Drone you bitch [ noise, indie, electronic, pop ?]

flyweight

SinOsc.kr([1, 3]).exprange(100, 2e3)
Begonnen op een enorm vieze patch op de Syntrx.
Speaker aan en er op mee gepeelt me akkoestische gitaar.
toen electrisch opgenomen maar vond het rommelig.
opnieuw gedaan met akkoestisch en electrisch.

eigenlijk is de basis van de track een enorme bak herrie maar dat lijkt niet zo als alles samen speelt. Ik probeer al heel lang electronisch met akkoestisch te mixen en nu vind ik het er heel raar....apart uitgekomen...

de snare zijn 2 echte die ik over de electronische beat heb gespeelt.
Het spring geluid komt uit mijn amp als je die uitzet.

van het weekend heb ik tijd en wil ik nog wat easel sounds toevoegen. wellicht lyrics en nog een laatste sectie. Dus het word een lange zit...

wat vind je van de mix? elke feedback meer dan welkom.

Lekkere plaat!! Misschien die industriële klap-klap-beng op een bepaald punt iets minder in m’n face, maar verder heerlijk! Misschien mag de reverb op de gitaar ook ietsje pietsie minder.

Lekker zomers met toch een randje electronisch! Ben wel fan van deze 🥰

Binnenkort hier in Tilburg massieve attack concert in t spoorpark. Zou leuk zijn als Je dit er in t voorprogramma mag spelen ;)

Ga zo verder! 👊👊🤙

ik vind het ook lekker.

Vooral de electronische stukken. tussen 2:00-2:30 bijvoorbeeld, dat is precies het type experimenteel waar ik goed naar kan luisteren... beetje 'off' maar niet 'te'
je gitaarspel mankeert volgens mij niks aan, goed gedaan, maar is niet mijn smaak... geeft het nummer een chille vibe, en dat hoeft van mij eigenlijk nooit... doe maar lekker druk en aggresief... ben al chill van mezelf haha. Ik maak er een geintje van, maar serieus... ik zou deze electronische backbone ook best wel voor me zien met wat minder toegankelijk gitaar werk.

Mix commentaar waar je wat aan hebt kan ik niet echt geven. ik heb me nergens aan gestoord in elk geval.

Lekkere plaat!! Misschien die industriële klap-klap-beng op een bepaald punt iets minder in m’n face, maar verder heerlijk! Misschien mag de reverb op de gitaar ook ietsje pietsie minder.

Lekker zomers met toch een randje electronisch! Ben wel fan van deze 🥰

Binnenkort hier in Tilburg massieve attack concert in t spoorpark. Zou leuk zijn als Je dit er in t voorprogramma mag spelen ;)

Ga zo verder! 👊👊🤙
hey super bedankt voor de fijne feedback.
wanner komt Massive Attack? kom graag spelen maar luisteren is ook goed :)

Die reverb op de gitaar is een kleinbeetje spring reverb maar er zit ook tape delay op.
heb dat zo direct van de amp opgenomen.

ik vind het ook lekker.

Vooral de electronische stukken. tussen 2:00-2:30 bijvoorbeeld, dat is precies het type experimenteel waar ik goed naar kan luisteren... beetje 'off' maar niet 'te'
je gitaarspel mankeert volgens mij niks aan, goed gedaan, maar is niet mijn smaak... geeft het nummer een chille vibe, en dat hoeft van mij eigenlijk nooit... doe maar lekker druk en aggresief... ben al chill van mezelf haha. Ik maak er een geintje van, maar serieus... ik zou deze electronische backbone ook best wel voor me zien met wat minder toegankelijk gitaar werk.

Mix commentaar waar je wat aan hebt kan ik niet echt geven. ik heb me nergens aan gestoord in elk geval.
ja goede @rubbah zei ook al 'chill'. heb daar over nagedacht en heb meer herrie toegevoegd aan het einde.
Dus niet helemaal akkoestisch maar juist helemaal electronisch.

27juni komen ze.

Ja lekker Edgy zo! Ik zeg laat die vinylpers maar draaien! Of albumpje maken met deze shizzl. Zou t zo de heel dag draaien! 🤙🤙

cool :) word blij van je feedback.

ja ben aan een album bezig.
veel van dit. combi noise, industrial, accoustic....
Wie weet ooit op bandcamp ofzo.

Toen die gitaar begon dacht ik meteen terug aan wat je van de week postte, begint lekker op die manier, dat synthloopje komt er nu wat later in, vind ik beter zo.
Ik vind je track een mooie balans hebben tussen struktuur aan de ene kant en experimenteel anderzijds en een lekker lofi karakter.
Vindt je outro van 7.00 erg goed gemaakt, heel goed zo als afbouw en na de eerste 5 minuten als dan het thema enigzins wegvalt dan hoor je daarna hoe fijn de buchla is voor al die toffe sounds.
Vind dat je een goede balans hebt tussen akoestisch en electrisch, denk dat je cello ook nog wel van pas gaat komen, lekker in een intro of outro bijv.

