moog

sunny pedaal

ALL (Anna Loog Lid)
MOOG SATELLITE
staat nu op 100€
(marktplaats.nl)

:kimono:

Attachments

• satellite.jpg
    satellite.jpg
    14 KB · Bekeken: 104
Ik geloof niet dat deze Moog erg gewild is...was hij niet bedoeld als aanvulling op een huiskamerorgel of zo, of ben ik nu in de war met iets anders?

rond die tijd werden er legio synths losgelaten die als aanvulling op een huiskamerorgel bedoeld waren, deze sateliet was daar ook voor bedoelt.. leuk collectors item :)

....in weerwil van mijn vorige opmerking heb ik er nu toch zelf een gekocht...maar wel voor minder!

Stond er een te koop op MP voor E 50,- dus ik heb maar gelijk gebeld. Vriendelijke oude heer, eerste eigenaar (de Moog is als nieuw inclusief boekjes) en hij schrok er van toen ik zei dat Moog inmiddels niet meer bestond :)

Het is maar een probeersel natuurlijk maar voor E 50,- kan je je toch geen buil vallen. Hij is voorzien van CV / Gate dus misschien dat ik hem kan gebruiken voor een externe (audio) ingang van een andere analoge synth! Het moet in ieder geval wel een heel dramatisch apparaat zijn wil ik er geen muzikale toepassing voor kunnen vinden...en anders zet ik hem gewoon in de woonkamer als decoratie :D

.....euhhhh......foutje ja :Z :stupid

Ik dacht helemaal niet meer aan de Voyager en zo. Stom he? Heb ik die man voor niets ongerust gemaakt :)

Origineel geplaatst door Hooihuis
Het is maar een probeersel natuurlijk maar voor E 50,- kan je je toch geen buil vallen. [/B]

Die had ik best willen hebben. Ik weet al een tijdje een heel mooie te koop voor 200, maar dat vind ik te veel, omdat ie toch beperkt is, maar het is wel een leuke houten bak voor bij de mini.
Als je uitgeprobeerd bent, hoor ik het graag. 125 euro heb ik er zo voor over.

Ik zal het in mijn achterhoofd houden Leo. A.s. zaterdag ga ik hem ophalen en en dan zie ik verder wel. Als ik er echt niets mee kan uiteindelijk dan hoor je het wel; dan gaat hij voor dezelfde prijs gewoon weer weg. Ik hoef er geen winst op te maken en zeker niet van SF-leden :engel:

Ik zal mijn ervaringen tzt nog wel posten. Echt schokkend zullen ze niet zijn denk ik maar je weet nooit ;)

Da's heel tof van je, maar bekijk het ook eens van de andere kant. 50 is echt weinig en jij hebt dat mazzeltje. Stel dat je de Satellite niks vindt, moet dan jouw mazzeltje perse mijn mazzeltje worden? Nee toch, 100-125 is nog steeds een leuke prijs als ie in goede staat is en daarmee trek je niemad het vel over de neus. En waarom zou je jezelf niks gunnen. Ik ken veel aardige, leuke DSF-ers en af en toe gaat er wat leuks heen en weer, voor niks of weinig, maar ik heb hier intussen ook wel wat andere dingen gezien hoor.
Maar goed, misschien vind je hem wel leuk en hou je hem gewoon! Vergeet niet dat ook als een synth niet zo super is, je er vaak wel 1 of 2 lekkere geluiden uit kan trekken, en als je d eruimte ervoor hebt, is dat toch wel lekker luxe, een Moog voor net dat ene softe soundje!
Ik ben benieuwd!

Hay

het ziet er leuk uit ,misschien geen echte moogsound

maar wel zwaar analoog, het kan best zo zijn dat met die moderne audibewerking en opnametechnieken
dat er nog grappige geluiden uitkomen

je kan hem gewoon ergens op zetten

als je hem hebt moet je hem eens laten horen

Greetz Turtel _8D_

ben jij gek?! we zullen 's een gaatje in jou maken, kijken hoe je dat vindt!

Origineel geplaatst door Leo
ben jij gek?! we zullen 's een gaatje in jou maken, kijken hoe je dat vindt!

8o) hier spreekt een echte synth-liefhebber...

