeten van Andreos:)
Thnx. Nee, er zit geen kerkklok in, maar ik snap wat je hoort.
Nice hoor! Mooi diep soundfield ook. Doet een beetje dreamlike aan.
Thnx.

Heerlijk zo'n relax nummer...
Lekker veel ambient en grity piano met veel FX Collectie 4 effecten :okdan: :biertje:
Mooi beelden ook.
Bedankt, die FX collection bevalt me goed :)

Heel nice dit. Bijzonder sfeertje, mooie sounds!
Bedankt!

Is heel erg mooi, vraagt uiteraard om meer ;)
Thnx Jan. :)

Echt heel mooi, ik hou wel van het lofi kantje, meestal zijn je tracks cleaner. Hier krijg ik een soort onheimlich, melancholisch gevoel bij.

Echt heel mooi, ik hou wel van het lofi kantje, meestal zijn je tracks cleaner. Hier krijg ik een soort onheimlich, melancholisch gevoel bij.
Thnx!
Ja klopt, ik kan dit zo niet maken op de dawless setup. Dat is nog een horde te ver. En ook minder passend bij m'n workflow van 'maken terwijl je hoort wat je maakt'.
Dit soort geluiden zijn meer sounddesign sessies en niet echt jams. Al lijkt het me wel gaaf om ook dit op de DAWLess setup te kunnen.

Back