Drone you bitch [ noise, indie, electronic, pop ?]

ja wel mee eens.
staan op youtube best veel performaces met alleen een easel.
1vco een arpje en de andere via de key bespelen.

heb je een tong drum? das leuk.
als je nou de Easel V de preset voltages inde zelfde scale tuned?

Ik denk dat bijv de gitaar, de cello en eventueel nog iets akoestisch bijv een plugin voor physical modelling synthese (misschien wel Collison?) of iets met worldklanken Kalimba, tonguedrum/handpan bijv samen met alleen de Buchla het goed zal doen.
De Buchla kan als electronisch instrument al zoveel ruimte innemen dat het met alleen wat akoestisch spul voor een hele goede balans kan zorgen tussen aan de ene kant natuurlijke klanken en de experimentele klanken van de Buchla aan de andere kant.
Dit is hoe ik er tegenaan kijk maar ieder z'n eigen opvatting natuurlijk
Ik bedenk net dat ik ook nog een tongue drum heb dus misschien moet ik ook maar 'ns op die manier samen met de Buchla V iets gaan doen.

beetje meer variatie in die achtergrond percussie? Als t mijn track was, ik zou m vast verpesten maar wat dubby: achtergrond percussie laten feedbacken op n tape delay.
Als je de stems eens zou delen komt t er misschien over n poos van dit eens te proberen voor de pret

toen ik dit schreef was je track net voorbij halfweg

beetje meer variatie in die achtergrond percussie? Als t mijn track was, ik zou m vast verpesten maar wat dubby: achtergrond percussie laten feedbacken op n tape delay.
Als je de stems eens zou delen komt t er misschien over n poos van dit eens te proberen voor de pret

toen ik dit schreef was je track net voorbij halfweg
Daar is de boel al te vol voor denk ik.
zit wel tape delay in die ook over zijn nek gaat op een bepaald punt.
op de gitaar en op de amp plof knal snare.

Deze tune zit in een hoek waar ik zelf nooit muziek zou maken, maar toch luistert 'ie lekker weg en vind ik hem zeker geslaagd!

En hops, deze weer naar boven.

Hele toffe track!

Gaandeweg de eerste helft raakte ik 'm wat beu, door de synth die de akkoorden bleef volgen - dus extra vet dat je dat uit de bocht laat vliegen op het einde, dat was een "woah vet"-momentje..

Voor iets wat experimenteel genoemd wordt, staat 'ie wel braaf in 4/4.. wat prima is, maar misschien kan je in een volgende track ook tegendraads zijn op het vlak van maatsoort.. niet meteen totale friemel-ellende van maken, maar bijv 1 spoor op de achtergrond die tot 3 tellen gaat en erdoorheen faseert, zoiets.. (dat had ik wat spannender gevonden op die synth van de vorige alinea)

Zout op de slakken daargelaten, laat maar komen dat album!

Een mooi nummer met een bijzonder sfeer. Een topper.
Daarom had ik er ook veel verwachtingen van dat `ie het overal goed zou doen.
Zelf boven aan gezet in m`n lijstje.
Hij doet het goed op mijn gewone thuis speakers. Fantastisch.!
Toch is het heel afhankelijk waar je `um draait.
Daarom in de auto mee genomen.
Blijkbaar blijkt daar in dat nummer een hele zware bas te zitten die lijkt op een motor geluid.
` Heb een andere auto gekocht die goed geluid gedempt is.
Maar nu hoorde ik de motor niet meer waardoor ik bij het wegrijden steeds in de verkeerde versnelling zat.
Op zich heel bijzonder dat had ik nog nooit meegemaakt.
Dan toch maar uitgezet omdat ik m`n auto niet wil verpesten.

`M`n eigen nummer was ook een afgang in de auto er zat juist te weinig bas in.
Het is totaal afhankelijk waar iets gedraait wordt.
Succes met de volgende nummers.

hey super bedankt voor je lieve bericht.
ik wist wel dat hij het niet zo goed zal doen maar dat maakt mij niet uit.
Vind hem zelf ook fijn en vind het natuurlijk we fijn als andere dat ook vinden.

Cheers Tim

Back