Ik vond hem heel goed, maar dat industriële gedoe op de achtergrond, tja mocht wel wat anders zijn. Succes met de afwerking ervan!

Gloomy

Ik vind 'm heel goed gelukt. De drums zijn tof, en het laidback sfeertje met die gitaar werkt fijn. Hoe op 2:55 de boel weer bij elkaar komt, top! Op sommige stukken vind ik de combinatie van het synthwerk en meerdere gitaarpartijen een beetje veel van het goede, dan gaat de focus er een beetje (bijvoorbeeld rond 4:02). Verder blijft alles bijzonder onderhoudend; het gaat wel steeds weer zijn eigen kant op maar echt afdwalen doet het ook weer niet. :okdan:

Toen die gitaar begon dacht ik meteen terug aan wat je van de week postte, begint lekker op die manier, dat synthloopje komt er nu wat later in, vind ik beter zo.
Ik vind je track een mooie balans hebben tussen struktuur aan de ene kant en experimenteel anderzijds en een lekker lofi karakter.
Vindt je outro van 7.00 erg goed gemaakt, heel goed zo als afbouw en na de eerste 5 minuten als dan het thema enigzins wegvalt dan hoor je daarna hoe fijn de buchla is voor al die toffe sounds.
Vind dat je een goede balans hebt tussen akoestisch en electrisch, denk dat je cello ook nog wel van pas gaat komen, lekker in een intro of outro bijv.
ja idd das die track.

kort nadat ik dit las viel mijn gitaar, cello en analog keys van de kast.
bij de cello was zo een tuning peg afgebroken. daar het ik houtlijm op gedaan en een klem en net effe gechecked en is in orde.

super bedank voor de feedback.
ik heb een andere track wat hier op lijkt met buchla sounds en cello, synth en gitaar.

Deze track is geen ruimte meer omdat die syntrx, drums en bass heel vies distorted zijn.
Het was daarom ook heel moeilijk mixen omdat dingen snel in de modder verdwijnen.

lekkere vibe, beetje chill beetje experimenteel perfect voor met dit weer op een grasveldje mee chillen

mooi gitaar geluid ook alhoewel soms een beetje muddy klinkt misschien net te veel reverb?
Die gitaar klinkt prima maar juist andere sounds zijn muddy en slurpen de rest mee.

iig bedank voor het luisteren.

Ik vond hem heel goed, maar dat industriële gedoe op de achtergrond, tja mocht wel wat anders zijn. Succes met de afwerking ervan!

Gloomy
ja ik zoek naar een bepaalde sounds. iets anders.
ik moet immers mijn GAS verantwoorden :)

iig bedankt voor de feedback.

Ik vind 'm heel goed gelukt. De drums zijn tof, en het laidback sfeertje met die gitaar werkt fijn. Hoe op 2:55 de boel weer bij elkaar komt, top! Op sommige stukken vind ik de combinatie van het synthwerk en meerdere gitaarpartijen een beetje veel van het goede, dan gaat de focus er een beetje (bijvoorbeeld rond 4:02). Verder blijft alles bijzonder onderhoudend; het gaat wel steeds weer zijn eigen kant op maar echt afdwalen doet het ook weer niet. :okdan:
hey leuk om te lezen.
zoals eerder al gezegt er zitten een aantal elementen in die veel opslurpen.

zelf zat ik te denken om de electrische gitaar iets de vieze syntrx te laten wegdrukken zodat hij wat duidelijker naar voren komt.

track is zo goed als reverbloos.
Alleen spring op de easel, syntrx en gitaar amp hier en daar en een snufje plate op de snare...

zelf zat ik te denken om de electrische gitaar iets de vieze syntrx te laten wegdrukken zodat hij wat duidelijker naar voren komt.
Ik denk dat bijv de gitaar, de cello en eventueel nog iets akoestisch bijv een plugin voor physical modelling synthese (misschien wel Collison?) of iets met worldklanken Kalimba, tonguedrum/handpan bijv samen met alleen de Buchla het goed zal doen.
De Buchla kan als electronisch instrument al zoveel ruimte innemen dat het met alleen wat akoestisch spul voor een hele goede balans kan zorgen tussen aan de ene kant natuurlijke klanken en de experimentele klanken van de Buchla aan de andere kant.
Dit is hoe ik er tegenaan kijk maar ieder z'n eigen opvatting natuurlijk
Ik bedenk net dat ik ook nog een tongue drum heb dus misschien moet ik ook maar 'ns op die manier samen met de Buchla V iets gaan doen.

Back