Reflection

metatron

Sw, Sdshn, Ptch & Rvrb
Begonnen als een wat hardere track totdat ik de het geluid voor de pluck vond. Hierdoor is de track wat zachter gemaakt. Zelf weet de track me emotioneel te raken, vooral door het gebruik van de pluck, en hoop ik dat het jou ook iets doet.

Iets wat ik heb meegenomen in deze track is dat het niet perfect hoeft te zijn. Ik kan uren lang lopen pielen, maar hierdoor heb ik juist sneller knopen doorgehakt. Desalniettemin is feedback voor verbetering altijd welcome.

Heel lekker weer.
Vooral voor de break op 3:00 en na 5:29 vind ik hem super aangenaam.
Daartussen klapt ie er lekker hard in ook, maar ik vind de iets ingetogeren stukken mooier.
Lekker bezig 👍

Ik vind de pluck in de opbouw wel leuk, ook de lead die er dan overheen komt past erbij (maar verzuipt wat in de mix lijkt het, randje hoog en saturatie erbij wellicht?). Het geheel vind ik wel iets te lief. Afbouw naar de break is voor mij te kaal, de main arpeggio mag er eerder bij komen. Het heeft een classic trance vibe, maar daardoor ook weinig verrassend. De break met de arp en de pads eronder ook weer vrij kaal, er gebeurt te weinig om het interessant te houden. Drum fill naar de climax is gaaf, die werkt goed.

Ik denk dat een wat meer drijvende, aggressievere basslijn het nummer goed zou doen. Hihats zijn ook vrij standaard, open hihat, clapje/snare en dat is het. Met wat 16e noten closed hihat en wat autopanning en ducking erop krijg je meer beweging.

Ik vind de pluck in de opbouw wel leuk, ook de lead die er dan overheen komt past erbij (maar verzuipt wat in de mix lijkt het, randje hoog en saturatie erbij wellicht?). Het geheel vind ik wel iets te lief. Afbouw naar de break is voor mij te kaal, de main arpeggio mag er eerder bij komen. Het heeft een classic trance vibe, maar daardoor ook weinig verrassend. De break met de arp en de pads eronder ook weer vrij kaal, er gebeurt te weinig om het interessant te houden. Drum fill naar de climax is gaaf, die werkt goed.

Ik denk dat een wat meer drijvende, aggressievere basslijn het nummer goed zou doen. Hihats zijn ook vrij standaard, open hihat, clapje/snare en dat is het. Met wat 16e noten closed hihat en wat autopanning en ducking erop krijg je meer beweging.

Bedankt voor je uitgebreide feedback! Normaal stuur ik een track naar je op voordat ik het hier op het forum gooi, bij deze heb ik dat niet gedaan omdat ik al dacht dat je hem te lief zou vinden. Het eerste idee van de track was 138 en agressief. (Had nog het idee om je de melodie op te sturen voor een samen werking.) Maar toen ik die pluck vond (het geluid die er bij 1:53 in komt) paste dat niet echt en ben ik de zachtere kant op gegaan. Een beetje classic misschien, maar zag laatst dat Ferry zij dat dit weer terug gaat komen 😋

Die 16e noten closed hihats zitten er zeker in, misschien moet ik deze wat harder zetter… Je geeft aan dat je de break (gedeelte met arp/pads) wat kaal vind. Wat zou je hier zelf aan toevoegen?

Je geeft aan dat je de break (gedeelte met arp/pads) wat kaal vind. Wat zou je hier zelf aan toevoegen?
Cliché zou zijn zo'n trance piano met veel galm (iets dergelijks gebeurt wel in je climax). Maar aangezien het toch een classic trance track is is cliché niet zo erg denk ik.

Volgens mij is deze heel goed :)

Ik heb geen binding met het genre, dus hij kan me niet goed raken, helaas.. maar snap wel dat je 'm dicht bij je draagt. Het is namelijk wel een hele mooie compositie.

Benieuwd hoe deze zou klinken in een synthwave-achtige remix. Een wat intiemer geluid, maar wel diezelfde mooie song.

Ik krijg hier meteen nostalgische gevoelens van... Heerlijk! Ik ben het wel eens met de hihatjes, daar zou wat meer leven in kunnen. En misschien hier en daar wat percussie dingetjes die achterin de mix de drive van de track wat kunnen ondersteunen.

Begonnen als een wat hardere track totdat ik de het geluid voor de pluck vond. Hierdoor is de track wat zachter gemaakt. Zelf weet de track me emotioneel te raken, vooral door het gebruik van de pluck, en hoop ik dat het jou ook iets doet.

Iets wat ik heb meegenomen in deze track is dat het niet perfect hoeft te zijn. Ik kan uren lang lopen pielen, maar hierdoor heb ik juist sneller knopen doorgehakt. Desalniettemin is feedback voor verbetering altijd welcome.

Geslaagde trance vibe ala mid 2000's !

Evenals Stoter is dit genre niet mijn afdeling maar ik vind deze erg goed gedaan!

Het is een basis. Stop er eens wat geluid bij dat maakt dat ik de plaat zou kopen.
Doet me denken aan 'beats bring silence' of ff zoeken :D
Iets zoals Control van Junk project zodat je de volume knop 3 keer rond naar rechts wil draaien?
Nu mikt elke mainstage dj er een halve minuut cliché accapela over vrees ik.

Back