Rolling Stoned A.F. Bluesrap, drums gitaar en basgitaar

Dilago

Ouwe rot
Het begin van een nieuwe beat gebaseerd op de klassieker van Muddy Waters. Alle instrumenten door mij ingespeeld.

De drums zijn wel 15 jaar geleden opgenomen, iets te hard maar net die sound die ik zoek.

Attachments

• rolling stoned af.mp3
    4,3 MB
OOh toen die gitaar begon trok ik een gezicht van genot.

Ik wil hier wel eens over 'zingen' door wat effect, eens kijken hoe pijnlijk dat is.

Dank voor de reacties. Ik heb er nog wat gitaar bij gepingeld.

Attachments

• rolling stoned again.mp3
    4,6 MB
Ik merk ondertussen dat t een cover is, ik kende het nummer niet en deed er thuis even wat impro over uit t vuistje. Na het origineel te hebben geluisterd snap ik pas de uitdaging 😅😅

Het tweede stuk dat ik gespeeld heb wijkt af van het origineel dus maakt niet uit.

Ik sluit me aan bij bovenstaande commentaren. Maar, ook mis ik een synth/digitale soundmodyle !? Of, is er ergens een digitale sound die ik mis?

Ik was aan het wachten tot Mick ging inzetten met z’n stem… 😉
Alleen Keith blijkt een echte bluesman! 😉
Ik sluit me aan bij bovenstaande commentaren. Maar, ook mis ik een synth/digitale soundmodyle !? Of, is er ergens een digitale sound die ik mis?
De gitaar en de basgitaar heb ik door Guitar Rig gehaald wat zo digitaal is als het maar kan. Edoch heb ik verder geen synths. Ik ben hier sinds 2003 al een vreemde eend in de bijt wat dat betreft.

Alleen Keith blijkt een echte bluesman! 😉

De gitaar en de basgitaar heb ik door Guitar Rig gehaald wat zo digitaal is als het maar kan. Edoch heb ik verder geen synths. Ik ben hier sinds 2003 al een vreemde eend in de bijt wat dat betreft.
OK, in die zin begrijp ik de "vreemde eend" wel :)

Een synth zou ook slecht passen in het nummer van de OP. Het heeft nu een elementaire rauwheid die je gemakkelijk bederft met een teveel aan modern instrumentarium.

Eens. Een goeie Hammond uit een Synth zou wellicht wel kunnen.

Back