Martians Maybe - Chasing

Raketkanon

Nieuwkomer
Lofi piano chill vibe. Gemaakt in Ableton Live, beats met verschillende samples, piano met Roland Fantom 08 en Novation 49SLMK3.
De bedoeling is om dit als EP samen met nog een 3-tal andere nummers te releasen op Spotify via Distrokid (1ste release)

Mochten jullie feedback hebben is dit zeker welkom. Piano sound vind ik nog niet optimaal, heb al verschillende plugins gebruikt daarvoor en verschillende audio effects. Is misschien ook iets te luid gemixt.

super mooi stuk muziek.
kwa piano heb je die gewarped of iets? ik hoor timestretch artifacts.
mix vind ik goed.

Bedankt voor de feedback Flyweight! Ja er zit wat flutter echo op om het wat meer "lofi" te maken .

Enige dat ik anders zou doen is die subtiele bas (of wat het dan ook is) onder het eerste akkoord laten passen bij het akkoord dat de piano speelt. En in het stuk na 1:05 vind ik dat de piano wel heel veel nootjes op zijn zang heeft (hoeft helemaal niet bij dit genre als je het mij vraagt), terwijl je ook een saxofoon introduceert. Die piano kan wel even wat rustiger aan doen daar. Tot slot: Rhodes klinkt (altijd) tof. :)

die EP kan gerust 'Yoga' heten :)
Heb net een half uurtje oefeningen gedaan want rug was FUBAR. Zeker weten dat dit werkt.
Deed denken aan moments in love - art of noise

Klinkt lekker.
Als ik je een tip mag geven qua release : Routenote.
Minder uitgebreid als Distrokid, maar ze hebben gratis plan waar je 75% (dacht ik) krijgt van de opbrengst. Dat is voor een kleine 'producer' (met niet zulke grote luisteraantallen) waarschijnlijk een betere (goedkopere) optie.

Fijn nummertje, niet heel typisch lo-fi vanwege de piano die idd veel noten op z'n zang heeft, dus niet percee de lofi girl huiswerk achtergrond muziek, maar zeker niet verkeerd. Keep it up!

Back