Gitaar Synth!

Ik speel geen gitaar maar dit zou er verandering in kunnen brengen.

Een gemotoriseerde roterende snaar plug- er. Wat een slim concept. Ik heb vaak nagedacht over bass snare Triggering en dit is een realisatie als analoge snaar Synth.

IMG_5065.jpeg

Een gemotoriseerde roterende snaar plug- er. Wat een slim concept.
Wat stel je je daarbij voor?
Er zijn ook nog geen videos, ik heb geen idee wat voor geluid dit gaat maken, Je hebt al allerlei effectpedalen die je aan een gitaar kan koppelen dus dat soort geluid zal het ook niet zijn.
Er zijn pedaaltjes waardoor een gitaar gaat klinken als een synthesizer maar da's leuk voor erbij misschien en ik ga er van uit dat dit toch wel als een gitaar blijft klinken dus wat gaat dit zijn?

Laatst gewijzigd:
Oh, ik zal later nog even kijken of ik betere filmpjes kan vinden.

Het unieke is dat de snaren via een aanstuurbare roterende mechanische unit met magnetisme worden geplucked. Ik vond dit een heel andere benadering dan een gitaar output door een oscillatie box gooien.

Using a programmable wheel to strum the strings, the player can push past the physical limitations of conventional guitar playing to create new kinds of guitar music”

best cool. maar de prijs zou waarschijnlijk tegenvallen.
maar goed wel appart.
maar toch gelimiteerd cool. je kunt er geen midi noot naar sturen.
dus leuk .... en meer niet

Moet je wel de site gaan bezoeken, en op video klikken.
Ik bezocht de site en na het een en ander gelezen te hebben klikte ik onderaan op video...en niets, nada, alleen een leeg youtube kanaal, maar wel als je dus bovenaan klikt. :?

Ik vind het een aparte invalshoek maar normaal doe je de timing en je frasering met je rechterhand en dat moet je dan gaan inprogrammeren als ik het goed heb.
Dan kan je ook met een gitaar plugin op de pianoroll aan de gang gaan, enigste is dat je je rechterhand vrij hebt om daar dan weer andere dingen mee te doen maar dat lijkt me beperkt want anders onderbreek je het strummen weer lijkt me.

ja je kan hiermee met een drumkit en mic voor de zang wel een hele track alleen doen :)

ik zou hier dus wel een bass desktop versie van willen. Persoonlijk vind ik gitaren onaantrekkelijk. Geen idee waarom. Behalve een accoustische rond een kampvuur bespeeld door een mooie dame.

Oberheim Strummer als alternatief?

Het moeilijkste van gitaarspelen is toch wel de grepen leren. Daar verandert dit instrument niks aan.
Dit is meer een gitaar voor gevorderden eigenlijk. En basgitaar spelen kun jij ook. Dat stelt weinig voor.
En ik mag het zeggen (als bassist).
8~

ik zat te denken om die grepen terwijl de disk ronddaait met twee wijsvingers te bespelen.. is dat een idee?
heb 1 keer een gitaar in mn handen gehad.

Het moeilijkste van gitaarspelen is toch wel de grepen leren. Daar verandert dit instrument niks aan.
Dit is meer een gitaar voor gevorderden eigenlijk. En basgitaar spelen kun jij ook. Dat stelt weinig voor.
En ik mag het zeggen (als bassist).
8~
Ik zag laatst een docu met BB King waar -ie met U2 speelt “Kut, wil je dat ik akkoorden speel? Ik kan helemaal geen akkoorden, gaat BB dus niet doen.
De meeste bassisten kunnen niet zo goed gitaar spelen maar de meeste gitaristen kunnen helemaal geen bas sprlen.

zeker nog nooit bassisten op nivo gehoord? :) Echt goed bas spelen is niet makkelijker dan gitaar…check Jaco, Victor Wooten, Michael Manring etc.
Oh zeker, elk instrument heeft niveaus die weinigen halen.
En ik zeker niet als gewone sterveling.
Maar om te beginnen vind ik bas makkelijker dan gitaar.
(En daarom is het bij mij bij bassen gebleven. :P)
Gitaar staat nog op m'n lijstje, maar.... de lijst is vrij lang, dus dat duurt nog ff.
Dit alles is natuurlijk zeer persoonlijk en niet heel serieus bedoeld.

Maar om te beginnen vind ik bas makkelijker dan gitaar.

Ja, dat denk ik ook. Heb 'ns een tijdje een geleende basgitaar met een versterkertje in huis gehad, met wat oefenen lukte het al vrij snel om redelijk mee te spelen met mij bekende nummers. Al zal het veel oefenen en talent vragen om echt goed te worden, dat zal met elk instrument het geval zijn, een beginnetje maken vond ik niet heel moeilijk. Een gitarist heeft 'ns een poging gedaan om wat dingen bij te brengen op een gitaar, was veel lastiger en dat duurde dan ook niet lang. :D

Pfff wat lelijk. En alle ziel van gitaar is er toch uit als de aanslag robotisch is.....?
Ik krijg nu wel weer GAS voor een Moog Guitar met sustainer/demper per snaar.

Back