welke vintage die makkelijkst te herstellen valt

benjaminb

Stamgast
hey allen,

Ik wil stilaan een echte vintage polysynth kopen om wat sounds te vergelijken en wat te experimenteren. Wel zou ik een vintage synth willen die makkelijk herstelbaar is, waar nog stukken voor te vinden zullen zijn in de toekomst. Welke synths komen hiervoor in aanmerking ? Juno 6 en Juno 60 ? Korg polysix ?
Geen interesse in mono

mvg,

Al die oude dingen zijn goed te maken. Uiteraard zijn er enkele die chips bevatten die wat moeilijker te krijgen zijn. Maar het meeste is gewoon prima te maken. Ik zou eerder kijken naar welke synth je geluidstechnisch leuk vind dan naar of ie makkelijke te repareren is. Juno6/60 zijn zeker goeie kandidaten.

• Duimpje
Duimpjes: Vic
Allemaal makkelijk stukken voor te vinden.

Geen enkele is makkelijk te herstellen, polysynth zijn allemaal complex.

Gewoon kopen wat je graag hoort. ze hebben geen van allen midi maar daar zijn ook kits voor te krijgen.

DALL·E 2024-06-23 15.17.40 - An oil painting of a Roland Juno-60 synthesizer with rich texture...jpg

koop geen 106 of polysix, tenzij deze al zijn aangepakt, de voices sneuvelen op de 106 en de batterij vernielt de print vd poly six als die lekt
Ik zou een alpha juno kopen, die heb ik al n paar keer hersteld, niet moeilijk.
Of een juno 6/60, die zijn veel beter dan de 106 qua betrouwbaarheid

Sleeper kan ook, de poly61 bijvoorbeeld, klinkt lekker vintage en krijgt weinig liefde.

D50 niet doen, koop dan zeker de D05

bedankt voor het advies !

@klinkske, heb jij je polysix nog te koop staan ? Is niet voor onmiddellijk maar ben ook uit Belgie en niet te ver om op te pikken ;-)

roland JX-8p is een erg mooie synth voor het geld. En met de dtronics controller ook goed mee te werken :)

@klinkske, heb jij je polysix nog te koop staan ? Is niet voor onmiddellijk maar ben ook uit Belgie en niet te ver om op te pikken ;-)
Ja hoor die is er nog. En de batterij is vervangen voor ze lekte 😅

Back