[Classic house ] Give You All My Love

Nightly Build

Go for what you know
Hi,

Heb me weer eens in de wondere wereld van de classic house gestort.
Vind dit de lastigste muzieksoort om te maken.
De laatste 3 sortgelijke tracks die ik in dit genre maakte liggen nog op de plank en zullen waarschijnlijk niet uitgebracht worden.
Dus nu een vierde poging.. is dit iets?

Ik hoor het graag:

het zit best leuk in elkaar maar de overgangen zijn niet echt verassend.
Als ik ff snel door wat classic house platen skip hoor ik dat de meeste tracks een catchy lik hebben gesampled die zeg maar de track drived.

Beetje net als bij hiphop.

Wellicht kun je een lik samplen en dan lekker slicen/filteren om wat drive aan je track te geven?
Of juist die stem meer slicen en filteren en drivende ritmische patronen mee maken?

you give me all your love, love, love
you give me, you give me
all your love.....

Klinkt goed hoor... :okdan:

Alleen house zit nog vers in het geheugen
en omdat er zoooooveel van gemaakt is
lijkt je muziek wat 'gedateerd'.
Want Tja, house is nu eenmaal house met de trigger: de Roland TR- 909

Maar hij is heel makkelijk te mixen voor de DJ (zoals bijna bij alle dance en house muziek)
Lekker 1,2,3,4 Boem 1,2,3,4 Boem 1,2,3,4:D:okdan:

Hij klinkt goed maar je kan er veel meer uithalen qua opbouw. Nu begin je meteen met de vocal sample en ook snel met de piano terwijl je meer zou kunnen opbouwen daar naartoe. En de vocal sample wat verknippen en beetje mee spelen met wat old skool time stretchen enzo.
Luister eens naar oude tracks van Little Louie Vega/Strictly Rhythm en je begrijpt meteen wat ik bedoel.

Dank voor de input allen, zeer behulpzaam!

het zit best leuk in elkaar maar de overgangen zijn niet echt verassend.
Als ik ff snel door wat classic house platen skip hoor ik dat de meeste tracks een catchy lik hebben gesampled die zeg maar de track drived.

Beetje net als bij hiphop.

Wellicht kun je een lik samplen en dan lekker slicen/filteren om wat drive aan je track te geven?
Of juist die stem meer slicen en filteren en drivende ritmische patronen mee maken?

you give me all your love, love, love
you give me, you give me
all your love.....

Dank voor het meedenken. Volgens mij heb ik dat toch precies gedaan? Hetzelfde vocal zinnetje dat zich steeds herhaalt. Grappig trouwens dat dat in de begin jaren van de house gewoon gedaan werd vanwege beperking van sampler geheugen.

Niet slecht, maar ik stuit altijd op herhalingen, klinkt als een superloop. Variatie zou wel eens mogen, denk ik. Succes!

Variatie? Dat is een vloekwoord in de classic house scene hoor haha. House = herhalen. Eerlijk gezegd vond ik in de begin jaren house muziek in eerste instantie saai om die reden. Maar later ben ik het toch gaan waarderen. House muziek moet het hebben van de kracht van de eenvoud. Het is daarom dat ik het zo'n uitdaging vind om dit soort muziek te maken. Ik ben zelf van nature ook geneigd om steeds maar variatie aan te brengen. Dit dwingt je andere oplossingen te zoeken. Als je er niet van houdt is house muziek misschien niet voor jou. Maar toch zitten er genoeg subtiele variaties in. hoor ;)

Klinkt goed hoor... :okdan:
Dank 😃

Alleen house zit nog vers in het geheugen
en omdat er zoooooveel van gemaakt is
lijkt je muziek wat 'gedateerd'.
Want Tja, house is nu eenmaal house met de trigger: de Roland TR- 909

Maar hij is heel makkelijk te mixen voor de DJ (zoals bijna bij alle dance en house muziek)
Lekker 1,2,3,4 Boem 1,2,3,4 Boem 1,2,3,4:D:okdan:

Gedateerd of tijdloos? Wat ik in elk geval weet als DJ is dat dit soort nummers het nog steeds erg goed doen in de clubs en op podia

Hola
Allereerst vind ik het mooi! :)
Ik zou voor 1.00 weglaten dus gaat het meteen los.

groeten van Andreos:)

Jij doet niet aan voorspel? 😄

Ik heb het nummer een paar dagen laten rusten en daarna weer eens geluisterd na een paar kleine wijzigingen doorgevoord te hebben vind ik hem zelf prima zo (link ge-update).

Maar wederom dank voor de feedback tot dusver!

Gedateerd of tijdloos?
House is een scene/genre en hun sub-culturen en is dus tijdloos.
Wat ik in elk geval weet als DJ is dat dit soort nummers het nog steeds erg goed doen in de clubs en op podia
Als de party is geslaagd, kan de DJ met een fijn gevoel naar huis ongeacht wat voor muziek is gedraaid.
Met jou tracks hoeft dat geen probleem te zijn...

Goei nummer. :okdan:

Ik vind 'm goed en kan me voorstellen dat dit gewaardeerd wordt op de dansvloer. Zou zelf de vocals wat minder vaak voorbij laten komen en de piano ook.

Beter, maar ik zou wachten tot 2.32.

Ik ben fan van jouw producties, zeker van je Classic House tracks :dj: Maar deze track doet mij te weinig.

Vocal is te droog, staat echt volledig los van de track en voegt dus niets toe. Dotted eight echo’s, filter, verb is echt nodig. De groove van de piano is tenenkrommend slecht, 1 staccato en qua timing uit de groove, die moet juist duwen en trekken, maar slaat nu alles dood. 2 kleine maar essentiële tweaks en het kan wat worden.

De vocal is net niet sterk genoeg om deze track te kunnen dragen.
Ik kom er daarom ook wederom niet uit met deze track.
Misschien kan een 2e element dee track redden maar heb daarvoor al veel dingen geprobeerd.

Dus.. deze gaat ook op de plank.

Heb de toonsoort nog wel verlaagd van C# naar C.. vind hem daardoor soulfuller geworden
(file ge-update)

Dank voor de input allen!

Laatst gewijzigd:
Toch weer opgepakt deze.
Vocalen in het begin en het zelfde stukje halverwege een zware hi-pass gegeven en er een string overheen gezet.
Heb toch het idee dat het nu weer een acceptabele track is.

..of toch niet?

Goeie sound! Gebeurt alleen niet zo veel, kabbelt maar door. Als je er wat meer progressie in weet te krijgen (vooral het piano loopje verveelt uiteindelijk ), wordt het een hele leuke track! De kunst van het weglaten zou hier best nog wel eens van toepassing kunnen zijn (uiteraard subjectief).

Back