Maar ik was inderdaad niet van plan om er gaatjes in te gaan maken. Zou ook een beetje wrang zijn als die Moog na 32 jaar perfect geconserveerd te zijn gebleven door de tweede eigenaar gelijk begroet wordt met een Black & Decker :D

Op zich zou deze Satellite juist vanwege de kale houten bovenkant (ruimte voor knopjes!) misschien geschikt zijn om te modificeren, maar om dezelfde reden zou ik dat denk ik niet laten doen. Daarnaast weet ik sowieso niet of er interessante modificatie mogelijk zijn met dit apparaat.

Voor de rest hebben we het er nog wel over Leo, laten we inderdaad maar niet teveel op de zaken vooruit lopen. Over drie dagen weet ik waarschijnlijk meer!

Zo, de Satellite gisteren gehaald in Driebergen en gisteravond natuurlijk gelijk even uitgeprobeerd. Inderdaad ziet hij er vrijwel nieuw uit, op een kleine beschadiging in het houtwerk na (je kunt niet alles hebben). De Moog ging vergezeld van wel 2 originele handleidingen en een klein boekje getiteld "Registration Guide", of te wel voorbeelden van "presets". Doet nu allemaal erg knullig aan maar daarom juist zo leuk.

Je kunt natuurlijk van zo'n beestje geen wonderen verwachten maar wat er uit te halen valt viel mij in ieder geval niet tegen. Goede basgeluiden a la Minimoog kun je gevoegelijk vergeten, maar leadsounds haal je er wel met gemak uit en ze hebben nog karakter ook. Modulatie is er in de vorm van tremolo en vibrato, de golfvorm daarvan is in te stellen alsmede de diepte en snelheid van die modulatie. Die snelheid is overigens redelijk hoog dus "psychedelische" geluiden zijn ook nog mogelijk.

Verder kun je bij sommige geluiden de "contour" of te wel de envelope over het (helaas zeer milde) filter constant laten herhalen met een in te stellen rate, en dat is een leuk extra. Daarnaast kun je met een combinatie van twee octaaf-schakelaars het bereik van het keyboard instellen en kun je de glide en sustain naar smaak aanpassen. Okee, het is allemaal erg simpel, maar gecombineerd met een leuke "tape"-delay (ik heb de Satellite grotendeels beluisterd met een Akai Headrush 2) begint het allemaal echt te leven, en ben ik echt een hele poos zoet geweest met deze bak!

Het filter beschikt nog over een emphasis-schuifje (resonance) maar de werking hiervan is niet altijd even goed te horen. Wat dat betreft is het filter leuk maar ietwat zwak uitgevoerd.

Grootste tegenvaller: ik kwam er thuis achter dat er helemaal geen CV/gate opzit, of welke interface dan ook. Wil ik hem gaan gebruiken in mijn tracks dan zal ik wat ik live speel gewoon moeten samplen dus......nou ja, met mijn gevoel van timing verhoogt dat weer het organische karakter van mijn probeersels!

Overigens heb ik voor E 25,- extra nog twee (gitaar)pedaaltjes op de kop weten te tikken bij die man. Het gaat om een Dyna Comp MXR en een Ibanez AD-80 analoge delay......met name die laatste kon nog wel eens erg leuk zijn, maar ik heb ze beiden nog niet geprobeerd.

Hoe dan ook, voor E 75,- in totaal geen slechte koop lijkt me zo, dus ik ben wel tevreden! :)

Erwin

Hay

Nou, geen slechte koop ,

je zou hem zelfs antieke synth kunnen noemen

als hij houten paneelen heeft kun je die lichtjes in de parafineolie zetten
doe ik zelf ook dan worden ze weer mooi

je moet is wat geluidjes laten horen

Greetz Turtel _/8D \_

Hay

Hay , ja de intensie was het maken van een klein keybord om op een orgel te zetten
net als dat ding van mij ,geen ingangen alleen 1 of 2 mono uitgangen
in die tijd had je veel orgels ,denk maar ann jmj

makkelijk te bedienen, die sattelite heeft zelfs knoppen aan de voorkant
Ik vindt die satelite alleen om te zien al waanzinneg, en dan staat er nog moog op ook

ik ben mischien gek maar je moet het als kunst behandelen
gewoon mooi effect ertussen en knallen met die MOOG

Veel plezier met je MOOG

Greetz Turtel _-/8D\-_

dus als ik hty goed begrijp: een Ibanez AD-80 voor 12,50 ????

geluksvogel, zo'n goeie deal ga je nooit meer meemaken denk ik...
die dingen zijn al snel 200 a 300 dollar waard !!!

Back